fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשמלאי מוסמך או תקן בשיטת ”עשה זאת בעצמך“ – מה עדיף?

כמעט כל פעולה אותה אנחנו מבצעים, מערכת החשמל מתערבת. הדלקת נורה, שימוש בכל מכשירי החשמל הביתיים לרבות מכונת כביסה, מייבש, מדיח כלים, טלוויזיה וכדומה, פתיחה וסגירה של התריסים החשמליים בבית, בישול אפיה והרשימה עוד ארוכה. מדי פעם יש תקלות או בעיות הקשורות למערכת החשמל ולא תמיד אנחנו יודעים מתי זה הזמן לביקור של חשמלאי מוסמך ומתי נוכל להסתדר בכוחות עצמנו. בשורות הבאות נציג בפניכם מתי צריך להזמין חשמלאי ומתי אפשר להסתדר לב.
חשמלאי מוסמך או תקן בשיטת ”עשה זאת בעצמך“ - מה עדיף? | צילום: freepik

מצבים המחייבים חשמלאי מוסמך

*ביצוע חיבורי חשמל חדשים- כאשר יש צורך בחיבורים חדשים של חשמל בקירות, עליכם להזמין חשמלאי מוסמך עם רישיון לביצוע עבודות מהסוג הזה.

*החלפה של שקעים ומתגים – לכאורה פעולות אלה נראות פשוטות למדי, שכן מדובר בסך הכל בחיווט מחדש של שקעים או מתגים שכבר קיימים. יחד עם זאת, כל התעסקות עם המערכת החשמלית שעלולה לסכן אתכם, מחייבת חשמלאי ולכן עדיף שלא לקחת את הסיכון ולהזמין חשמלאי.

*בעיות במערכת הארקה או בדיקת הארקה- מנגנון הארקה תפקידו לשמור עלינו במצבים של זליגות חשמל או עומסים במערכת. כל בית או מערכת חשמלית במדינת ישראל מחייבת מערכת הארקה תקינה על פי חוק. לכן, במקרים של תקלות ועל כל חשד על ליקוי במגנון מומלץ להזמין חשמלאי. ניתן להזמין חשמלאי בחיפה 24 שעות שיגיע אליכם הביתה גם במצבי חירום.

*התקנה של גופי תאורה- לא מדובר בפעולה פשוטה כמו החלפה של נורה, אלא בהחלפת גופים ממש. חוסר בידע טכני מתאים יכול להוביל לבעיות בטיחות חמורות.

ומתי בכל זאת ניתן להימנע ולחסוך בעלויות?

כאשר החשמל בבית קופץ לו ככה סתם, לרוב מדובר בעומסים בעונת החורף או הקיץ כתוצאה משימוש מוגבר במזגנים. לכן, לפני שאתם קוראים לחשמלאי, שווה לבדוק אם הפקק קפץ, לנסות לכבות מכשירי חשמל שנוטים לצרוך הרבה חשמל, להרים את הפקק ולחפש מה מקפיץ אותו. בנוסף, כאשר אתם רוצים להאריך כבל חשמלי או לתקן תקע שבור, תוכלו לעשות זאת עם מעט ידע טכני וכלי עבודה מתאים.

איך בוחרים חשמלאי מוסמך?

ובכן, יש כמה דגשים חשובים לבחירת חשמלאי. ראשית כל עליכם לוודא כי ההכשרה של החשמלאי מתאימה לביצוע העבודה אותה יש לבצע. החלפת גוף תאורה שונה ממעבר מחד פאזי לתלת פאזי למשל. יש חשמלאים שמבצעים אך ורק עבודות פשוטות וקטנות, לעומת חשמלאים שמבצעים גם עבודות מורכבות. קבלן חשמל למשל מתעסק עם עבודות מורכבות כמו תכנון מערכות חשמל, שיפוצים וכדומה. קריטריונים נוספים לבחירת חשמלאי פרט לביצוע העבודה הוא ידע טכני, ניסיון, הגינות במחיר וכמובן זמינות. אם אתם צריכים לבצע תיקון או עבודה דחופה והחשמלאי לא זמין עבורכם או בכל יום אומר לכם משפט כמו ”אני מגיע מחר“, זה פחות נוח ועדיף לבחור בעל מקצוע שקובע אתכם וגם מגיע.

 

זקוקים לחשמלאי מוסמך ומקצועי? דרך אתר חשמלאים IL תוכלו להזמין חשמלאי תוך זמן קצר לביצוע כל עבודות החשמל ותיקון תקלות פשוטות או מורכבות.

הם זמינים לשירות בכל רחבי הארץ ונשמח שתיצרו איתנו קשר דרך האתר או צלצלו ישירות למספר 072-3930-875

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות