fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המהפכה השקטה בארצות הברית כבר החלה

גם במעצמה כמו ארצות הברית קורות מהפכות. לא מדובר במהפכה אלימה אלא שינוי בהרגלי הצריכה והשימוש של אמריקאים רבים בתחבורה ובדרכים להתנייד. מה קרה בשנים האחרונות ולאן השוק האמריקאי פונה? נראה שהעתיד נראה מבטיח יותר מתמיד. 
צילום: PEXELS

מה גורם לאמריקאי ממוצע להזמין רכב ולחכות לו במשך חודשים רבים למרות שאפשר לקנות רכב אחר כבר באותו יום? התשובה הפשוטה היא- הרצון והצורך. אותו קונה יחכה זמן ארוך כי הוא יודע שיש תמורה וערך לכך. למה הכוונה?

בשנים האחרונות יש עלייה בכמות הרכבים החשמליים שנקנו בכל העולם. מדובר במגמה ציבורית חדשה ורצון של הקונים להחליף את הרכב המזהם שהיה להם עד כה, ברכב נקי וידידותי לסביבה. זה לא בא סתם משום מקום אלא מתוך המציאות שאנחנו חיים בה, כזו שיש בה שינויים אקלימיים קיצוניים מדי הגורמים לנזקים גדולים.

המודעות הציבורית לנושא הזיהום עלתה וכך גם השינוי במחשבה על סוג הרכב שכדאי להשתמש בו. באירופה, סין ומקומות אחרים בעולם שוק הרכבים החשמלי מתפתח במהירות וצובר תאוצה. יצרניות רכב מגבירות את אמצעי הייצור, פותחות מפעלים חדשים ומפתחות כל הזמן טכנולוגיות לשיפור הדגמים החשמליים הבאים.

כמובן שארצות הברית היא אחת החלוצות בתחום ויצרניות רכב רבות החלו לשווק רכבים חשמליים לפני לא מעט שנים. חברת טסלה, למשל, החלה לייצר רק דגמים חשמליים שהפכו לפופולריים מאוד בכל רחבי העולם והיא נחשבת לחברה המצליחה ביותר כיום בתחום.

אבל, גם שוק הרכבים האדיר בארצות הברית לא כיכב בשנים האחרונות בטבלת מכירות הרכב החשמלי העולמית. מכירות של רכב חשמלי תמיד היו, אך לא כמו באירופה, שם אחוז הרכבים החשמליים גבוה ויש מדינות באיחוד שבהן קונים יותר רכבים חשמליים מאשר מכוניות המונעות על ידי דלק.

אז מה קרה בארצות הברית בכל השנים הללו? בעיקר מדיניות של גרירת רגליים. אמנם היו מכירות של רכבים, אך הן היו באחוזים נמוכים ביחס לשאר העולם. הציבור האמריקאי לא נהר בהמוניו לקנות רכב חשמלי ולזה גם נכנסה פוליטיקה. בזמן ממשל טראמפ, תעשיית הרכב והנפט זינקה, החקיקה נגד פליטה מזהמת נעצרה, תמריצים לא ניתנו ותעשיית הרכב החשמלית נפגעה באותן שנים.

אלא שהימים הללו עברו, הממשל התחלף והנשיא ביידן החל לשנות דברים בתחום. הכוונה היא לחוק אקלים שעבר בארצות הברית לאחרונה, שהמטרה שלו היא הפחתת הזיהום ויש בו התייחסות לתחבורה נקיה ולתקציבים שמיועדים לעידוד השימוש בה. בין היתר, מדובר בהפחתת מיסים על רכבים חשמליים וגם על הרחבת תשתיות הטעינה שתיתן פרישה רחבה יותר לעמדות טעינה לרכבים. על מנת שיהיה נוח למלא את הסוללה בכל מקום אפשרי ובלי תורים.

עוד לפני שהחוק עבר, כבר נרשמה בארצות הברית עלייה של אחוזים ניכרים במכירות של רכבים חשמליים ונראה שיש התעוררות בשוק האמריקאי אחרי עשור של מכירות מתונות. בנוסף לזה, בקליפורניה החליטו לאחרונה לאסור על מכירת רכב מזהם החל משנת 2035 ומעבר לתרומה האקולוגית, מדובר על חקיקה חשובה מאחר שקליפורניה היא שוק הרכב הגדול בארצות הברית ויש לה השפעה על מדינות אחרות.

כל התהליכים האחרונים הללו שנעשו, גורמים ליותר צרכנים לוותר על הרכב המזהם ולהעדיף רכב חשמלי ונקי. הגענו למצב שבו לדגמים חשמליים מסוימים יש יותר ביקוש מהיצע, בעיקר בשל קשיים לוגיסטיים לאחר הקורונה ולכן ישנם זמני המתנה ארוכים מהרגיל לרכבים הללו. אך גם העובדה הזאת לא מרפה את ידי הצרכנים וההזמנות רק עולות. לפי הנתונים, ברבעון הראשון של 2022 חלה עלייה של כשישים אחוזים במכירות של רכבים חשמליים לעומת אותו רבעון בשנת 2021.

המגמה הזאת צפויה להימשך במהלך השנה ולהגיע לאחוזי מכירות גבוהים יותר גם בשנה הבאה. זה אומר שהאמריקאי הממוצע משנה את דעתו על התחבורה ומעדיף בהרבה מקרים רכב חשמלי, דבר שהוא לא מובן מאליו. ללא ספק, מדובר במהפכה תחבורתית שכבר החלה ובגדול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות