fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכונות חשובות בבחירת שיש

בעת בחירת שיש למטבחים, למשטחים, לריצוף או ליישומים אחרים, חיוני לקחת בחשבון גורמים שונים כדי להבטיח שבסופו של דבר תבחרו את סוג השיש המתאים לצרכים ולהעדפות שלכם. לכתבה המלאה....
צילום: pexels

אז אם גם אתם בדרך לבחירת שיש, עבור כל מטרה, להלן תכונות חשובות שיש לקחת בחשבון בדרך לבחירה הנכונה והמתאימה ביותר:

צבע ומרקם
השיש מגיע במגוון רחב של צבעים – מלבן וקרם ועד ורודים, ירוקים ואפורים. בכדי לבחור צבעים נכונים ומתאימים כדאי לשקול את ערכת הצבעים הכוללת של החלל ולבחור בסופו של דבר בשיש עם עורקים ומרקמים המשלימים או משפרים את העיצוב של החלל עבורו השיש מיועד.

דרגה או איכות
השיש מסווג בדרך כלל לדרגות שונות על סמך גורמים כמו עקביות צבע, דפוסי ורידים ונוכחות של גורמים מזהמים שונים. שיש בדרגה גבוהה יותר נוטה להיות בעל מראה אחיד יותר ופחות פגמים. כמובן, שכדאי לשים דגש גם על הנושא הזה על מנת לבחור במוצר איכותי ועמידות.

רמת גימור
שיש יכול להגיע בגימורים שונים, ובין היתר: מלוטש, מושחז וכיוצא בזה. כל גימור משפיע במידה רבה על המראה והתחושה של האבן. לשיש מלוטש יש משטח מבריק, ואילו לשיש מושחז יש גימור מט. לשיש מעור יש מרקם, תחושה מעט מחוספסת.

עמידות השיש
אמנם השיש ידוע ביופיו, אך הוא אבן רכה יותר מגרניט או קוורץ. קחו בחשבון את היישום של השיש והאם הוא יתאים לרמת הבלאי שיחווה. חלק מסוגי השיש יכולים להתאפיין בנקבוביות גבוהה יותר וכחלק מכך, עשויות לדרוש איטום כדי למנוע הכתמה.

שיעור ספיגה
כאמור, השיש הוא חומר נקבובי, והנקבוביות שלו יכולה להשתנות בהתאם לסוג ולתכונות שונות המאפיינות אותו. שיעור ספיגה נמוך יותר מצביע על כך שהשיש נוטה פחות להכתמה. היו מודעים לדרישות התחזוקה הקשורות לנקבוביות השיש שתבחרו.

מיקום ושימוש
יש לשקול את שימושי השיש כמו גם את המיקום עבורו הוא מיועד. לדוגמה, גולות מסוימות עשויות להתאים יותר למשטחים בשל עמידותן לחומצות ולכתמים, בעוד שאחרות עשויות להתאים יותר ליישומי ריצוף או קירות.

עובי השיש
לוחות שיש יכולים להגיע בעוביים שונים, והעובי הנבחר תלוי  במידה רבה ביישום עבורו הוא מיועד. לוחות עבים יותר מתאימים יותר לאזורים בשימוש כבד כמו משטחי מטבח.

עלות השיש
מחירי השיש יכולים להשתנות מאוד בהתאם לפרמטרים שונים כמו: סוג השיש, איכות, מותג ונדירות האבן. יש לקבוע תקציב ולבחון אפשרויות בטווח העלויות הללו, תוך התחשבות הן בעלות החומר והן בעלות ההתקנה.

דרישות תחזוקה
השיש דורש תחזוקה שוטפת כדי לשמר את המראה שלו לאורך זמן. זנים מסוימים עשויים להזדקק לאיטום תכוף יותר כדי להגן מפני כתמים וחריטה. קיימת חשיבות גבוהה לשקול את רמת התחזוקה אותה מוכנים לבצע.

מקור השיש

אזורים שונים מייצרים גולות בעלות מאפיינים ייחודיים. מהסיבה הזאת, יש לשקול את מקור השיש והאם הוא מתיישב עם ההעדפות האסתטיות והעיצוב הכולל של החלל עבורו השיש מיועד.

על ידי בחינה מדוקדקת של תכונות אלה, ניתן לקבל כלים אשר יאפשרו לבחור את השיש הנכון שלא רק משפר את המשיכה החזותית של החלל עבורו השיש מיועד, למשל שיש למטבחים , אלא גם עומד בדרישות המעשיות לשימוש המיועד. כמובן, שמי שמתקשה להגדיר בצורה מעמיקה את מלוא הדרישות והצרכים יוכל תמיד להיוועץ עם איש מקצוע בתחום על מנת לקבל ייעוץ מקצועי – ניתן להציג את מלוא הדרישות לאותו אישי מקצוע והתבסס על כך הוא יוכל להמליץ ולכוון לעבר הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר מתוך ההיצע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות