fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

10 דברים מעניינים על היריון שכל אם מצפה צריכה לדעת

תקופת ההיריון מביאה איתה, מעבר לאושר הגדול ולבחילות הבוקר, גם עולם מושגים חדש ורחב ידיים. נראה שאין סוף לדברים שאת צריכה ללמוד כדי לעבור את ההיריון שלך בצורה הטובה והבריאה ביותר. כדי לעשות קצת סדר בבלגן, הכנו לך רשימה של עשר עובדות מעניינות שכל אם מצפה צריכה לדעת.
צילום: pexels
  1. סבון זה טעים

על חשקים בהיריון כולנו שמענו, אך האם ידעת כי יש נשים שמשתוקקות גם לדברים שאינם בגדר אוכל? מדובר בתופעה המכונה 'פיקה', שגורמת לנשים בהיריון להזיל ריר למראה דברים כמו סבון, גירים, גפרורים, נייר ואבנים. יאמי.

  1. רגליים גדולות

במהלך ההיריון, את עשויה לגלות שכפות רגלייך גדלו כל כך, שהנעליים שלך כבר לא עולות עלייך. אין זה נדיר לעלות אפילו מידת נעליים שלמה! לתופעה ישנן מספר סיבות, הכוללות את התרופפות הרצועות בגוף, עלייה במשקל והצטברות נוזלים. אל דאגה – לאחר הלידה כפות הרגליים חוזרות לגודלן הרגיל במהירות. לפחות יש לך תירוץ לקנות נעליים חדשות!

  1. שבוע 34 – אבן דרך

כל שבוע בהיריון הוא מיוחד, ובכל שבוע העובר ממשיך לגדול ולהתפתח. אך שבוע 34 מהווה אבן דרך מיוחדת, כיוון שהוא מסמל את הנקודה שבה לתינוק יש מידת שרידות גדולה מחוץ לרחם. תינוק שנולד החל משבוע זה נקרא "פג מאוחר", ויש לו סיכוי של 99% לשרוד את הלידה המוקדמת.

  1. שיניים

מחקרים מראים כי תינוקות עשויים להיוולד עם שיניים. למעשה, אחד מכל 2000 תינוקות נולד עם שן אחת או יותר. אלה הן שיניים רופפות ביותר, ולכן בדרך כלל מסירים אותן בניתוח כדי למנוע סכנת חנק.

  1. סימנים מקדימים ללידה

אנחנו רגילים לחשוב כי הסימנים היחידים ללידה מתקרבת הם הופעת צירים וירידת מים. אך למעשה, ישנן לא מעט תופעות שיכולות לסמן כי הלידה כבר ממש מעבר לפינה. תופעות כאלה כוללות, למשל, הופעת דבר שנקרא "פקק רירי", שהוא מין גוש ליחתי שמשתרר עם התרחבות צוואר הרחם. תופעה מעניינת נוספת היא קינון – דחף פתאומי לנקות ולסדר את הבית, ככל הנראה כהכנה לבואו של הקטנטן. ואם את מוצאת את עצמך סובלת פתאום משלשולים והקאות – גם זה יכול להיות סימן ללידה קרבה.

  1. חוש ריח מפותח

כל אם היא וואנדר וומן, בזה אין כל ספק. אך האם ידעת שגם ההיריון מספק לך כוחות על? בתקופה זו, חוש הריח שלך עשוי להתפתח במידה יוצאת מגדר הרגיל. את עשויה למצוא את עצמך מריחה מרק מתבשל מהצד השני של הרחוב, או לא יכולה להירדם כי ריח מרכך הכביסה על הסדינים חזק כל כך. ההנחה היא שחוש הריח המפותח נועד לעזור לנשים בהיריון להימנע מצריכת מזון מקולקל או לא ראוי למאכל.

  1. את מגדלת איבר חדש

אם כבר דיברנו על כוחות על – האם ידעת שבתקופת ההיריון את מגדלת איבר חדש? אנחנו כמובן מדברים על האיבר החשוב ביותר להתפתחות תינוקך – השיליה. השיליה היא איבר לכל דבר, וגם היא מתפתחת מהזרע והביצית שיצרו את העובר הקטנטן שלך.

  1. הלב שלך מתרחב

ההיריון גורם ללב להתרחב – ולא רק באופן מטאפורי. בתקופה זו, נפח הדם בגוף עולה עד לנפח של פי 1.5 מהרגיל, דבר שגורם ללב לפעום מהר וחזק יותר, ואפילו לגדול מעט.

  1. מוח היריון

במשך זמן רב המושג "מוח היריון" נחשב למיתוס, אך מחקרים חדשים מראים כי אכן ישנה הידרדרות קוגנטיבית כלשהי במהלך ההיריון. עם זאת, עדיין לא ברור אם הסיבה היא פיזית או שהדבר פשוט נובע מההתרגשות, הבלבול והסחת הדעת שעשויים להגיע עם היריון חדש.

  1. הוא שומע

החל משבוע 18 להיריון, התינוק שלך מתחיל לשמוע. והחלק המדהים ביותר הוא שהעובר מגלה העדפה ברורה לקולה של אמו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות