fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיאטרון עדות – לספר כדי לחיות

עבודה של תלמידי אורט בנימינה עם ניצולי שואה הניבה הצגה מרגשת
התלמידים עם הניצולים (צילום: באדיבות מועצת בנימינה גבעת עדה)

העבר הולך ומתרחק, ועמו הולכות ומתמעטות עדויות חיות לשואה. במשך השנה האחרונה נחשפו תלמידי אורט בנימינה (אורט השומרון) באמצעות פרויקט תיאטרון עדּות – ”לספר כדי לחיות"  לסיפוריהם האישיים של שורדי השואה. הם הסתכלו להם בעיניים ושמעו ממקור ראשון על התלאות, הזוועות והגבורה, והתחברו לחוויה האישית של השורדים דרך יצירה אמנותית ודרמה-תרפיה, כתיבה ובימוי.

ההצגה, שהועלתה בשבוע שעבר, יצאה אל הפועל בהובלת עירית ועזרא דגן שמכשירים את המשתתפים להפיק את ההצגה שמספרת את סיפורם. ההצגה מעניקה לקהל הצעיר והמבוגר, חוויה מרגשת בעלת ערכים חינוכיים ותרבותיים.

פרויקט תיאטרון עדות, שנכנס בשנת הלימודים האחרונה לחטיבת הביניים באורט, קיים ב- 47 ישובים ברחבי הארץ ופועל מזה 16 שנים. עירית ועזרא דגן שיזמו את הפרויקט הסבירו את מטרת הפרויקט: "במציאות כיום אנו פוגשים מכחישי שואה הפזורים בכל קצווי העולם. בשל כך חשוב להפיץ פרויקטים אלו למען כל אלו ששרדו, ולזכר הקורבנות".

מנהל חטיבת הביניים של אורט בנימינה, רוני צרפתי, תיאר: "במהלך השנה נפגשו הצעירים עם ניצולי השואה ולמדו להכיר זה את זה. השבוע מסתיימת בהתרגשות מלאכת העשייה. התלמידים, כעת בשכבת י, והניצולים, שהתבגרו בשנה, מעלים את התוצר הסופי, פרי שיתוף הפעולה בין השורדים לתלמידים".

ראש מועצת בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, אמר: "תלמידי כיתה ט' שנחשפו לעדויות דרך פרויקט חשוב ומרגש ישמרו וינציחו את העדויות האישיות על הבמה למען כולנו ובכך יסייעו בהנצחת הזיכרון. הזמן עושה את שלו. סבים וסבתות הולכים לעולמם ועימם מכורסמים להם זכרונות השואה עלינו בני הדור השני והשלישי של שורדי השואה מוטלת האחריות לזכור ולא לשכוח, עם ישראל חי, לדורותיו".

מנהלת אגף חק"ר במועצה, מוניק ווקנין, אמרה: "החוויה הרגשית אותה חוו התלמידים תהווה עבורם ציון דרך בזהות האישית, היהודית והציונית שלהם, ותחזק את תחושת השייכות, השותפות וההזדהות עם גורל העם היהודי. תודה לכל השותפים למיזם תודה ענקית לשורדים שהסכימו לשתף אותנו בסיפורם האישי, ותודה לכם, תלמידים יקרים, על היותכם חלק משמעותי בתוכנית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות