fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפים לקניית דירה להשקעה

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסיעו לכם לממש את היתרונות הרבים אשר טמונים בהשקעה בנדל"ן, השקעה הנחשבת סולידית ובטוחה יחסית.
דירה להשקעה | צילום: אילוסטרציה
דירה להשקעה | צילום: אילוסטרציה

יותר ויותר אנשים אשר נמצאים בחיפושים אחר אפיקים בטוחים להשקעה, מוצאים את עצמם מגלים עניין בעולם הנדל"ן. כידוע, בשנים האחרונות הבורסות ראו עליות ומורדות וכחלק מכך, חלק מהמשקיעים נאלצו להתמודד עם הפסדים משמעותיים.

השקעה בנדל"ן לעומת זאת, נחשבת להשקעה סולידית ובטוחה יחסית, אשר יכולה לספק מענה אופטימאלי עבור מי שמחפש אפיק השקעה לטווח ארוך. יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות הרבים אשר טמונים בהשקעה שכזאת, חשוב לבחור את אותה דירה להשקעה בתבונה ולהלן מספר טיפים אשר יסייעו במטרה:

תכנון מקדים
לפני שרוכשים דירה להשקעה, חשוב לוודא שמדובר באכן סוג השקעה מתאים.
ראשית כל, חשוב לבדוק מהו גובה ההון ההתחלתי אותו יש ברשותכם ואותו אתם גם מקצים עבור אותה המטרה – כמובן, שאם יש צורך בהלוואת משכנתא, כדאי לנסות ולהבין גם את הדרישות בנושא זה: מה גובה ההלוואה המבוקש? מהי תקופת ההחזר בה תוכלו לעמוד (וכמובן, יש לצרף לזה גם את עלות הביטוחים ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה).
כאן חשוב לציין, שאם הסכום אותו אתם מעוניינים להשקיע אינו מספיק בשביל לרכוש דירה להשקעה, יש חלופות אותן באפשרותכם לבדוק כמו השקעה בקרקע או בנכסים מסוגים אחרים.

חישוב תשואת השכירות
חישוב תשואת השכירות אותה אתם עתידים להרוויח מדירה, אמורה להתבצע בצורה כזאת: יש לחלק את כלל ההכנסות השנתיות מהדירה בכל ההוצאות עבור הדירה – מחיר הדירה, ריבית על משכנתא, ביטוח חיים למשכנתא, ביטוח מבנה למשכנתא ועלויות שיפוצים.
מטרת החישוב הוא לאתר בסופו של דבר את הדירה אשר תעניק את התשואה הטובה ביותר – כאן חשוב לציין שברוב המקרים, מי שעושה את צעדיו הראשוניים בעולם ההשקעה בנדל"ן יעדיף לרוב דירה קטנה וזולה יותר, אשר מצריכה מינימום של הוצאות והתעסקויות.

מה חשוב לבדוק?
לפני רכישת דירה להשקעה, יש לשים דגש על לא מעט קריטריונים אשר יבטיחו את האפשרות למצוא שוכרים לאותה הדירה. יש לשים דגש על פרמטרים כמו: דירוג סוציו – אקונומי של המתגוררים בשכונה, איכות החינוך ובתי הספר, מידת הביקוש לדירות באזור וכל נתון אחר אשר בכוחו לספק לכם את התמונה המלאה לגבי האזור ולשאלה אם אכן משתלם להשקיע בו.

  • האם זאת השקעה כדאית?
    אז אחרי שהבנתם פחות או יותר מה אתם צריכים לעשות בכדי לקנות דירה להשקעה, יכול להיות שעדיין תמצאו את עצמכם מתלבטים בשאלות לגבי כדאיות העסקה.
    אז להלן מספר יתרונות  המהווים חלק מהשקעה בנדל"ן:
  • השקעה בטוחה – בהשוואה להשקעות אחרות כמו השקעה במניות או במט"ח מדובר בהשקעה בטוחה ויציבה. גם אם בשלב מסוים תהיה ירידת ערך של הדירה, מדובר בהשקעה ארוכה טווח והערך יכול לעלות בחזרה.
  • רווחיות – דירה להשקעה מהווה כהשקעה אשר נוטה לשמור על ערכה ההתחלתי, אך קיימת גם אפשרות שהיא תניב רווחים – זה יכול לקרות בהליך השבחה או כתוצאה מעלייה של מחירי השוק.
  • תשואה גבוהה – לרוב, התשואה השנתית מדירה להשקעה תנוע בין 3 ל-6 אחוז, כאשר מדובר בתשואה נאה.
  • אפשרויות מימון – גם אם אין ברשותכם את כל ההון ההתחלתי הנדרש לצורך רכישת דירה להשקעה, במקרים רבים, עדיין תוכלו ליהנות מהשקעה זאת, על כלל תשואותיה. מה שתוכלו לעשות זה כאמור, לקחת הלוואת משכנתא – אשר גובהה יכול להגיע במקרים מסוימים גם לכ-60 אחוז מגובה עלות הדירה.

כאמור, לאחר סקירה מעמיקה של הליך ההשקעה ושל היתרונות והתועלות אותם היא טומנת בחובה, תוכל לבצע החלטה מושכלת ונבונה לגבי מידת הכדאיות של דירה להשקעה.

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות