fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצעד הקינוחים הטעימים של 2023

שנת 2023 כמעט הסתיימה וכמו כל דבר טוב שמגיע לקיצו, צריך לעשות סקירה מקיפה ולבדוק אם אכן נהנינו השנה הזו יותר מקודמתה, מה התחדש בה ומה היא הביאה עלינו לטובה. בדיוק לשם כך החלטנו לערוך סקירה של מצעד הקינוחים לשנת 2023 ולבדוק איך היה, בתקווה ששנת 2024 תצליח להעפיל עליה ולחדש לנו את הרפרטואר.
צילום: pixabay
  1. קוקיגלידה – מה נשתנה בה?

בשנת 2023 הפכה הקוקיגלידה מקינוח קטן ומוכר לקינוח גדול ומפתה שבו ישנן שתי עוגיות שוקולד צ'יפס רכות במרכז וקראנצ'יות בשוליים, הן גדולות ומפנקות מתמיד וביניהן מונח לו כדור גלידה בטעם לבחירה במקום הווניל המוכר. לצד כל הטוב הזה מונחת ערמה נדיבה של קצפת אוורירית ומתוקה עם רטבי שוקולד חמים שנשפכים בעדינות מעליה. ואם חשקה נפשכם גם בסוכריות צבעוניות אל תעצרו את עצמכם – לכו על זה ובגדול!

  1. סופקייק – כשסופלה ופנקייק נפגשים

אם יש קינוח שאי אפשר להפסיק לאכול ממנו הוא סופלה השוקולד שמגיע עד אליכם חם, נימוח, טעים ומלא בשוקולד נוזלי הניגר מתוכו ברגע שפותחים אותו עם הכפית. את כל הטוב הזה נניח על גבי פנקייק אוורירי ותפוח לצד כדור גלידה,  קצפת אוורירית ורכה ושלל רטבים מעניינים שיקפיצו את החגיגה הזו לרמה אחרת. כך תוכלו ליהנות מרוטב שוקולד חלב אגוזים וגם משוקולד לבן שיביאו אתכם למחוז חפצכם.

  1. מגדל של שחיתות בלגית

ופל בלגי זה טעים וטוב, אבל מגדל של ופל בלגי זה כבר משהו אחר. לכן, מגדל שלם המורכב מוופלים בלגים רכים, ריחניים וטעמים זה כבר קינוח ברמה אחרת, שבהחלט נכנס לתוך מצעד הקינוחים שלנו. את הוופלים יש לערום בערמה המזכירה מגדל יפהפה ומעליהם למזוג רטבים שונים שאתם אוהבים כמו רטבי שוקולד שונים, רוטב קרמל מלוח, מי סוכר מומסים, אבקת סוכר ואפשר גם לפזר סוכריות צבעוניות שישמחו אתכם מיד. כדי לתמוך במגדל כך שלא יתמוטט חלילה, הניחו כדורי גלידה בטעמים אהובים וצרו הר של קצפת להשלמת נוף המגדל.

  1. רול קרפ מתגלגל

כשהאסייתיים חשבו על רול, לא עבר בראשם לגלגל את הקינוח הצרפתי הלוא הוא הקרפ. ולכן מזל שלא אסייתיים חשבו על השילוב הנפלא הזה. את רול הקרפ נמרח בשכבת של שוקולד בלגי משובח, נגלגל אותו כרול ועליו נזלף ממיטב רטבי השוקולד הקיימים, כך שנקבל רוטב מעט מריר, רוטב בטעם שוקולד חלבי וכמובן רוטב שוקולד לבן. הניחו ליד הרול המפואר הזה שני כדורי גלידה אחד וניל ואחד שוקולד לצד קצפת טעימה ואתם לא צריכים יותר דבר.

  1. אוללה… קרם ברולה

ואם בקינוחים צרפתיים עסקינן אז קרם ברולה הוא בהחלט קינוח שצריך להיות במצעד. הקינוח הוונילי העדין הזה שמורכב מביצים ומקל וניל אמיתי, מאפשר להתענג על כל ביס של הקרם העדין הזה. כמובן מה שמעניק לו את הסיום המפואר והשלמת הטעמים הוא מעטה הסוכר החום הצרוב שיש על חלקו העליון. שילוב מושלם.

  1. עוגת מייפל מנצחת

ייתכן כי עוגת מייפל תישמע לכם מעט פשוטה במצעד הקינוחים שלנו אך הדבר רחוק מן האמת שנות אור. עוגת מייפל רכה, נימוחה ועסיסית, כזו שהמייפל ניגר ממנה, כזו שאי אפשר להפסיק לאכול ממנה היא עוגת מייפל שלפני אפייתה מוסיפים על בלילתה אגוזי מלך קצוצים ומעט קינמון. מיד עם יציאתה של העוגה מן התנור, מוזגים עליה שכבה נדיבה של סירופ מייפל. כיוון שהיא חמה, הסירופ מחלחל פנימה לאיטו ומעניק לעוגה כולה את טעמו העמוק והייחודי. לצד העוגה החמה הזו אפשר בהחלט להגיש כדור של גלידה וניל וכמובן שגם קצפת.

  1. כנאפקייק – קינוח מזרחי בתוך בליל של שוקולד

הכנאפה היא אחד הקינוחים הטעימים ביותר שיצאו תחת המטבח הערבי. כנאפה טרייה וחמה עם אטריות קדאיף טבולות בחמאה ועליהן גבינה משובחת שנמסה לאיטה. אז מה חסר כאן? ניחשתם נכון פנקייק חמים וטעים שעליו מוזגים רוטב פיסטוק עם שברי פיסטוק להשחמת חווית הכנאפה באופן אותנטי ביותר. לצד כל הטעים הזה הוסיפו כדור של גלידת וניל וזה כבר יחבר לכם את כל הטעמים לחוויה קולינרית חדשה.

לסיכום ניתן לראות שמצעד הקינוחים לשנת 2023 הביא עלינו לטובה כמויות של סוכר וקינוחים נהדרים. כעת נשאר רק לראות מה תביא עלינו השנה הבאה…

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות