fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא רוצים אתכם בחיפה? בואו לקרית ביאליק

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי מזמין את התלמידים הדרוזים ללמוד בעירו, בעקבות החלטת עיריית חיפה לא לאפשר להם ללמוד במערכת החינוך בעיר
"ליבי יוצא אל בעלי העסקים". אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן
"ליבי יוצא אל בעלי העסקים". אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן

בעקבות החלטת עיריית חיפה להוציא, החל משנת הלימודים הבאה, את שבעת התלמידים הדרוזים המתגוררים בכפרים הסמוכים ממערכת החינוך בחיפה, מזמין ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, את התלמידים להגיע וללמוד בשנת הלימודים הבאה במערכת החינוך בעיר.

דוקורסקי מסר: "הגיע הזמן לשנות את השיח עם הדרוזים מברית דמים לברית חיים. עלינו לזכור אותם לא רק כאשר אחד מהם נופל בקרב בהגנה על מדינתנו. מערכת החינוך המצוינת של קרית ביאליק מכילה ומחנכת לדו קיום. כבר היום לומדים אצלנו תלמידים דרוזים ואנו מקיימים שיתופי פעולה עם בתי ספר מהמגזר. תלמידי תיכון אורט מסג׳ור יצאו עם תלמידינו למסע בפולין. אני מזמין את שבעת התלמידים הדרוזים להשתלב במערכת החינוך החזקה של קרית ביאליק, מערכת חינוך ערכית המלמדת לסובלנות ושוויון".

השבוע נודע כי עיריית חיפה הודיעה לשבעה תלמידים דרוזים שמתגוררים בדלית אלכרמל ובעוספיא , הלומדים בבתי ספר יסודיים בחיפה, שאינם יכולים להמשיך בשנה הבאה את לימודיהם במערכת החינוך בעיר. עתה הם מאיימים בתביעה נגד ראש העירייה, עינת קליש רותם.

לאור זאת הודיעה העירייה: "עיריית חיפה אינה יכולה למנוע מענה חינוכי מהילדים של תושביה, בזמן שהיא נותנת שירותים לילדי חוץ. לצערנו הרב, עקב תכנון לקוי וחוסר היערכות בסיסית, שנעשו בשנים האחרונות על ידי מערכות העירייה, אנו נמצאים במצב, בו אין מענה לילדי חיפה עצמם. בנוסף, בעקבות פרויקטי בנייה קיימים באזורים המבוקשים ותהליכי התחדשות עירונית עתידיים, הבעיה עלולה להחריף באופן דרסטי כבר בקרוב. ראש העירייה, ד״ר עינת קליש רותם, הנחתה כבר לפני מספר חודשים על הכנת תוכנית אב מסודרת לחינוך, אשר תשים את ילדי העיר חיפה בעדיפות ראשונה. למרות כל זאת תיבדק האפשרות, באופן חד פעמי ולשנה אחת בלבד – האם וכיצד ניתן לספק לילדי החוץ פתרונות זמניים בעיר חיפה, זאת במקביל להיערכות ולקבלת אחריות של הרשויות המקומיות, בהן הם גרים למתן מענה נכון לתושביהן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות