fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירוק לי בעיניים

ירקות ירוקים אומנם נראים די פשוטים, אך דווקא בעלים הירוקים ובמאכלים שניתן להכין מהם  מסתתרים שלל יתרונות בריאותיים משמעותיים. הירוקים מסייעים בשיפור האנרגיה, הגנה על העיניים שלנו (כן, לא רק גזר) ובניקיון מערכות הגוף. כדי שתוכלו גם אתם ליהנות מכל היתרונות שיש לירוקים להציע, הכנו עבורכם רשימה של מאכלים ירוקים טעימים.
צילום: pixabay

פשטידת ברוקולי

פשטידות הן עולם מופלא של טעמים. יש מגוון רחב מאוד של פשטידות ירק נפלאות, אך כיוון שעסקינן בגוון הירוק נמליץ לכם דווקא על פשטידת ברוקולי. הברוקולי הירוק בוהק מתוך המאפה שלעיתים משולב גם בגבינות שמחמיאות לטעמו הייחודי. הברוקולי אשר שייך למשפחת המצליבים נחשב לאחד הירקות הבריאים ביותר, ואנחנו נוסיף ונאמר שצבעו הירוק העז, בפרט בחליטה הופך אותו גם ליפה וגם לחיוני.

מרק אפונה

כמה נהדר לשבת וללגום מרק בגוון ירוק חיוני בטעמי אפונה. המרק הקליל הזה משביע ובריא במיוחד. לאפונה יש יתרונות בריאותיים רבים והיא אף מצוינת למי מכם שמעוניינים לרדת במשקל. במרקי אפונה אפשר לשלב ירקות נוספים דוגמת בצל וגזר או לחילופין להעניק לאפונה טעם אחר לגמרי עם שילוב של עשבי תיבול. בשני המקרים מדובר במרקי אפונה מעולים, שאפשר להוסיף להם קרוטונים מעשה ידיכם וליהנות ממרק חם וטעים.

סלט ברוקולי בניחוח אסייתי

את הברוקולי אנחנו לא חייבים לפגוש רק כפשטידה. אפשר להכין אותו גם כחלק מסלט בניחוח אסייתי וליהנות מטעמים נהדרים. הסלט מורכב משלושה רכיבים בלבד, ברוקולי, אפונת שלג ובאק צ'וי. מה שמעניק לו את טעמו העשיר הוא הרוטב שיעטוף את הירוקים הטעימים הללו. וכמו כל רוטב אסייתי גם כאן נפגוש את הג'ינג'ר הטרי, שמן שומשום, שיני שום, צ'ילי חריף אדום, טריאקי, סויה, מיץ לימון וכמובן פטרוזיליה וכוסברה שיקפיצו לכם את הטעמים של הסלט הזה למחוזות חדשים.

חצאי קישואים וזוקיני צרובים בתנור

חובבי הקישואים התפקדו! יש לנו עבורכם מנה מנצחת אמיתית! לא תאמינו עד כמה היא קלה להכנה ועד כמה היא טעימה. את הקישואים או הזוקיני, יש לשוטף היטב, לחצות במרכז, לזלף עליהם מעט שמן זית, קצת שום גבישי ופזר מעל הכול גבינת פרמזן. כעת הכניסו אותם לתוך התנור ואפו על טורבו כעשר דקות. בתום האפייה תתקבל מנה טעימה במיוחד. תוכלו לשדרג אותה עם תוספות כמו פלחי אפרסמון דקיקים, מעט יוגורט עם שום טרי ועלי בזיליקום קצוצים.

שייק ירוק טחון

אי אפשר לדבר על ירוקים מבלי להזכיר שייק ירוק. השייק הזה בעל מוניטין לא רק כאן בישראל הקטנה אלא ברחבי העולם כשייק בריא ביותר, מזין וטעים. לשם הכנתו תזדקקו כמובן לקשת של פירות וירקות ירוקים – עלי תרד, ענבים ירוקים או מלון בעונה, עלי נענע, תפוחים ירוקים, עשב חיטה, מייפל טבעי או סילאן, מים קרים, מיץ לימון וקרח. הכניסו הכול אל הבלנדר ועבדו עד קבלת מרקם אחיד. לרוויה!

סלט ירוקים קראנצ'י במיוחד

כשאנו נפגשים עם סלט בגוונים ירוקים עזים, שמקושט עם מעט חמוציות אדמדמות ופלחים של תפוח עץ גרני סמיט זה מיד עושה לנו חשק לנגוס בסלט המרהיב. הסלט הירוק והבריא הזה מכיל בעיקר עלים ירוקים שיעשו לכם טוב בכל המובנים. שילוב של סלרי עם נענע, קצת פטרוזיליה וכוסברה ונגיעה של בזיליקום, כיוון שהוא כה דומיננטי, יהפכו את הסלט שלכם לטעים בצורה יוצת מן הכלל, זלפו עליו רוטב טוב שמכיל גם דבש, גם שום וגם מיץ מלימון טרי, עטרו עם מעט טחינה ויש לכם סלט מדהים בכמה דקות בודדות של הכנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות