fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדריך לישראלים בחו"ל: הכרטיס שלי נגנב! מה עושים עכשיו?

איך חוסמים כרטיס? מאיפה משיגים כסף? מה עושים אם הגנב ביצע רכישות? ● כל מה שצריך לדעת אם הכרטיס שלנו נגנב בחו"ל
צילום: Shutterstock

דניס לר

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

גם הטיול הטוב ביותר, עם החברים או המשפחה הקרובים ביותר, בריזורט מהמם על חופי ים לבנים ועצי דקל – יכול להיהרס בכמה שניות. לצערנו, רבים מאיתנו מכירים את המצב שבו אנחנו נהנים ומבלים, וכשאנחנו מושיטים את היד כדי לשלוף את הארנק ולשלם – אסון, אנחנו לא מוצאים את כרטיס האשראי שלנו.

ההשפעה של אובדן כרטיס האשראי במהלך הנופש או הטיול הארוך היא משולשת: ראשית, אנחנו לא יכולים להשתמש בו כאן ועכשיו, לתשלום על לינה, תחבורה ומסעדות; שנית, אנחנו נמצאים במצב של חשש שייתכן וכרטיס האשראי נגנב, ומישהו חלילה עושה בו שימוש; ושלישית, אין לנו כרטיס אשראי להמשך חיי השגרה כשנחזור מהטיול הביתה.

כדי לתת מענה לחששות האלה, ישנו סדר פעולות שאם ננקוט בו בזמן אמת – נוכל לנטרל את ההשפעה של מקרה האובדן בשלושת הרבדים שהוזכרו. זה מובן, שהנטייה הראשונית היא להילחץ, לחשוש, לכעוס ואפילו לרצות פשוט לחזור הביתה. למזלנו, חברות האשראי השונות נותנות מענה מהיר וחותך למצבים כאלה. ספקי כרטיס אשראי חוץ בנקאי דוגמת אמריקן אקספרס למשל, מציעים אף ביטוח ספציפי במקרה של שימוש לרעה בכרטיס שנגנב.

לכן, כדאי לשמור את המדריך המעשי הזה, למצב שבו ניתקל בכרטיס שנעלם, נגנב או אבד.

צעד ראשון: דווחו לחברת האשראי

עוד לפני שנדע אם מדובר בגניבה, באובדן או אפילו אם סתם בבילבול והכרטיס בכלל נשאר בחדר במלון – מתקשרים לחברת האשראי, או מודיעים על אובדן הכרטיס באמצעות האפליקציה או אתר האינטרנט. ככל שנודיע על אובדן הכרטיס מוקדם יותר, כך קטן הסיכון שייעשה בו שימוש לרעה. כך גם המערכות של חברת האשראי תפקידן להגן עלינו מפני נזק כלכלי מתחילות לפעול מוקדם יותר. למעשה, כל יום שעובר מבלי לדווח על הגניבה, יעלה לכם כסף מול חברת האשראי.

צעד שני: מחליטים לגבי ביטול הכרטיס

כשתפנו לדווח על אובדן הכרטיס, חברת האשראי תחסום מיד את השימוש בכרטיס. החסימה היא זמנית, והיא נועדה כדי לוודא שלא ניתן יהיה להשתמש בכרטיס באופן מיידי. בשלב זה, תתבקשו להחליט האם יש צורך לבטל את הכרטיס לחלוטין מיד, או שניתן רק להקפיא אותו. במידה ואתם יודעים בוודאות שאין דרך למצוא את הכרטיס, ביטולו לחלוטין הוא הדרך הנכונה. הקפאת הכרטיס מאפשרת להחזיר אותו לפעילות בהמשך, במידה והוא נמצא.

צעד שלישי: מתארגנים על מזומן

זהו שלב חשוב, שכן הוא יקבע את אופי המשך הטיול שלכם מרגע אובדן הכרטיס. אם הבאתם איתכם מזומן, או שיש ברשותכם או ברשות אחד מהנוסעים עמכם כרטיס אשראי נוסף, תוכלו לעשות באלה שימוש כדי להמשיך בחופשה כמתוכנן. ישנן חברות אשראי מסוימות שמעניקות את היכולת למשתמשים שלהן למשוך כסף מזומן מכספומט על ידי קבלת קוד באפליקציה, ללא כרטיס. ולבסוף, ישנה האפשרות לבקש מאדם קרוב שישלח לנו כסף באמצעות חברת העברות, דוגמת Western Union, כשכל מה שצריך הוא למצוא את הסניף המקומי ולהגיע עם דרכון.

צעד רביעי: יוצרים קשר עם נציגי החוק המקומיים

אובדן כרטיס האשראי אינו רק עניין כספי, מדובר לפעמים באירוע פלילי. אם אתם חושדים שכרטיס האשראי שלכם נגנב, הודיעו למשטרה המקומית. לעתים אנשי החוק יאתרו את הכרטיס הגנוב או את הגנבים. אך בכל מקרה, דיווח משטרתי יסייע כהוכחה לכך שהכרטיס אכן נגנב.

צעד חמישי: מכחישים עסקאות

כל "עסקה במסמך חסר", כלומר עסקה שנעשית בסליקה בבית העסק או אונליין, ניתנת לביטול רטרואקטיבית. כל מה שצריך הוא להודיע לחברת האשראי לא יאוחר מ-30 ימים מעת החיוב, להכחיש את העסקה ולבטל את העסקה. כך שגם אם חל עיכוב בחסימת הכרטיס והגנב חלילה הספיק לבצע רכישות, החוק מחייב החזר עבור אלה. בנוסף, בימינו רכישות רבות דורשות הקשת קוד סודי, כך שהבטיחות בכל הנוגע לשימוש לרעה בכרטיס גדולה יותר.

צעד שישי: מפשירים את הכרטיס, מקבלים החזרים ומסדירים חיובים

כעת, במידה ומצאנו את הכרטיס לאחר שהוא נחסם והוקפא – חשוב לזכור ליצור קשר עם חברת האשראי ולהפשיר אותו ולהחזיר אותו לפעילות. אם הכחשנו עסקאות, יש לוודא שאכן קיבלנו החזר כנדרש. ולבסוף, במידה והונפק עבורנו כרטיס חדש, יש לוודא שחיובים שאינם קבועים אכן מנותבים אל הכרטיס החדש שלנו.

לסיכום

לאבד כרטיס אשראי בחו"ל זה באמת לא נעים. אחרי ששחררנו את הכעס – חשוב להיכנס ל"מוד פעולה", ולנקוט כמה צעדים שיבטיחו שזה יסתכם רק בלא נעים. דיווח מהיר, חסימת הכרטיס, דיווח לרשויות והשגת כסף להמשך – הם בעדיפות עליונה בשעות הראשונות. לאחר מכן, ולאחר שהצלחנו להמשיך את הנופש, יש לדאוג גם לכל ההשפעות המשניות של המקרה. חופשה נעימה!

*בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות