fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי קונה רכבים לפירוק ולמה?

יצא לך פעם לראות מדבקה של קונה רכבים לפירוק ותהית מה עומד מאחורי השוק הנרחב הזה? הוא פועל מצפון ועד דרום, מגלגל מיליונים רבים של כספים והצורך בו תמידי, אבל מה עומד מאחורי שוק מכירת הרכבים לפירוק בישראל? לאן הולכים הרכבים לפירוק ומה עושים איתם? האם יש רכבים עליהם ניתן להרוויח יותר או פחות כסף, וכיצד ניתן להבטיח עסקה משתלמת וטובה? הכנו עבורך מדריך עם כל מה שצריך לדעת על שוק עולם החלפים.
צילום: freepik

אילו חברות קונות רכבים לפירוק?

כיום ישנן חברות הפועלות בשוק הרכבים לפירוק בכל רחבי הארץ, כאשר עבודתן מתמקדת ברכישת רכבים מסוגים שונים ובמצבים שונים לפירוק. ישנן חברות בסדרי גודל משתנים, החל מחברות ענק הפועלות בהיקפים גדולים ועד חברות בינוניות וקטנות אך הדבר המשותף לכולן צריך להיות הצעות המחיר והשירות. השירות צריך להיות מהיר, זמין והשירות צריך לכלול את הגרירה. לצד כל אלה יש לשים לב שהמחיר הנו ממוצע ביחס לרכבים בשוק החלפים וניתן לבדוק זאת בפורומים שונים או על ידי קבלת כמה הצעות מחיר מכמה חברות שונות.

מה קורה עם הרכבים לפירוק אחרי שהמכוניות נקנות?

רכב שנמכר לפירוק אחרי המכירה עובר פירוק מוחלט – החברה מוציאה ממנו כל חלק אפשרי שנמצא במצב מכני טוב וניתן לעשות בו שימוש חוזר. מסיבה זו בעיקר, כרכבים רבים יהיו מועמדים מתאימים למכירה לפירוק, למשל רכב שעבר תאונה והוא טוטאל לוס עוד יכול לכלול לא מעט חלקים במצב טוב, לעיתים אפילו יקרים למדי בשל העובדה שמדובר על רכב יקר או חדש לגמרי. אחרי שמוציאים את כל החלקים השימושיים מהרכב מוכרים אותו לתעשיית הברזל, לכן גם רכבים שנמצאים ללא שימוש כלל או שאין בהם כמעט חלפים, מתאימים לשימוש למכירה לברזל.

האם מדובר על סכומי כסף גדולים?

יש לומר זאת כבר עכשיו – אף אחד לא התעשר ממכירת הרכב שלו לפירוק. אלא אם מדובר על מכונית פורש שנמצאת במצב של טוטאל לוס בגלל תאונה וניתן לחלץ ממנה חלפים במצב טוב – לרוב הסכום שניתן להשיג על הרכב יעמוד על בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים. אמנם לא מדובר על סכומי כסף גדולים, אך אם לוקחים בחשבון שקשה מאוד עד בלתי אפשרי למכור את המכוניות לפירוק בשוק החופשי, הגישה לשוק החלפים לאנשים פרטיים לא ממש קיימת ובדרך כלל גרירה של הרכב ממיקום אחד למשנהו תעלה לפחות חמש מאות שקלים, משתלם ביותר למכור את הרכב לפירוק.

אילו מכוניות ניתן למכור לפירוק?

יש לומר זאת בגלוי – כל רכב אפשר למכור לפירוק, השאלה היא רק כמה כסף תוכלו לקבל על הרכב. אפשר למכור רכבים שנחשבים לגרוטאות והם עומדים שנים רבות ללא תנועה במגרש חניה נטוש כשהם סובלים מפגיעות שונות ולא ניתן להתניע אותם, וניתן למכור גם רכבים שעדיין עובדים ומתניעים. כמו כן, ניתן למכור רכבים שנחשבים טוטאל לוס, בעיקר לאחר תאונה. רכבים כאלה בדרך כלל ימכרו לברזל, אך לעיתים ניתן לחלץ מהם חלפים במצב טוב. לא מן הנמנע שרכבים במצב של טוטאל לוס בהם יש חלפים במצב טוב והם נחשבים לרכבים יקרים שהחלפים שלהם מבוקשים, יהיו שווים יותר כסף מרכבים שאינם כאלה.

יש מכוניות שלא משתלם למכור לפירוק?

כל מכונית ניתנת למכירה לפירוק, אך לא עבור כל מכונית משתלם לטלפן לחברה אשר קונה רכבים לפירוק וכדאי לדעת לפני כן אילו מכוניות פחות יתאימו למכירה כזו. אנשים שמחזיקים במכוניות ישנות למדי, כאלה שכבר צריך להעביר טסט פעמיים בשנה, או שבין טסט אחד למשהו רואות את המוסך יותר מידי פעמים, יהיו מכוניות שבעליהם אולי ישקלו למכור אותן לפירוק. עם זאת, אם מדובר על רכב שנמצא במצב מכני סביר, יתכן שיהיו אנשים שיהיו מעוניינים לרכוש אותן, במיוחד אם מדובר על דגם אהוב או כזה שיהפוך לרכב אספנות בתוך עשור. במצב כזה לעיתים מומלץ להמשיך להשקיע ברכב או למכור אותו לאדם שיהיה מוכן לעשות זאת. מכוניות אלה בדרך כלל לא נושאות בחובן חלפים איכותיים שימכרו במחיר גבוה, לכן לעיתים קרובות מכירה שלהם לאדם פרטי תניב רווח כספי גבוה יותר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות