fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התכנית הכלכלית של יונה יהב לחיפה | בחירות 2024

ראש העיר חיפה לשעבר יונה יהב חשף היום את תכניתו הכלכלית לקראת הבחירות הקרבות לראשות העיר, שמטרתה להוביל את חיפה בתוך חמש שנים לצמיחה כלכלית, עיר תיירות משגשגת, ומוקד תעסוקה אטרקטיבי הכולל עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים. יהב: "פיתוח כלכלתה של חיפה הוא מהמשימות החשובות שלי כראש עיר. אשיב את חיפה למקומה הטבעי כבירת מטרופולין הצפון, ואהפוך אותה לעיר הכי מבוקשת על ידי משפחות צעירות".
יונה יהב ורני בנדר | צילום: דוברות יח"צ. עיבוד תמונה: גביש מדיה

תוכן שיווקי – בחירות 2024

התכנית הכלכלית של יונה יהב לחיפה: הקמת מת"מ 2 כפארק תעשיית הייטק וביוטק* הקמת מתחם חזית הים העירונית כמרכז תיירותי ותרבותי* תוספת של למעלה מ-800 חדרי מלון חדשים* קידום מיזמי חדשנות ורפואה יחודיים לעיר* השקת תכנית "ביטחון כלכלי" לעסקים קטנים ובינוניים* הקניית תכנית "ביטחון תעסוקתי לחיפאים" – לפחות 10,000 מקומות עבודה חדשים מדי שנה* חיזוק שיתופי הפעולה הכלכליים הבינלאומיים*

יונה יהב: "פיתוח כלכלתה של חיפה הוא מהמשימות החשובות שלי כראש עיר. אשיב את חיפה למקומה הטבעי כבירת מטרופולין הצפון, ואהפוך אותה לעיר הכי מבוקשת על ידי משפחות צעירות"

את תכניתו הכלכלית גיבש יהב יחד עם רני בנדר, המתמודד למועצת העיר ברשימת "חיפה שלנו" בראשות יהב. בנדר הוא מנכ"ל ה"סיטי סנטר", ובין תפקידיו הקודמים כיהן כסמנכ"ל שיווק ומכירות של רכבי סובארו, סגן ומ"מ דובר משרד החינוך, יועץ תקשורת במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה ושימש בעבר בהתנדבות כיו"ר שותפות חיפה-בוסטון CJP וחבר ועד מנהל באגודת הידידים באוניברסיטת חיפה.

עיקרי התכנית:
תוספת של 50 אלף מקומות עבודה חדשים ובמרכזה הקמת מת"מ 2
הקמת פרויקט "חזית הים העירונית" כמרכז מסחר, תרבות ובילוי אטרקטיבי
הפיכתה של חיפה לעיר התיירות המבוקשת בישראל – תוספת של מאות חדרי מלון חדשים לעיר
קידום מיזמי חדשנות ורפואה יחודיים לחיפה – הקמת רובע חדשנות ב"בת גלים" בסמוך לרמב"ם
תכנית "ביטחון כלכלי" לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים
תכנית "ביטחון תעסוקתי" המייצרת 10 אלף מקומות עבודה חדשים מדי שנה לחיפאים
חיזוק השותפויות העירוניות עם הכלכלה הבינלאומית

ולתכנית בהרחבה:

תוספת של 50 אלף מקומות עבודה חדשים ובמרכזה הקמת מת"מ 2. אחת ממשימותיו החשובות של יהב כראש עיר תהיה להשאיר את צעירי העיר ובוגרי האוניברסיטאות לעבוד בחיפה, ואף למשוך משפחות צעירות לגור בה. בכך יהב מקווה כי "חיפה תהפוך לאחת הערים המבוקשות על ידי משפחות צעירות", וההגירה השלילית מהעיר תיבלם והמגמה תשתנה לחיובית.

יהב הצהיר כי בכוונתו להוסיף 50 אלף מקומות עבודה חדשים בחיפה. עוגן מרכזי לכך הוא הקמת מת"מ 2 – קרית הייטק וביוטק בקרבת צומת הצ'ק פוסט ובסמיכות לרכבת-רכבלית ומטרונית, ובצמידות למנהרות הכרמל. מת"מ 2 יכלול עירוב משרדים, מסחר, מרכזי השכלה, מלונאות ודיור מיקרו לסטודנטים. בפארק יהיו חברות ישראליות ובינלאומיות מתחומי מגוונים ובהם בריאות דיגיטלית, אנרגיה, איכות סביבה וקיימות, תעשייה 4.0 וגיימינג. מת"מ 2 יעסיק מעל ל-10,000 עובדים חדשים בחיפה.

במקביל, התכנית היא להקים משרדים רבי קומות באזור צומת הצ'ק פוסט, ונמשיך לפתח ולהקים בניינים נוספים ב"פארק מדעי החיים" בסמוך למת"מ 1, עם תוספת של כ-3,500 מקומות עבודה חדשים.

הקמת פרויקט "חזית הים העירונית" כמרכז מסחר, תרבות ובילוי אטרקטיבי. המפגש בין מסחר ותעסוקה הוא אחד ממחוללי הכלכלה הגדולים של חיפה. בצפון המושבה הגרמנית, בו נמצא כיום נמל חיפה, תוקם "חזית הים העירונית" שתכלול שטחי מסחר, נופש, מלונאות ותעסוקה, טיילות על גבי הרציפים, אטרקציות תיירותיות ועוד. הפרויקט יכלול מתחם מגורים ליותר מ-2,500 יחידות דיור, אשר ייבנו מעל קומת מסחר בשטח של 75 דונם. בזכות פרויקט זה, תיושם במקביל תוכנית נוספת – מנהור מסילת רכבת לאורך רצועת החוף. חזית הים תהפוך למרכז תרבותי עם פסטיבלים בינלאומיים ואירועי מוזיקה משמעותיים. להקמה שותפים נוספים ובהם נמל חיפה, מנהל מקרקעי ישראל ומשרדי התחבורה, משרד רוה"מ ויזמים פרטיים.

הפיכתה של חיפה לעיר התיירות המבוקשת בישראל – תוספת של למעלה מ-800 חדרי מלון חדשים לעיר
הנוף הייחודי, רצועת החוף והנמלים, נמל התעופה המתהווה והשכונות הססגוניות שמות את חיפה בנקודת זינוק מצוינת לענף התיירות. בתור מי שהקים מאות חדרי מלון בחיפה בהיותי ראש עיר, אני רואה בתחום התיירות את אחד ממנועי הכלכלה החזקים לצמיחתה של חיפה ובכוונתי להגדיל את מספר חדרי המלון בחיפה בלמעלה מ-800 חדרי מלון. תחום התיירות יוכפף ל"חברה הכלכלית", האחראית על מנועי הצמיחה הכלכליים בעיר.

"החברה הכלכלית" תסייע לקדם:
א. הקמת "חזית הים העירונית"
ב. הגדלת נמל נוסעים לאוניות תיירות
ג. פיתוח נמל תעופה בינלאומי משלים
ד. הקמת ריביירה תיירותית בקריית חיים הכוללת מתחם תיירות עם טיילת, מסעדות, אטרקציות ומלונאות.
ה. אטרקציות תיירותיות יוקמו ברחבי העיר כגון גלגל ענק בסטלה מאריס, מיזמי תיירות ירוקה בוואדיות העיר ועוד
ו. פיתוח חוף הים של חיפה – החופים ישודרגו ויותאמו לפעילות תיירות ופעילות מסחרית תומכת
ז. פארק חדש הקישון – הקמת אמפיתיאטרון עם 10,000 מקומות לאירועי תרבות גדולים במטרופולין, והעתקת גן החיות ממרכז הכרמל לפארק חדיש ונגיש
ח. אירועי קולינאריה, תרבות וספורט כמחוללי תיירות על בסיס חודשי, כגון Haifa Market Festival – פסטיבלי אוכל בשווקים ברחבי העיר, אירועי מוזיקה בינלאומיים, ועידות וכנסים כלכליים, אירועי ספורט ימי שתהפוך את חיפה לעיר הספורט הימי
ט. "תיירות בהדר" – הקמת מרכז תרבות הדרHadar Center for the performing Arts הכוללת מוזיאונים, גלריות, אמפיתיאטרון, בית ספר למוסיקה ותיאטרון; מאות בניינים אדריכליים יהפכו בשיתוף גורמים בינלאומיים למרכז תיירותי משמעותי
י. סיוע בהקמת בתי מלון נוספים בגדלים מגוונים ברחבי העיר – תוספת של 800 חדרים לפחות בתוך חמש שנים.

קידום מיזמי חדשנות ורפואה יחודיים לחיפה – הקמת רובע חדשנות ב"בת גלים" בסמוך לרמב"ם- בהיותה עיר מובילה בתחומי הבריאות והאקדמיה, יהב מבקש להקים בחיפה את "רובע החדשנות" Innovation district, כמוקד לשלוש אשכולות בתחומי רפואה דיגיטלית, חקר ימי, אקדמיה באזור בית החולים רמב"ם ובסיס ההדרכה של חיל הים בשכונת בת גלים. הרובע ירכז סטודנטים, חוקרים ויזמים צעירים. התוכנית תכלול פעילות משותפת למועצה הלאומית לכלכלה, משרד ראש הממשלה, משרד השיכון, עיריית חיפה, הטכניון, אוניברסיטת חיפה ובית החולים רמב"ם (מגדל התגליות, פקולטה לרפואה) וחברות רב לאומיות.

החברה הכלכלית תקדם את הקמת "המרכז הלאומי לחדשנות וכלכלה כחולה" בחיפה בהשקעה של עשרות מיליוני ₪, לפיתוח ידע וחדשנות בתחום הכלכלה הכחולה, בדגש על בניית תשתית להקמת חברות סטארט אפ, והשקעה במכוני מחקר ופיתוח ישראליים ובינלאומיים.

מטרת המרכז לכלכלה כחולה היא להוביל חדשנות עולמית במרחב הימי, בשילוב הפיתוח העירוני בחזית הים. המרכז יאגד שותפויות לצרכי פיתוח של גופי המחקר, התעשייה והתעשיות הביטחוניות, הנמל, גופי סביבה וקהילה, לפיתוח וקידום חדשנות, ויהווה חממה ליזמות צעירה. המרכז יפעל באזור מתחם ה"קזינו" בבת גלים, נמל חיפה והים. נעשה זאת בשותפות עם המכון לחקר הימי, נמל חיפה, משרד הכלכלה וגופי מחקר בינלאומיים.

קידום תכנית "ביטחון כלכלי" לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים- כראש עיר יהב רואה את חובתה של העירייה לסייע גם לעסקים הקטנים והעצמאים הפועלים במרחב העירוני, המהווים נדבך חשוב בכלכלתה. עסקים קטנים ובינוניים הם ממנועי הצמיחה החשובים של חיפה, ובאמצעות החברה הכלכלית נקדם פעילויות שיחזקו את הביטחון הכלכלי שלהם במגוון דרכים:

• הקמת יחידות "קשרי עסקים" – נקים בחמש שכונות מנהלות "קשרי עסקים", שיהוו כתובת מקומית לכל סוגית העסקים בשכונה אל מול העירייה ואל מול קידום העסקים. אלה יסתייעו במנטורים, הטבות והלוואות, ייעוץ שיווקי ועוד. לכל יחידה יוצמד פרוייקטור כלכלי בעל ניסיון ועצמאות לקבלת החלטות במקום, ובמסגרת תפקידו יסייר במתחמים העסקיים, ייצור קשר עם בעלי ובעלות עסקים, ימפה את צרכים והאתגרים בשכונה וייצור תקשורת ישירה ורצופה עם העסקים המקומיים.

• הקמת "קרן יזמות" לחיזוק העסקים הקטנים
• יושק מיזם "חיפאים למען חיפאים" – חיזוק העסקים בבעלות חיפאית באמצעים שיווקיים ייחודים
• יושק מסלול מהיר לרישוי עסקים – נפעל לעדכן את צו רישוי עסקים העירוני שמעניק אישור זמני תוך 30 יום, ולאחריו יצטרכו כל הגופים האחרים לאשר. בכך נחסוך זמן יקר לבעלי העסקים
• "כולנו ביחד" – עסק שמעסיק אנשים עם מוגבלויות יזכה בהטבות
• קשר דיגיטלי לבעל העסק – הקלה משמעותית על הקשר בין העסקים לרשות המקומית באמצעות ממשק שיחסוך לעסק זמן ומשאבים.

קידום תכנית "ביטחון תעסוקתי" המייצרת 10 אלף מקומות עבודה חדשים מדי שנה לחיפאים
בחיפה כ-185,000 מועסקים – שכירים ועצמאיים. מחציתם תושבי העיר. יהב מבקש להבטיח מקומות תעסוקה לחיפאים בחיפה. "נקבע יעד תעסוקה של כ-10,000 מקומות תעסוקה חדשים בשנה, כדי לבנות ביטחון תעסוקתי לתושבים", אומר יהב ומפרט:

א. כלכלה אקדמית – כיום כ-40,000 סטודנטים לומדים באוניברסיטאות ובמכללות. אנו נפעל להוריד את מרכז הפעילות האקדמיים לתוך העיר, כדי לייצר חיבור בין לימודים, מגורים, בילויים וחיי חברה.
• נגדיל את שיתוף פעולה בין מוסדות אקדמיים למעסיקים
• נחבר בין מנטורים עיסקיים לבוגרי אוניברסיטאות
• נוביל רכישת ניסיון תעסוקתי (סטז') בחברות הייטק בעיר
• נציע קורסים בחינם במקצועות נדרשים
• נסייע לסטודנטים בשנתם האחרונה במטרה להשאירם בחיפה

ב. תעסוקה –
• נצמיד פרוייקטור תעסוקתי בכל רובע יסייע לפיתוח מקומות תעסוקה
• נקים "פורום תעסוקה" – קידום הכשרות תעסוקה וכישורי חיים בכל המגזרים ובכל הגילאים ובכל המקצועות הנדרשים בשיתוף משרד הכלכלה, משרד החדשנות, החברה הכלכלית, מעסיקים, שירות התעסוקה, אוניברסיטאות, בתי חולים, צה"ל, אשכול קריות, רווחה.

חיזוק השותפויות העירוניות עם הכלכלה הבינלאומית
יהב מצהיר כי עם שובו לתפקיד ראש העיר הוא מתכוון להשיק קרן השקעות ושיתופי פעולה כלכליים עם מדינות אירופה, ארה"ב ומדינות המפרץ, בדגש על ערי נמל דומות, להכנסת השקעות בינלאומיות של חברות מתחומי היי טק והביו טק.

נשיק פלטפורמה של 'נספחים.ות כלכליים חיפאים', שיכללו אנשי עסקים חיפאים הפעילים בחו"ל, אשר יסייעו ברעיונות ובקשרים לקידום הכלכלה. בכל שנה יבחרו 20 נספחים.ות חדשים, שיחברו בין הידע והקשרים שלהם בעולם לחברות וארגונים חיפאים. הפעילות תכלול את משרד הכלכלה, האיחוד האירופי, קרנות בינלאומיות, ערים תאומות לחיפה ויזמים פרטיים".

יונה יהב ורני בנדר | צילום: דוברות יח"צ. עיבוד תמונה: גביש מדיה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות