fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ננוע, ננוע- דרכים לא שגרתיות לעבור ממקום למקום באיזור חיפה

צילום: pexels

אולי אתם אפילו לא שמים לב, אבל הרגליים שלכם פוגשות כל היום את אותן הדרכים: אם אתם הולכים ברגל אתם על המדרכה, אם אתם נוסעים בקורקינט החשמלי (בזהירות) אתם בשבילי האופניים, ואם אתם במכונית או באוטובוס- אתם כנראה מבלים הרבה בכבישים. לכן, אולי אפילו ההצעה עצמה תפתיע אתכם- שכן מסתבר שעיר הנמל הצפונית מציעה לא פחות משלוש דרכים מקוריות להגיע ממקום למקום- שתיים מהן באוויר! אל דאגה, אין צורך לחפש את הדרכון, רק לארגן יום חופש ורכב. לבד, בזוג או עם הילדים- אתם תבחרו איך בא לכם לראות העיר: מלמעלה עם הרכבל, מלמטה עם הכרמלית, או כמו באי המטמון: לחצות גשר תלוי.

הרכבל

5 דקות לכיוון מרגישות כמו הרבה יותר כשאתם תלויים בין שמיים לארץ, בבועה שקופה הנעה מלמטה למעלה, או מלמעלה למטה על פי רצונכם. הרכבל נמתח מטיילת בת גלים ועד קצה הר הכרמל, וניתן לעלות בשתי התחנות. החוויה ברכבל מאפשרת לצפות בנופו המפעמים של רכס הרי כרמל ובמפרץ חיפה ממעוף הציפור, ולזכות במבט בלתי נשכח של העיר שבדרך כלל רואים בגובה העיניים. בתחנה העליונה ניתן ליהנות מאטרקציות נוספות שישלימו את החוויה כמו ביקור בכנסיית סטלה מאריס או ביקור במערת אליהו, בעוד שבתחנת התחתונה תוכלו לרחוץ בחוף הים שלאורך הטיילת. בין אם תבחרו לרכוש כרטיס בכיוון אחד או הלוך חזור, הכינו את עצמכם: החוויה לא נגמרת ברגע הירידה מהרכבל, היא רק משתדרגת.

הכרמלית

הכרמלית, כלי התחבורה שלא ניתן למצוא באף מקום אחר בארץ, הוקם בחיפה בשנת 1956. בשנים האחרונות הרכבת התחתית עברה שיפוצים ושיפורים והיום היא אף נוחה יותר מבעבר. אחד היתרונות הגדולים שהיא מציעה, מעבר לחוויה ייחודית שבדרך כלל ניתן לחוות רק בארצות אחרות, הוא התניידות קלילה ממקום למקום- בלי חיפושים אין סופיים אחר חנייה, בלי לחשוש מפקחים ובלי להצטופף בפקקים. הכרמלית עוברת בשש תחנות עיקריות, אשר כולן מצויות בלב מוקדי בילוי מרכזיים בעיר או בסמוך אליהם. כך למשל, מתחנת הנביאים תוכלו להגיע בקלות למוזיאון חיפה ולהתרשם משורשיה ההיסטוריים של העיר וכמו כן, תוכלו ללכת מעט ולשוטט בוואדי נינאס, השכונה הידועה בשוק הססגוני שלה אשר ישטוף אתכם בשפע ריחות וטעמים. לחילופין, מתחנת סולל בונה תוכלו לצעוד זמן קצר ולהגיע אל גן העצמאות, המהווה נקודת תצפית פנורמית משגעת על נמל חיפה ומפרץ חיפה, הים התיכון וההרים הירוקים של הגליל. זאת בעוד מתחנת כיכר פריז תוכלו להגיע בהליכה קצרה אל המושבה הגרמנית, המהווה מוקד מרכזי המציע מגוון בתי הקפה קסומים בהן תוכלו לשתות אספרסו וליהנות מהנוף וכן מסעדות מיוחדות בהן תוכלו להשביע את רעבונכם בסגנון המקומי, או בסגנון איטלקי עם פיצה חיפה, שגם רחוק מהבית תזכיר את הבית.

הגשרים התלויים בפארק נשר

‪בלב נחל קטיע, שוכן פארק עירוני מוקף ביער ירוק. הנחל אמנם הינו נחל אכזב, אך לכל הדעות אינו מאכזב. הפארק מציע מסלולים רגליים בתוך סבך חורש טבעי עם פינות ישיבה לאורכם, מצפורים דרכם ניתן לחזות בציפורי האזור, ברזיות בשפע, ומתקנים לילדים. אך הפנינה המרכזית שבו הם כמובן שני גשרים מרשימים בגודלם הנתלים מעל אפיק הנחל. ההליכה לאורך הנחל בכלל וחציית הגשרים בפרט היא קצרה וקלילה וניתן לעשות אותה גם עם ילדים או אנשים מבוגרים. המעבר בין הגשרים מציע הזדמנות להיכנס לסיפור שאתם ממציאים: המשימה היא לחצות את הגשר לכיוון הטירה, שם תתמודדו עם נבל מרושע, אותו תביסו בדרך אל הארמון. הילדים ייצאו מרוצים, ואתם תוכלו לספר שבשבת נסעתם לביקור בארץ האגדות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות