fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כיצד להתכונן למבחנים? טיפים ישימים!

צילום: pexels

לא משנה לקראת איזה מבחן אתם עומדים, בין אם מבחן אמיר, מבחן מסכם בתואר, מבחן בגרות או כל מבחן אחר, המטרה שלכם תהיה כמובן להצליח. וכידוע, הדרך להצלחה עוברת בהכנה – אז בכדי להקל עליכם את המשימה, להלן מספר טיפים ישימים אשר יסייעו לכם להתכונן למבחנים.

הכינו לעצמכם תוכנית למידה מסודרת
בכדי ללמוד למבחן בצורה הטובה ביותר, ההמלצה היא להכין תחילה תוכנית למידה מסודרת. פרטו בתוכנית את הליך הלימודים, קבעו לוחות זמנים – כמה ימים אתם מקדישים ללימודים, כמה שעות בכל יום ומתי אתם משלבים את שעות הלימוד במהלך היום.
ככל שהתוכנית תהיה יותר מפורטת ומסודרת כך יהיה לכם יותר קל ליישם אותה וכמובן, גם  לדבוק בה.

ארגנו את כל חומרי הלימוד בצורה מסודרת
בכדי שתוכלו להתמקד ישר בעיקר ולא למצוא את עצמכם מתעסקים בטפל. יש לארגן מבעוד מועד את כל חומרי הלימוד למבחן. אם אתם רואים שחסר לכם תרגולים או חומרים מסוימים, זה בדיוק הזמן לפעול על מנת להשלים אותם.

תחילה – קראו את חומר הלימוד
במידה ומדובר במבחן עיוני, ההמלצה היא בשלב הראשון לקרוא בנחת את חומר הלימוד למבחן או עברו על נושאי הלימוד. בצורה כזאת, תוכלו להבין את כל המידע ולהיות מוכנים יותר לשלב הבא של ההכנה.
סיימתם לקרוא את כל החומר? יופי קחו לעצמכם קצת זמן פנוי, תתרעננו והתקדמו לשלבי הלמידה הבאים.

למדו בפינת למידה
מומלץ להכין לעצמכם פינת למידה קטנה עם שולחן, כלי כתיבה, מחשב ולמעשה כל מה שאתם צריכים בשביל להתכונן למבחן. דאגו לכיסא נוח ובריאותי שיאפשר לכם לשבת עליו גם שעות ארוכות – במידה ותדרשו לכך.
דאגו גם לאווירה המתאימה מבחינת התאורה, אם אתם אוהבים ללמוד עם מוזיקה שקטה ברקע, חשוב לדאוג שיהיה לכם אמצעי להשמעת אותה המוזיקה.

נסו ללמוד בפרקי זמן קצרים
לא מעט מחקרים הגיעו למסקנה כי למידה בפרקי זמן קצרים של כ-20 דקות, יכולה להיות יעילה יותר למוח מאשר למידה ממושכת וארוכה, ללא עצירות או הפסקות.
נסו ללמוד בפרקי זמן של 20 דקות וכל 20 דקות קחו לעצמכם הפסקה של דקות בודדות (2-3 דקות), לטובת תזוזה, שתייה, שירותים או כל פעולה אחרת אשר תספק לכם ריענון והכנה לקראת פרק הזמן הבא.

הקפידו לשתות הרבה מים
נסו לשתות כמה שיותר מים במהלך היום – לשתיית מים יש כידוע השפעות בריאותיות רבות ובין היתר השתייה גם חיונית עבור הפעילות התקינה של המוח.
למעשה, מומלץ להכין ליד פינת הלימוד שלכם בקבוק מים, ככה שלא יקרה מצב שיחלפו שעות בהן שכחתם לשתות.

השקיעו זמן בתרגולים
אם כל הכבוד לקריאת החומר, הדרך הטובה ביותר להגיע למבחן כשאתם מוכנים, היא באמצעות תרגולים. אם לדוגמא, יש לכם גישה למבחנים דומים משנים קודמות, זה בדיוק הזמן לפתור אותם. תרגולים יאפשרו לכם גם לגבש טכניקות וגם להגיע למעמד המבחן, כשאתם יודעים לקראת מה אתם הולכים – מה שיתרום לתחושת הביטחון שלכם וישפר את סיכויי ההצלחה.

היו קשובים לעצמכם
כאשר זה נוגע להכנה לקראת מבחן, לכל אחד יש את הדברים ש"עובדים" עבורו יותר ומאפשרים לו להגיע כשהוא מוכן יותר למבחן. נסו להיות קשובים לעצמכם וללמוד לזהות מה הם אותם הדברים אשר "עובדים" בעבורכם.

לסיכום, אם תיישמו את כל הטיפים שצוינו כאן, תוכלו להעלות את הסיכויים שלכם להגיע למבחן כשאתם מוכנים – וההכנה המקדימה יכולה כידוע להשפיע במידה רבה על סיכויי ההצלחה שלכם בבחינה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות