fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך נשלם פחות עמלות מתמיד על העברת כספים לחו"ל

צילום: freepik

בשנים האחרונות, שיתופי פעולה העסקיים הבינלאומיים נעשו ענפים מאי פעם בישראל. כתוצאה מכך, שירותי העברת כספים לחו"ל התרחבה עבור גורמים פרטיים ועסקיים כאחד. על פי נתוני בנק ישראל, היקף ההון היוצא מישראל נמצא במגמת עלייה, כאשר מיליארדי שקלים מועברים מדי שנה. גורמים רבים משחקים תפקיד במגמה זו, אך אין ספק שהחששות הגוברים מההשלכות הכלכליות של הרפורמה מהווים גם הם היבט מרכזי כיום יותר מתמיד.

ככל שצורך זה נעשה נפוץ ומשמעותי יותר, כך גם גובר הביקוש לפתרונות מתקדמים, נוחים ומשתלמים יותר להעברת כספים. המענה, לא איחר לבוא. כיום יותר מתמיד זמינים אפיקים רבים לביצוע העברות בקלות ובנוחות. כאן, נבחן היכן נוכל לקבל את העמלות ושערי החליפין הנוחים ביותר שיאפשרו לנו ליהנות מעסקאות משתלמות מתמיד.

הון רב מתמיד יוצא מגבולות ישראל

השוק הבינלאומי פתוח יותר מתמיד לאנשי עסקים ומשקיעים ישראלים. שיתופי פעולה ענפים אלו וההזדמנויות ההולכות ורווחות, גורמות לסכומי עתק לצאת מישראל בשלל אפיקים. כעת, המהפכה המשפטית מתדלקת את המגמה הזו יותר מתמיד. הצפי לירידה בדירוג האשראי, לצד אי הוודאות המאפיינת כיום את האופק הכלכלי של ישראל, גורמים לגופים בינלאומיים רבים למשוך את השקעותיהם. מדובר במיליארדים העוזבים את ישראל.

רק לאחרונה, הביא בנק ישראל את חששו מבריחת ההון המתעצמת ומאמין כי ההשלכות על כלכלת המדינה עשויות להיות מרחיקות לכת. סכומי ההעברות הולכים וגדלים וחשבונות בנק זרים נפתחים על ידי ישראלים בהיקף חסר תקדים. כתוצאה מכך, דורש כיום נגיד בנק ישראל מהבנקים לדווח על היקף יציאת הכספים לחו"ל פעמיים בשבוע על מנת להתחקות אחר המגמה. אחד החששות המרכזיים הוא שבריחת ההון עלולה להוביל לירידה בהשקעות ובנזילות בשוק המקומי, מה שיכול להשפיע מהותית על הצמיחה. בנוסף, מגמה זו עשויה להשפיע משמעותית וכבר משפיעה בפועל על שווי השקל מול מטבעות זרים.

העברת כספים לחו"ל – הכלים הנפוצים ביותר

לצד המוסדות הפיננסיים המציעים ממשקים נוחים מתמיד לביצוע העברת כסף לחו"ל, זמינים פתרונות דיגיטליים רבים. כל אחד מאפיקי העברה אלו מציעים יתרונות וחסרונות שונים וכמובן – שיעורי עמלות בהיקפים משתנים. כאן, נבחן לעומק כל אחד מהם.

בנקים

רוב הבנקים הגדולים בישראל מציעים שירותי העברה בנקאית בינלאומית לטווח רחב של מדינות. עם זאת, העמלות הכרוכות בהעברות בנקאיות בינלאומיות מבנקים ישראלים עשויות להיות גבוהות יחסית. בממוצע, העמלות עבור העברות בנקאיות בינלאומיות מבנקים ישראלים נעות בין 0.1% ל-2% מסכום ההעברה, עם עמלת מינימום של סביב 50-100 שקלים ועמלה מקסימלית של כמה מאות שקלים ומעלה, המשתנה מבנק לבנק ובהתאם לסכום ההעברה.

בנק הדואר

גם היום, בוחרים רבים להשתמש בבנק הדואר להעברות כספים לחשבונות זרים. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שבנק הדואר מציע עמלות נמוכות יותר משיציעו לנו רוב הבנקים בישראל, כאשר העמלה הממוצעת היא כ-0.2% עד 1% מסכום ההעברה.

Paypal

PayPal היא פלטפורמת התשלומים הפופולרית בעולם ומהראשונות שבהן. היא משמשת כיום כאחד מהאפיקים הנפוצים להעברת כספים בינלאומית עקב נוחות השימוש והנגישות שלה. PayPal קובעת את עמלות השימוש על סמך מדינת הנמען, סכום ההעברה ושיטת התשלום בה נעשה שימוש. לרוב, ינועו העמלות סביב 2-5% מסכום ההעברה, אך עשויות לחול עמלות נוספות עבור המרת המטבע. בנוסף, PayPal מילה מגבלות סכומי מינימום ומקסימום להעברות, שיכולות להשתנות בהתאם למצב החשבון של המשתמש ולמדינת הנמען.

העברה באמצעות חברות פרטיות

ישנן גם חברות פרטיות המתמחות בהעברות כספים, כמו טופ רייט, Western Union, TransferWise Covercy ועוד רבות אחרות. חברות אלו מציעות לעתים קרובות עמלות ושערי חליפין תחרותיים בהשוואה לבנקים, אך מודל קביעת העמלות משתנה בהתאם לשלל קריטריונים ומדיניות החברה. הפער בין החברות השונות עשוי להיות ניכר. עם זאת, תחרות חדשה זו פותחת הזדמנויות חדשות בשוק זה ועשויות לספק למשקיעים ובעלי עסקים אפיקים משתלמים מתמיד להעברת כספים בהיקפים נרחבים מישראל לחו"ל. כדי להבטיח שיעמוד לרשותך הפתרון המשתלם מתמיד, המעניק מענה תחרותי באמת לבנקים, חשוב להשוות היטב את שיעורי העמלות ושערי החליפין שמציעות החברות השונות ולקבל החלטה מושכלת. בסופו של יום, סקר השוק הנכון עשוי לפתוח בפניך את השוק הבינלאומי ולבצע עסקאות שיותירו בידיך סכומים גבוהים מתמיד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות