fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דעו את הזכויות שלכם: איך מגישים תביעת סיעוד?

אחת מהזכויות של כל אזרח במדינת ישראל היא זכות לתמיכה סיעודית במקרים שבהם הגוף אינו מאפשר קיום פעילויות יום יומיות באופן עצמאי. כמדינה המחויבת לספק לכל אזרחיה את השירותים הרפואיים שהם זקוקים להם, המדינה מספקת גם שירותי סיעוד למי שמוכיח את זכאותו, וכל אחד זכאי גם להטבות מחברת הביטוח שבה הוא מבוטח. מהי ההגדרה של אדם סיעודי וכיצד מגישים את התביעה הנדרשת לקבלת הזכאות? לפניכם כל הפרטים בנושא.
צילום: PIXABAY

מי מוגדר אדם סיעודי?

אדם סיעודי הוא אדם שזקוק לעזרה כדי לקיים שש פעולות יום יומיות שגרתיות:

  • קימה ושכיבה – ייתכן שאדם המוגדר סיעודי אינו מסוגל לבד לעבור ממצב של שכיבה לקימה או להיפך
  • רחצה – המדינה בוחנת את היכולת של האדם להתרחץ לבדו
  • אכילה ושתייה – אחת הפעולות הבסיסיות העצמאיות היא אכילה ושתייה, ואם אדם אינו מסוגל לעשות זאת לבד הוא יכול להיחשב סיעודי
  • התלבשות והתפשטות – עוד יכולת שנבדקת היא היכולת של האדם להתלבש ולהתפשט לבד
  • שליטה על סוגרים – אובדן היכולת לשלוט על הסוגרים וצורך באמצעים כמו חיתולים את קתטר לפעמים יכולים בעצמם לזכות את האדם בהטבות סיעוד
  • ניידות – נבדקת היכולת של האדם לזוז ממקום למקום באופן עצמאי (צורך בשימוש בהליכון אינו נחשב פגיעה ביכולת הניידות)

אם אדם מאבד את היכולת לעשות לפחות 50% מהפעולות האלו (כלומר 3 פעולות מתוך 6 לכל הפחות), הוא נחשב כאחד שזקוק לעזרה ויהיה זכאי לקבל את ההטבות הרלוונטיות.

זכאות לתמיכה מהמדינה ומחברת הביטוח

המדינה וגם חברות הביטוח הפרטי מספקות שירותי סיעוד לאנשים המוכיחים שהם זקוקים לה, אך התהליך אינו תמיד פשוט והוא מערים קשיים על המטופלים בכוונה כדי להימנע מהפצת משאבים למי שאינו זקוק לכך. לכן, פנו לעורך דין כשלב ראשון בתהליך כדי להבטיח שיש לכם ייצוג הולם ועזרה מקצועית מאדם מנוסה. אנשים זכאים לשירותי סיעוד מהביטוח הלאומי וגם מחברת הביטוח שלה הם משלמים פרמיה מדי חודש על ביטוח בתנאים שונים, וכפל תשלומים וסיוע הם אפשריים – אך תמיד קלים יותר להשגה באמצעות עזרה מקצועית של עורך דין המתמחה בתחום. עורך דין יכול להיות יעיל במיוחד לטיפול בתביעות שנדחו, אך מומלץ לפנות אליו עוד בטרם הגשת התביעה הראשונה כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה.

הצעדים להגשת תביעת סיעוד

לאחר שפניתם לייעוץ ולעזרה של עורך דין מקצועי, כדי להגיש את תביעת הסיעוד למדינה או לחברת הביטוח תצטרכו לאסוף את כל המסמכים הרפואיים המעידים על המצב – היסטוריה רפואית, רישומי אשפוזים, טיפולים וניתוחים וכל מסמך אחר שיראה את התקדמות המצב הרפואי ואת הזכאות לקבלת סיעוד כמו תעודת עיוור. מומלץ להכין תיק מסודר לפי סדר כרונולוגי של האירועים כדי להפוך את ההוכחה לקלה וברורה יותר. נוסף על כך, תצטרכו חוות דעת של נירולוג או פסיכוגריאטר במקרה של דמנציה, אלצהיימר או כל בעיה נירולוגית אחרת כדי לבסס את רמת התפקוד של דורש הסיוע וכדי לקבוע את רמת התלות שלו בעזרה והזכאות שלו לסיוע. אם אתם מייצגים את ההורים בתביעת סיעוד תצטרכו ייפוי כוח מתאים.

סיכום

תביעות סיעוד הן אמצעי חשוב לשמירה על הזכויות של אנשים הזקוקים לעזרה להתקיים בכבוד. במסגרת המשפטית והאתית של שירותי הבריאות, תביעות סיעוד עוזרות להגיע לאיזון בין הגנה על זכויות המטופל והבטחת יחס הוגן לאחיות. על ידי אימוץ תפקידן של תביעות סיעוד ככלי לשיפור, תעשיית הבריאות יכולה להמשיך להתפתח ולשפר את הטיפול בחולים, ולהפוך אותו לבטוח ואפקטיבי יותר עבור כולם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות