fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

5 עובדות שאתם חייבים לדעת על עולם הגיימינג

גיימינג, או בעברית משחקנות, הוא בהגדרה הפשוטה ביותר – תחביב המשחק. עולם הגיימינג הוא עולם עצום בימינו, והוא כולל בתוכו כמות עצומה של שחקנים ומשחקים, קונסולות ודרכי משחק שונות, קהילות חזקות ואדירות, והרבה מאוד כסף. אם אתם גיימרים בעצמכם, או שאתם מכירים את העולם הזה טוב – אין לנו הרבה מה לחדש לכם. אבל אם העולם הזה קצת זר לכם, ואתם רוצים להיכנס אליו ולהבין אותו בצורה טובה יותר – ריכזנו עבורכם כמה עובדות הכרחיות

גיימינג לא מוגבל רק למשחקי מחשב וקונסולות

על אף שתחום הגיימינג וההתפתחות שלו סבבו בעיקר סביב משחקי מחשב וסביב קונסולות משחק כמו פלייסטיישן, אקס בוקס וכדומה – הגיימרים עצמם לא נוהגים לכלול את עצמם רק בתוך קטגוריה אחת כזאת. יש אנשים שמגדירים את עצמם גיימרים של משחקי קופסה ומשחקי תפקידים שאין בהם נגיעה של מחשב או קונסולה. למעשה גיימינג הוא בהגדרה נכונה יותר משחק תחרותי – ולא משנה בדיוק מה הוא המשחק הזה.

גיימינג הוא תחום תחרותי, ויש בזה לא מעט כסף

תחרותי אמרנו, וכיאה למשחק שכזה, יש בו לא מעט תחרויות. כיום תחרויות של גיימינג קיימות במשחקים רבים, גם חדשים וגם ישנים. משחקים שנחשבים "קלאסיקות" כמו Starcraft, League of Legends וכדומה, עדיין משוחקים בתחרויות נושאות פרסים כספיים משמעותיים ברחבי העולם, ובמיוחד במזרח אסיה. מנגד ישנו גם תחום ה-E-Sports – משחקי ספורט כמו פיפ"א או NBA 2K שמשוחקים בתחרויות מדי שנה (עם הגרסה העדכנית), בהן משתתפים לא פעם גם ספורטאים מוכרים מאוד. רק לאחרונה אחד מכוכבי הכדורסל הגדולים בעולם, ג'ואל אמביד, התגאה בכך שהוא מדורג 30 בעולם במשחק הכדורגל פיפ"א. לאחרונה נשמעו גם קולות שקוראים להכניס את התחום, לא פחות ולא יותר – לאולימפיאדה.

לא רק בתחרויות – תעשיית הגיימינג היא רחבה הרבה יותר מהמשחקים עצמם

תעשיית הגיימינג לא מתחילה ונגמרת במשחקים עצמם, וכיום ישנם מוצרים רבים וחברות שלמות שכל מטרתן לספק שירותים ומוצרים ספציפית עבור גיימרים. ניתן לציין כדוגמה מוצרים כמו כיסאות גיימינג, שמטרתם להיות גם נוחים מאוד לישיבה ממושכת. במקרים מסוימים הם גם כוללים רמקולים פנימיים ואמצעי רטט המסתנכרנים עם הקונסולה. גם מרצ'נדייז כמו חולצות, צעצועים, קומיקסים המתלווים למשחקים, ועוד דוגמאות רבות – הכול מהווה חלק מתעשיית הגיימינג, שהמשחקים עצמם הם רק נדבך אחד ממנה (גם אם המרכזי).

יש לכם תמונה בראש של מיהו גיימר? זו אך ורק סטיגמה

כשאנחנו אומרים את המילה "גיימר", מאוד יכול להיות שיש לכם תמונה מאוד ספציפית בראש – של בחור חיוור, רכרוכי וממושקף שיושב בחדרו כל היום ומשחק במשחק "חנוני" במיוחד. הדימוי הזה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. אין מגזר או מגדר אחד שמייחד את אוכלוסיית הגיימרים. עשרות ומאות מיליוני אנשים ברחבי העולם מזדהים כיום כגיימרים, כולל כמה מהאנשים והנשים המפורסמים ביותר והידועות ביותר בעולם כולו.

לגיימינג יש יתרונות קוגניטיביים לא מבוטלים

אם בעבר נשמעו לא מעט צקצוקים על הנזקים שנגרמים לילדים שנשארים מחוברים למסך המחשב או הטלוויזיה כל היום כיום מבינים שלשעות משחק וגיימינג יש יתרונות משמעותיים בכל מה שנוגע להתפתחות מוחית. גיימינג משפר את זמן התגובה ויכולות הריכוז וההסתגלות למצבים חדשים, בעיקר כאשר יש חשיפה למשחקים שדורשים את היכולות האלה, ובמיוחד בשנות המעצבות את התגובה המוחית שלנו – שנות הילדות המאוחרת והנעורים.

גיימינג הוא עולם שהולך ותופס חלק גדול יותר ויותר בשעות הפנאי שלנו ובעולם שלנו כולו. עכשיו, נקווה שאתם יודעים עליו קצת יותר, ואולי אפילו מבינים איך אתם יכולים להיכנס אליו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות