fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביטוח חיות מחמד – האם שווה לבטח את חיית המחמד שלך?

צילום: FREEPIK

כשאנחנו, אזרחי מדינת ישראל, נדרשים לטיפול רפואי, קטן או גדול, כל מה שאנחנו צריכים זה לפנות לקופת החולים שלנו או לבית החולים הקרוב. שם נקבל את הטיפול הרלוונטי ולא נידרש לשלם עליו את הסכום המלא.

הרי המדינה מחייבת אותנו להיות חברים בקופת חולים, מה שעוזר לנו ליהנות מסבסוד של טיפולים רפואיים רבים. מעבר לכך, הרבה מאוד אנשים משקיעים זמן וכסף ברכישת ביטוח בריאות פרטי, שיספק להם שורה ארוכה של כיסויים לטיפולים ופרוצדורות רפואיות שונות. אצל בעלי חיים זה לא כך. כשאנחנו מחליטים לאמץ כלב או חתול, עלינו לקחת בחשבון שכל עלויות הטיפול ייפלו עלינו. אנחנו נצטרך לשלם לווטרינר אליו אנחנו פונים, בין אם מדובר על טיפול פשוט ובין אם מדובר על טיפול מורכב. זו הסיבה מדוע משתלם לרכוש ביטוח חיות מחמד. ביטוח חיות מחמד זו פוליסה אשר מאפשרת לנו ליהנות משורה ארוכה של כיסויים, בהתאם לאופי הפוליסה והתנאים שלה, כך שאם אנחנו נידרש לספק טיפול רפואי לחיית המחמד שלנו, לא נצטרך להתמודד עם העלויות לבדנו, אלא נוכל להיעזר בחברת הביטוח שעומדת מאחורינו.

זה גם יעזור לנו לחסוך עלויות, אך חשוב לא פחות, זה יכול לעזור לנו לחסוך את הדילמה האם לספק להם את הטיפול או לא. "בעוד שכיום יש מודעות וחשיבות גדולה כלפי ביטוח בריאות אצל בני האדם, לצערי אצל חיות המחמד שלנו. לא כך הדבר, מספר דיויד ארנון, מנכ"ל "חיותא״, ביטוח הבריאות מהמובילים בארץ לחיות מחמד. בעלי כלבים וחתולים רבים נופלים למלכודת ולאמירה המסוכנת של: "אצלי הכל היה בסדר, לבעל החיים שלי לא יקרה דבר" עד שחלילה מגיעה איזושהי פציעה, מחלה או תאונה שגורמות לעלויות טיפול גדולות ובעלי כלבים וחתולים נאלצים להתמודד עם ההחלטה הקשה: "האם יש לנו בכלל את היכולת לשלם את כל הסכום?! או נקווה להתמודד עם ההשלכות שהחבר הטוב שלנו על ארבע יתמודד ונאלץ להתפשר בטיפול יותר זול?" בחיותא שמים סוף לדילמה הזאת.

למה זה משתלם לנו?

ראשית, עלות טיפול רפואי בחיות מחמד יכול להגיע לסכומים של אלפי שקלים. בפרט ככל שהחיה מתבגרת ומזדקנת. לכן, אם אנחנו רוכשים פוליסה כשהיא צעירה וממשיכים לשלם עליה מדי שנה, אנחנו יכולים לחסוך סכומי כסף רציניים, וכאמור, כך נוכל לחסוך את הדילמה האם לטפל בה או לאשנית, אנחנו לא תמיד מודעים לסיכונים שעומדים בפני חיות מחמד אותן אנחנו בוחרים לאמץ. כשאנחנו מחליטים להביא כלב הביתה, אנחנו לא תמיד יודעים עם מה הוא עלול להתמודד בעתיד. פוליסת ביטוח תחסוך מאיתנו הרבה מאוד כאבי ראש ויתרה מזו, כאב לב אם לא נוכל לספק לו את הטיפול הרצוי. שלישית, הפוליסה מתייחסת להיבטים שונים, כולל היבטים שקשורים לפגיעות שחיית המחמד שלנו גורמת, בין אם זה לבני אדם, חיות מחמד אחרות או רכוש של אחרים. כך אנחנו לא נצטרך להתמודד עם זה לבד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות