fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קורות חיים הוא כרטיס הביקור של מחפשי העבודה

צילום: pexels

בשנים האחרונות הלינקדאין הפך לפלטפורמה המובילה בחיפוש עבודה ומציאת חיבורים לאיתור משרות רלוונטיות. עדכון פרופיל הלינקדאין והקפדה על הניראות והפרטים נמצא בחשיבות גבוהה מאוד בחיפוש עבודה ולעיתים ארגונים מגייסים אף יאפשרו להגיש מועמדות למשרה באמצעות פרופיל הלינקדאין.

למרות ההתפתחויות הללו, קורות החיים שלנו היו ונשארו כרטיס הביקור הכי משמעותי בתהליך חיפוש עבודה. קורות החיים שלנו היא הדרך בה אנחנו מציגים את עצמנו כמתאימים בצורה אופטימלית למשרה אליה אנחנו מעוניינים להתמיין ואף מציגים את השאיפות שלנו המקצועיות שלנו.

באופן פרדוקסלי, בעוד שקורות החיים שלנו הוא כרטיס ביקור קריטי בתהליך חיפוש עבודה ורצוי שנשקיע בהם לא מעט, תשומת הלב שניתנת לקורות החיים מצד הארגון המגייס בתהליך החיפוש הוא בגדר שניות ספורות על מנת לקבל החלטה האם להתקדם בתהליך עם המועמד או לא.

ככל שקורות החיים יהיו מדויקים למשרה אליה אתם מעוניינים להתמיין, המעסיק הפוטנציאלי ישקיע יותר זמן להתעמק בקורות החיים ובמתואר בהם על מנת לבחון לעומק את היתכנות ההתאמה שלכם למשרה וכך יגדל הסיכוי שלכם להיות מזומנים לריאיון או שלב ראשוני אחר בתהליך הגיוס.

בכתבה זו נסקור כמה מהאלמנטים החשובים ביותר בקורות החיים שלכם

פורמט קורות החיים – הכי פשוט הכי טוב

יש המון אפשרויות היום לבניית קורות חיים, החל מטמפלייטים מובנים בתכנת Office Word ועד Canva ואף כלי AI שיעזרו לכם לבנות קורות חיים מסוגננים שישדרו את המסרים שאתם מעוניינים להעביר בקלות יחסית. מה שרוב מחפשי העבודה לא יודעים, הוא שארגונים מגייסים עובדים עם מערכות גיוס וחלקן אף מסננות את קורות החיים באופן אוטומטי על בסיס חיפוש מילות מפתח.

כאשר קורות החיים שלנו בנויים בצורה מסוגננת מידי, מכילים פונטים או אלמנטים עיצוביים מורכבים או מועברים בפורמט שאינו PDF או WORD, רוב הסיכויים שקורות החיים יתקבלו בצורה מעווותת, חלק מהפרטים יימחקו או "יזוזו" על פני הקובץ ולעיתים אף יהפכו להיות בלתי קריאים לחלוטין. בנוסף, מערכות גיוס הכוללות אפשרות לסנן קורות חיים באופן אוטומטי, לרוב יפסלו את קורות החיים המשובשים מיד.

מה עושים? הולכים על פשוט

הקפידו לשלוח קורות חיים נקיים, בעיצוב מינימליסטי ובאופן שייקל על הקורא לסרוק אותם במהירות ויעילות.

קורות החיים שלכם אמורים להעביר מסר ממוקד ויעיל על הניסיון והידע המקצועי שלכם ולכן צבעוניות יתרה או אלמנטים עיצוביים מורכבים לדוגמא, עלולים להכביד על הקריאה ולהעביר את המסר ההפוך ממה שאתם רוצים לשדר.

בנוסף, הקפידו על הכללים הידועים בנוגע לבניית קורות חיים:

  • פונט אחיד וגודל פונט נוח לקריאה
  • שוליים מיושרים לאורך כל העמוד
  • ללא שגיאות כתיב או שגיאות הקלדה מיותרות
  • חלוקה ברורה לקטגוריות (השכלה, ניסיון מקצועי, סביבות עבודה וכו')
  • פרטי התקשרות ברורים

פרטים שכן פרטים שלא

המון מועמדים מתלבטים אילו פרטים רצוי וכדאי לציין. האם עליי לציין את מקום מגוריי? הסטטוס המשפחתי שלי? האם עליי לצרף תמונה?

מגורים – אופן כללי, אינכם נדרשים לציין את מקום מגוריכם כלל בקורות החיים שלכם ולמעשה אף למעסיק הפוטנציאלי אסור לשאול היכן אתם מתגוררים מחשש לאפליה. יחד עם זאת, ציון עיר מגוריכם לעיתים תעזור למעסיקים להבין האם המשרה רלוונטית לכם מבחינת מיקום (לרוב מעסיקים לא יפנו למועמדים במיקום של מעל לשעה נסיעה לכל כיוון למקום העבודה).

במידה ואינכם מגבילים את עצמכם מבחינת מיקום המשרה, אין צורך לציין את מקום מגוריכם.

ככל ואתם שואפים לעבוד באזור של עד שעה נסיעה ממקום מגוריכם, מומלץ לציין את המיקום הכללי. אין צורך לציין את כתובתכם המלאה כולל מספר הדירה, ציון שם העיר מספיק לחלוטין.

תמונה – יש המון דעות על נושא תמונה בקורות החיים. אנו דוגלים בגישה כי המראה החיצוני אינו רלוונטי בהתמיינות לתפקידים בשוק התעסוקה ולכן צירוף תמונה לקורות החיים אינה מועילה ולעיתים אף עלולה להזיק הן ברמת העומס בקורות החיים והן במידה והתמונה אינה איכותית או משדרת מסר סותר למסר אותו אתם מנסים לשדר.

בחרתם להוסיף תמונה בכל זאת? הקפידו על תמונה מקצועית, על רקע נקי, ללא משקפי שמש או כוס יין ביד.

מצב משפחתי – לא נדרש, אסור לשאול ובאופן גורף אנחנו ממליצים לא לציין שום פרט בנושא זה.

לינקים – לעיתים נרצה להוסיף לינק לעמוד הלינקדאין שלנו, לתיק עבודות או לאתר. חשוב לוודא שהלינקים תקינים ומשויכים לפרטים הנכונים (לדוגמא לינק של תיק עבודות שמוצמד לפרטי הלינקדאין שלכם).

תחביבים והתנדבויות – פרטים על התנדבויות, תחביבים, פעילויות חברתיות וכו' יכולים להביא המון ערך לקורות החיים במיוחד למועמדים בתחילת דרכם המקצועית. היא מייצרים תמונה עגולה של המועמד ועוד נקודות לחיבור עם הארגון אליו אתם מבקשים להתמיין.

כרונולוגיה הפוכה

הניסיון המקצועי שלכם צריך להיות מתואר מהזמן הנוכחי ואחורה על ציר הזמן.

הקפידו לציין את השנים בהן עבדתם במקום הנוכחי ואת עיקר העיסוק ותחומי האחריות שלכם. ציינו את סביבות העבודה בהן עבדתם, כלים ותוכנות, ניסיון ניהולי וממשקים עיקריים (האם עבדתם מול פונקציות מקצועיות בחו"ל לדוגמא).

השתדלו לתאר את תפקידכם בנקודות ולא בפסקה ארוכה שעלולה להכביד על הקורא.

במידה ואתם מחפשים עבודה באופן דיסקרטי, אינכם חייבים לציין את שם החברה באופן ספציפי ואולם, רצוי לציין את התעשייה או תחום העיסוק של החברה עד כמה שאפשר על מנת לתת הקשר לתפקיד אותו אתם מתארים. בנוגע למקומות עבודה קודמים, חשוב לציין שם החברה באופן ספציפי ולא להשאיר את כלל הניסיון המקצועי שלכם דיסקרטי.

מילות מפתח

כל ארגון מפרסם את המשרות להן הוא מגייס באמצעות השפה הארגונית ותוך שימוש במילות מפתח חשובות. מילות המפתח יכולות להיות טכניות, כמו שפות תכנות או כלים מקצועיים שונים, אך גם עשויות להיות כישורים "רכים" כמו יכולות ניהול, ניהול מו"מ, עבודה מרובת ממשקים ועוד.

מומלץ לסרוק את תיאור המשרה כפי שהארגון פרסם ולאתר את המילים שחוזרות על עצמן בצורה שיטתית לצורך תיאור התפקיד והדרישות. אלו המילים שיחפשו בקורות החיים שלכם ולכן ישנה חשיבות בהטמעתן בקורות החיים שלכם.

פיבוט משאבי אנוש בע"מ הינה חברת ההשמה המובילה לעולם הפיננסים ושוק ההון. החברה צברה במהלך השנים ניסיון רב בליווי ארגונים גלובליים ומקומיים.

אנו מתמחים בעולמות הבכירים בפיננסים, חשבות, ניהול כספים, הנהלת חשבונות השקעות ושוק ההון, ומלווים תהליכי גיוס מורכבים מקצה לקצה הכוללים איתור מדויק של מועמדים וליווי מקצועי לאורך כל שלבי תהליך הגיוס.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות