fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה לקחת בחשבון כאשר רוכשים ביטוח לרכב חשמלי?

ברחבי העולם רכבים חשמליים הם כבר תופעה מוכרת מאוד. למרות שאצלנו המעבר לחשמל על הכביש איטי יותר, בהחלט ניתן להצביע על עלייה בפופולריות של האפשרות.
צילום FREEPIK

אם אתם שוקלים זאת גם, יש כל מיני דברים שאתם צריכים לברר. אחד מהם, כיצד ביטוח לרכב חשמלי שונה מביטוח לרכב רגיל? האם הפוליסה שונה? חשוב לקבל תשובה לשאלות אלה, על מנת שתדעו כיצד להתאים לרכב את הכיסוי הטוב והמשתלם ביותר.

פרמיות גבוהות יותר

עלות הביטוח של רכב חשמלי לרוב יקרה יותר מאשר של רכב בנזין. ההתייקרות נובעת ממחיר הרכב, שנוטה להיות גבוה יחסית, וגם מהטכנולוגיה המתקדמת ברכב והעלות הכרוכה בתיקון או החלפה של ערכות הסוללות והמערכות האלקטרוניות. בעת רכישת ביטוח, חשוב להשוות הצעות ולחפש הצעות מיוחדות או הנחות שיכולות להפחית את הפרמיה.

כיסוי לסוללה

הסוללה היא ליבו של רכב חשמלי וגם אחד הרכיבים היקרים ביותר להחלפה. ודאו שהפוליסה מספקת כיסוי מקיף לסוללה, לרבות נזקים מתאונות, שריפות ואפילו ליקויים אפשריים.

ציוד ותשתית טעינה

עמדות טעינה ביתיות ומטענים ניידים הם חלק בלתי נפרד מהבעלות על רכב חשמלי. בעת רכישת ביטוח, בררו אם הפוליסה מכסה את ציוד הטעינה מפני סיכונים כמו גניבה או ונדליזם. בנוסף, שקלו כיסוי לטעינה ציבורית אם אתם מתכוונים להשתמש לעתים קרובות ברשתות טעינה חיצוניות, שכן נזקים או תאונות המתרחשים במהלך הטעינה עשויים שלא להיות מכוסים בפוליסות הסטנדרטיות.

שירותי דרך

בהתחשב במגבלות הטווח המקסימלי של כלי רכב חשמליים ותשתית הטעינה שעדיין מתפתחת, מומלץ להחזיק בכיסוי הכולל שירותי דרך, גרירה ורכב חלופי במידת הצורך. חפשו פוליסות הכוללות כיסוי מקיף הכולל גרירה לתחנת הטעינה הקרובה אם נגמרת לכם הסוללה, לצד שירותי סיוע מסורתיים בצד הדרך.

פחת וערך מוסכם

רכבים חשמליים יכולים לחוות שיעורי פחת שונים בהשוואה לרכבים מסורתיים, המשפיעים על ערכם המבוטח לאורך זמן. שקלו לשאול לגבי פוליסות ערך מוסכם עם חברת הביטוח, על מנת לספק לעצמכם הגנה על סמך הערך המוסכם של הרכב בזמן רכישת הפוליסה, ולא על סמך שווי השוק המופחת של הרכב בזמן התביעה.

בשורה התחתונה

ביטוח לרכב חשמלי מצריך התחשבות במספר גורמים ייחודיים, החל מעלויות ראשוניות גבוהות יותר וכיסוי לסוללה ועד הנחות פוטנציאליות ושאלות לגבי ציוד הטעינה.

על ידי הערכה קפדנית של היבטים אלה ובחינה של כמה הצעות ואפשרויות שונות, בעלי רכבים חשמליים יכולים לבחור פוליסות המציעות הגנה מקיפה, המותאמת לצרכים הספציפיים של בעלות על רכב חשמלי. ככל שהשוק ממשיך להתפתח ויותר אנשים עוברים לחשמל, כך גם מוצרי הביטוח ימשיכו להתפתח.

עבור בעלי רכב חשמלי, מומלץ להמשיך להתעדכן בהתפתחויות אלה, אלה מנת שיוכלו לבצע מפעם לפעם התאמות בפוליסת ביטוח הרכב ולהבטיח לעצמם הגנה עקבית ושקט נפשי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות