fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כל מה שצריך לדעת על אחסון אתרים בענן

מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, אור פיאלקוב, ריכז עבורכם את כל המידע אודות אחסון אתר על גבי שרת ענן שזוהי האפשרות הפופולרית והיעילה ביותר כיום עבור אתרים בכל סדר גודל.
אחסון אתרים בענן | צילום: יחצ
אחסון אתרים בענן | צילום: יחצ

רוב הפלטפורמות הדיגיטליות הקיימות ורוב השירותים הדיגיטליים הגדולים שיצא לכם לראות ברחבי האינטרנט יושבים על שרתי ענן למיניהם. אחסון אתרים בענן מייעל את הביצועים של האתר, מוזיל משמעותית את עלויות האחסון החודשיות ומאפשר לכל בעל עסק או אדם להקים אתר אינטרנט איכותי, מהיר, מאובטח, בלי להחזיק שרתים פיזיים בעשרות אלפי שקלים או לאחסן במשותף עם אתרים אחרים ולסכן את האתר.

שרת ענן הוא בעצם סביבת טכנולוגית עצומה ולא שרת פיזי בודד. סביבה טכנולוגית זו, מכילה חלקים נרחבים מהשירותים הדיגיטליים שאתם רואים במשך היום ברחבי האינטרנט – מאחסון מערכות ענק מורכבות ועד שמירת הגיבויים האוטומטיים של הסמארטפון האישי שלכם. סביבת הענן מתפזרת בין חוות שרתים ייעודיות ברחבי העולם, מה שאפשר לכם להנות מהתשתית הטכנולוגית היעילה, הנוחה והאמינה ביותר מבלי לחשוב על שרתים פיזיים, חומרה ותשתיות.

לצד אחסון בשרת ענן קיימות אופציות נוספות לפתרונות אחסון. אחסון בשרת ייעודי זאת אפשרות שמתאימה לעסקים מסדר גודל מסוים שיכולים לעמוד בעלויות ולגייס לשורותיהם איש טכני שינהל את השרתים הייעודיים של החברה. אפשרות נוספת היא לאחסן את האתר באחסון שיתופי, שזה אחסון ייעודי שמחולק לכמה משתמשים, מה שמקל משמעותית בעלויות אבל עלול להשפיע על האתר שלכם לרעה בעקבות פגיעה של האתרים האחרים באותו השרת. לצד אפשרויות אלה קיימים גם אפשרות של שרת וירטואלי פרטי (נקרא גם VPS).

אחסון בשרת ענן הוא הפתרון האיכותי ביותר בפער גבוה משאר פתרונות האחסון. השרת פעיל באופן שוטף ולא חווה נפילות מאחר והמידע שלכם מאוחסן על גבי כמה שרתים שונים וניתן לנהל אותו בשלט רחוק בקלילות מהמשרד. בנוסף, בשרת ענן אפשר להקטין או להגדיל את את האחסון שלכם בהתאם לצרכים שלכם ולצמיחה של העסק מבלי לעבוד עם חומרה פיזית כלשהי.

באיזה מודל עובד אחסון בענן?

אחסון בענן עובד ב2 מודלים שונים: תשתית כשירות (IaaS) וגם פלטפורמה כשירות (PaaS). משתמשים מאחסנים את האתר שלהם באמצעות משאבים איכותיים של חומרה וירטואלית ויכולים להפעיל גם תוכנות ושירותים דיגיטליים באתר עצמו באמצעות משאבים אלו. בנוסף, תשתית הענן מספקת פלטפורמת פיתוח אתרים איכותית, יעילה ומוכנה לשימוש.

האתר עצמו מתאחסן בצורה פיזית על גבי שרתים של חברות אירוח ייעודיות ברחבי העולם שמתחזקות ומטפלות בשרת. במודל מסוג זה לא רק שאתם לא צריכים לרכוש אחסון, לנהל אותו על ידי איש טכנו ולטפל פה במקרה של תקלה בשרת אלא במקרים של תקלות האתר שלכם פשוט מועבר לשרת וירטואלי אחר והמשתמשים שגולשים באתר לא חווים נפילות או הפרעות. בנוסף, במידה ותצטרכו להגדיל את נפח האחסון לאתרים שלכם תוכלו להגדיל את החבילה בקליק.

באיזה אחסון ענן הכי כדאי להשתמש?

שירותי אחסון אתרים בענן המומלצים ביותר נמצאים ב-Cloudways. במערכת של Cloudways ניתן לבחור במסלולי אחסון מגוונים בשיתוף פעולה עם חברות אירוח הענן מהגדולות בעולם. בקלאודוויז מקבלים שירות מנצח במחירים הכי נוחים בשוק עם מערכת לתפעול השרת הפרטי בקליק. לפניכם מספר יתרונות של Cloudways כנגד המתחרים:

  • אבטחת סייבר – באחסון אתרים בשרת ענן אנחנו זוכים לקבל אבטחה איכותית של השרתים על ידי הגנות סייבר מתקדמות.
  • שרת אמין – זמינות רציפה של האתרים המאוחסנים בשרת שלנו גם במקרה של תקלות בשרת כל התכולה שלו עובר בצורה אוטומטית לשרת אחר.
  • מחיר הוגן – משתמשים אך ורק על השירותים שבהם עושים שימוש. אין עלויות נוספות על בלאי של מערכות מחשוב או על רכישה של שרתים פיזיים.
  • גמישות – אפשר לשנות, להקטין או להגדיל את התשתית שבה אנחנו משתמשים לפי הצורך שלנו וזאת מבלי לבצע פעולות פיזיות על גבי השרת – פשוט ללחוץ על כפתור.
  • חווית משתמש – לאחר בחירה בספקית אחסון הענן הרצויה Cloudways מספקת חווית משתמש מעולה ומציעה אחסון ענן מתקדם בלחיצת כפתור.
  • פיצ'רים נוספים – תמיכה טכנית 24/7/365, גיבויים אוטומטיים, תעודת אבטחה SSL ועוד.

ישנם חברות רבות המציעות שירותים של אחסון בענן והטובות מבין כולם עובדים יחד עם Cloudways בפלטפורמת ניהול אחסון הענן. בין השמות הגדולים תוכלו למצוא את: AWS של אמאזון, הענן של גוגל, DigitalOcean, Vultr ועוד. הסיבה שחברות אלה משתפות פעולה עם המערכת של Cloudways מכיוון שבמערכת זו כל משתמש יכול לנהל אחסון בענן ללא התערבות של איש טכני.

לסיכום, ניהול והגדלה של העסק שלכם הופכים להיות קלים יותר כשתחום שמצריך ידע טכני רב כמו אחסון אתרים הופך להיות מנוהל בקליק, יחד עם השירות של חברת Cloudways כמובן. Cloudways מספקת שירות אחסון אתר בענן עם מינימום התעסקות טכנית ותמיכה של 24/7 במשך כל ימות השנה.

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה שיווק בפייסבוק , מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים עם  שרת VPS ואחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אחסון אתרים בענן | צילום: יחצ
אחסון אתרים בענן | צילום: יחצ

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות