fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האותיות הקטנות שלא הכרתם בביטוח הרכב שלכם

הפתגם הידוע מלמד אותנו שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. בתחום הביטוח ובפרט בכל מה שקשור לפוליסות ביטוח רכב, אפשר לומר שאלוהים נמצא באותיות הקטנות. מעבר לדברים הגדולים שנוכל למצוא בכל סעיף בפוליסה ומעבר למילים היפות ולהצעות המרשימות שמציעים לנו סוכני ביטוח, יש את האותיות הקטנות שעושות את הפוליסה בסופו של דבר. 
ביטוח לרכב | צילום: Shutterstock

לצערנו, הרבה מאוד אנשים בוחרים להתייחס להצעות שהם מקבלים, כלשונן, כלומר, כפי שהן מוצגות על ידי סוכן ביטוח או גורם אחר שמציע להם פוליסת ביטוח רכב. זאת מבלי לקרוא ולקחת ברצינות את האותיות הקטנות. התוצאה היא, ברגע שהם נדרשים לממש את הפוליסה מסיבה כזו או אחרת, הם מגלים קשיים שונים, והחברה מצידה טוענת שהכל מופיע בפוליסה (בצדק).

הצעה לביטוח רכב תכלול הרבה מאוד סעיפים, בדרך כלל תהיה נטייה להדגיש את הסעיפים החשובים והמשמעותיים, אלו שניתן להציג אותם בצורה יפה והם כמובן חשובים לכל נהג או נהגת. אך כפי שניתן להבין, מעבר לאותם סעיפים, ישנם גם אחרים שצריך להתייחס אליהם ולשים לב היטב מה הם אומרים, בשביל שבשעת כושר, נוכל להיעזר בפוליסה כפי שאנחנו מצפים.

למה אנחנו צריכים לשים לב באותיות הקטנות?

תחילה נאמר את המובן מאליו, אם נבחן היטב את האותיות הקטנות, נוכל לחסוך מאות ואולי אפילו אלפי שקלים מעלות הפוליסה. לכן, יש משמעות לכך שאנחנו נבחן את החלק הזה בפוליסה ולא נתייחס אך ורק לדברים "הגדולים" שמופיעים בה.

לדוגמא, אנחנו יכולים לבדוק שהפוליסה מתייחסת באופן ספציפי למספר נהגים נקובים ולא לכל נהג. למשל, אם מדובר ברכב המשרת זוג, מוטב שהפוליסה תתייחס אליהם ספציפית ולא לנהגים באופן כללי. זה יכול להוזיל את העלויות שלה. אם יהיה צורך להוסיף נהג נוסף בעתיד, באופן זמני או קבוע, ניתן לעשות זאת.

כמו כן יש לבדוק מהן המגבלות והתנאים שחברת הביטוח קובעת. למשל, ישנן חברות ביטוח המחייבות אמצעי בטיחות ומיגון שונים, לדוגמא, מוביליי או מערכות אחרות שיכולות לעלות לא מעט כסף ולייקר את עלויות העסקה.

עוד דוגמא אידיאלית למה צריך לקרוא היטב את האותיות הקטנות, היא גובה ההשתתפות העצמית שהחברה דורשת ומגבלה כזו או אחרת בהקשר של מוסכי הסדר. ככל שהיה תהיה גבוהה יותר, כל הפרמיות של הפוליסות יהיו נמוכות יותר. יחד עם זאת, מדובר בניהול סיכונים שכל לקוח צריך לעשות בהתאם ליכולות הכלכליות שעומדות לרשותו.

זה יכול להיות גם במקרים שהם לכאורה יותר פשוטים, כמו למשל טיפולים במוסך הסדר, קבלת רכב חלופי ועוד. בכל אחד מהמצבים, חברת הביטוח יכולה להטיל מגבלות ותנאים שישפיעו על אופי הפוליסה.

איך רוכשים פוליסת ביטוח בצורה נכונה

בשביל לרכוש פוליסת ביטוח בצורה נכונה, מוטב להיעזר באתר Wobi, שם אפשר לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות, להשוות ביניהן ובסופו של דבר לרכוש את הפוליסה המועדפת עלינו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות