fbpx

טיפים חיוניים למי שמעוניין לקחת משכנתא בדרג שני

משכנתא בדרג שני, היא הלוואה המיועדת לדיור או לכל מטרה, כנגד נכס קיים, כאשר הדירה (או נכס אחר) משועבדת כבר לטובת אחד הבנקים. חשוב לדעת כי ישראלים רבים אינם מודעים לאופציה הקיימת של לקיחת משכנתא בדרג שני, לכן כדאי להכיר אפשרות זו מאחר שההלוואה הייעודית יכולה לשמש כבטוחה עבור הגוף הפיננסי ממנו מעוניינים לגייס את המימון, וכך ניתן לקחת הלוואה נוספת בתנאים כמעט כמו של משכנתא, לגייס מימון זמין למטרות שונות, לרבות רכישת דירה להשקעה או כיסוי חובות, וליהנות מפריסת תשלומים ארוכה ומריבית נמוכה ומשתלמת יותר מהלוואות רגילות.
צילום: PEXELS

הבדלים בין משכנתא בדרג שני למשכנתא רגילה

משכנתא רגילה היא הלוואה לטווח הארוך המיועדת לרוב לרכישת דירת מגורים, והיא מיועדת גם למשפרי דיור ולמשקיעים. כדי לקבל אישור עקרוני למשכנתא הרגילה יש לשעבד את הנכס לטובת הבנק המלווה, והבנק מחייב רישום הערת אזהרה בנסח הטאבו על שמו, כך שאם הלווים אינם עומדים בתשלומי ההחזר הבנק יכול לממש את הנכס ולהחזיר לעצמו את כספו.

במשכנתא בדרג שני יש כבר משכנתא על הנכס, ובנסח הטאבו מופיעה הערת אזהרה לטובת הבנק שהעניק את המשכנתא הרגילה. סעיף 7ח לחוק הבנקאות קובע כי תאגיד בנקאי רשאי לאשר בקשה של הלווה לשעבוד נוסף על הנכס, אך במקרה זה השעבוד הינו נחות בדרגתו לטובת הנושה השני. ראוי לציין כי התנאים במשכנתא בדרג שני נחותים בהשוואה לתנאים שניתן להשיג במשכנתא רגילה, אך היא מאפשרת לגייס סכום כספי משמעותי בתנאים מימון אטרקטיביים.

טיפים עבור רוכשי דירה ראשונה

  • משכנתא בדרג שני היא הלוואה לכל מטרה כנגד שעבוד הנכס.
  • יש להיערך פיננסית לקראת תשלומי החזר של משכנתא נוספת במקביל לתשלומי ההחזר של המשכנתא הרגילה.
  • משכנתא בדרג שני נחשבת לנחותה יותר לכן הריבית צפויה להיות יקרה יותר מהריבית המקובלת במשכנתא הרגילה.
  • הבנקים אינם ממהרים לאשר משכנתא בדרג שני, לכן ניתן למצוא פתרונות בשוק האשראי החוץ בנקאי.
  • המשכנתא הנוספת יכולה לשמש לרכישת דירה להשקעה, סגירת חובות, איחוד הלוואות ועוד.
  • חלופה משתלמת לעסקים המעוניינים להשיג מימון גבוה בתנאים נוחים.
  • חשוב להכיר את הסיכונים, היתרונות והחסרונות של משכנתא בדרג שני, לכן מומלץ להיעזר ביועצי המשכנתא המנוסים והפרטיים.

טיפים עבור משקיעים בנדל"ן

  • המשכנתא בדרג שני מתאימה בין היתר למשקיעים בענף הנדל"ן מאחר שהם יכולים לקבל הלוואה בסכום גבוה ובתנאים כמו של משכנתא לצורך רכישת הדירה להשקעה ולגיוס הון עצמי.
  • אם לוקחים משכנתא בדרג שני כדי להשקיע בנדל"ן יש לערוך חישובים כדי לבדוק את כדאיות ההשקעה, ויש להתייחס גם לתשואה כדי לבדוק את כדאיות לקיחת ההלוואה.
  • חלופה אטרקטיבית למינוף הנכס הקיים לצורך רכישת דירה נוספת להשקעה.
  • מומלץ לתכנן ולקחת את המשכנתא בדרג שני בעזרת יועצי משכנתא מנוסים שמכירים את הנושא לעומק.

טיפים עבור לאנשים שרוצים לשפץ את הדירה

אחת לכמה שנים רוב הישראלים משקיעים משאבים רבים בשיפוץ הדירה או הבית. עלויות השיפוץ עשויות להיות גבוהות ולהגיע לעשרות ואפילו למאות אלפי שקלים, לכן יש לגייס הלוואה בתנאים נוחים כדי לשפץ את הנכס. אחת מהחלופות שכדאי לבחון בעת גיוס המימון לצורך שיפוץ בדירה היא משכנתא בדרג שני, אך חשוב לזכור כי הבנקים מערימים קשיים על מי שמבקש הלוואה זו.

תנאי המימון הנוחים במשכנתא בדרג שני מאפשרים לגייס סכום כספי גבוה לטובת השיפוצים בנכס, וניתן להחזיר את ההלוואה בפריסה ארוכה, עד 30 שנים.

הכתבה באדיבות בלוג וויצ'ק, למידע מקצועי על עולם המשכנתאות מוזמנים להיכנס לאתר https://blog.wecheck.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות