fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוגי מכונות מומלצים לייעול מערך הייצור והאריזה

מפעלים ובתי עסק יצרניים באשר הם המעוניינים לשדרג את מערך האריזה והייצור וליצור מפעל יעיל ובעל פוטנציאל רווחיות וצמיחה גבוה, חייבים להצטייד לפחות בכמה וכמה פריטי מיכון מתקדמים שונים. אלו יכולים לחסוך בכוח אדם ובעיקר בזמן עבודה, לצמצם את היקפי הבלאי ואובדן התוצרת ועוד.
צילום: freepik

כמובן שכל מפעל ובית עסק, בהתאם לענף בו הוא פועל ולמאפייניו הייחודיים, זקוק לפריטי מיכון מעט שונים על מנת לבנות את מערך האריזה והייצור האולטימטיבי מבחינתו. להלן כמה סוגים עיקריים של מכונות אריזה וייצור אשר רלבנטיים עבור רובם המכריע של בתי העסק, כך שכדאי לכל מנהל ו/או בעל עסק להכירם:

מכונות שקילה

הקטגוריה של מכונות שקילה כוללת כמה וכמה סוגי מכונות, המיועדות לשקילה מהירה ומדויקת של תוצרים וחומרי גלם מסוגים שונים ובתצורות שונות.

דוגמה טובה ומרכזית מהתחום של מכונות שקילה היא של משקל קומבינטורי – משקל בעל מספר ראשי שקילה נבדלים אשר מחלק בצורה מדויקת ביותר תפזורות מסוגים שונים, ובכך מאפשר ליצור אינספור אריזות קטנות במשקל מדויק ומסוים ביותר. משקל קומבינטורי משמש, למשל, במפעלים בהם מייצרים תרופות, תבלינים, חטיפים וממתקים הנמכרים בתפזורת ועוד.

מלבד משקל קומבינטורי ניתן למצוא סוגים מתקדמים נוספים של מכונות שקילה, המיועדות לתוצרים שונים ולמידות דיוק שונות. במידה ובית העסק שלכם מייצר מוצרים המחולקים לפי משקל לאינספור אריזות, סביר מאוד להניח כי מכונת שקילה אוטומטית היא אמצעי ייצור בסיסי והכרחי לצורך ייעול מערך הייצור והאריזה שלכם…

מכונת אריזה בשרינק

כמעט בכל מפעל ובית עסק נעשה כיום שימוש בהיקף זה או אחר בשרינק – ניילון אריזה נצמד באמצעותו ניתן לאגד ולחבר פחות או יותר הכל, במהירות ובקלות רבה.

ניתן למצוא מכונת אריזה בשרינק ברמות אוטומציה שונות, החל מ"קונכייה" ידנית באמצעותה העובד עוטף עם ניילון השרינק את מה שנדרש לארוז, וכלה במכונת אריזה בשרינק אוטומטית לחלוטין אשר עוטפת את האובייקט ואז אף מכניסה אותו למנהרת חימום, אשר מכווצת ומקבעת עוד יותר את השרינק עצמו. כמו כן, קיימות גם מכונות ייעודיות לעטיפת משטחים בשרינק ועוד.

מכונות הדבקה וסימון

פונקציות מרכזיות נוספות אשר רלבנטיות פחות או יותר עבור כל מפעל ועסק יצרני באשר הוא, הן סימון והדבקה:

סימון על גבי המוצר/המכל או האריזה/ארגז עצמם, דוגמת סימון של ברקוד, תאריכי תפוגה וייצור וכיוצ"ב.

הדבקה של מדבקות ותוויות על גבי האריזה, דוגמת התוויות שיש על כל מוצר שקונים בסופרמרקט וכל בקבוק שתייה.

הן מכונות סימון והן מכונות הדבקה הן דבר נפוץ, בסיסי ומקובל כיום בעולם הייצור והאריזה. גם כאן ניתן למצוא מכונות מתקדמות יותר או פחות, ברמת אוטומציה גבוהה או נמוכה יותר. כאשר מדובר בהיקפי ייצור ואריזה בינוניים ומעלה, מכונות הדבקה וסימון אוטומטיות יהיו המתבקשות והנכונות ביותר עבור בית העסק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות