fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדעי המדינה

תמיד רציתם להשפיע ולעצב מדיניות מתקדמת וטובה יותר? אם כן, מקומכם בתחום מדעי המדינה. תחום זה הינו אקדמי בעיקר, אשר שם לעצמו מטרה לנסח את העקרונות הטובים ביותר להקמת תשתיות משפטיות, כלכליות וחברתיות טובות יותר עבור המדינה. בשוקיסט נעזור לכם לגלות היכן סיכויי הקבלה שלכם לתואר ראשון למדעי המדינה הם הגבוהים ביותר.
צילום: FREEPIK

לימודי מדעי המדינה

מאפלטון ועד קונפוציוס, פילוסופים ומשכילים ניסו לעצב מדינה המספקת מערכת משפט, חינוך ובריאות מעולים עבור אזרחיה, אך גם כיום נחלק התחום לאסכולות שונות הנוטות לחילוקי דעות.

אם מצויינות במנהיגות מושכת אתכם ואתם שוקלים לנהל קריירה פוליטית או מדינית, תואר ראשון במדעי המדינה יאפשר לכם לרכוש השכלה נרחבת הן בפילוסופיה של המדינה והן בשיטות מעשיות לניהולה.

תנאי הקבלה לתואר ראשון במדעי המדינה

תנאי הקבלה לתואר ראשון בפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון

על מנת להתקבל לתואר ראשון בפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון תצטרכו לעמוד בתנאי סף של 550 ציון סכם או 550 בפסיכומטרי.

תנאי הקבלה לתואר ראשון בלימודי מדע המדינה באוניברסיטת תל אביב

על מנת להתקבל לתואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטת תל אביב תצטרכו לעמוד בתנאי סף של 535 בציון ההתאמה. ציון ההתאמה מורכב משקלול של ציוני הבגרות עם הפסיכומטרי.

תנאי הקבלה לתואר ראשון במדעי המדינה ומדיניות ציבורית באוניברסיטה הפתוחה

לאוניברסיטה הפתוחה אין תנאי סף, אך כדי להשיג תואר ראשון במדעי המדינה ומדיניות ציבורית תצטרכו להשיג 120 נקודות זכות.

מה עושים עם תואר ראשון במדעי המדינה?

למרות שמדובר בלימודים תיאורטיים בעיקרם, לימודי תואר ראשון במדעי המדינה פותחים בפנינו מגוון אפשרויות שונות, הן מבחינת תעסוקה והן מבחינת לימודי המשך. בשוק העבודה, משתלבים בוגרות ובוגרי לימודי מדעי המדינה במגוון תחומים שונים, החל מקריירה בתחום המנהל הפרטי או הציבורי וכלה בייעוץ לאישים פוליטיים. תחומי המנהל הציבורי והפרטי עצמם כוללים אינספור אפשרויות והזדמנויות לתעסוקה ולהתפתחות אישית.

בכל הנוגע ללימודי המשך, כתלות בציוני התואר הראשון ניתן לגשת כמובן גם ללימודי המשך – הן תארים מתקדמים במדעי המדינה (אשר מרחיבים את מגוון אפשרויות התעסוקה הנפתחות בפנינו או מתווים דרך לקריירה אקדמאית) והן תואר שני במגוון תחומים קשורים אחרים, דוגמת תקשורת, כלכלה, יחסים בין לאומיים, משפטים וכיוצ"ב. יחסים בין לאומיים הם תחום המהווה חלק ממדעי המדינה, ומושך אליו סטודנטים רבים אשר מתעניינים בפוליטיקה העולמית ואף נושאים עיניהם אל עבר קריירה בממשל ופוליטיקה (או מנהל ציבורי) בחו"ל.

בקיצור – לא חסרות אפשרויות תעסוקה והתפתחות עתידיות, לאחר סיום התואר. אם זה השיקול העיקרי שמנחה אתכם, גם לימודי מדעי המדינה בהחלט אמורים להוות אופציה מסקרנת מבחינתכם.

לסיכום

תחום מדע המדינה מתאים לשואפים למצוינות במנהיגות וחשוב להם לקבל השכלה רחבת אופקים בפוליטיקה, מדיניות והנהגה. התחום משלב היבטים היסטוריים, פילוסופיים, אקדמיים וגם מעשיים במדע המדינה. בשוקיסט תוכלו לברר מה סיכויי הקבלה שלכם בלחיצת כפתור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות