fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחינה פסיכומטרית וכל מה שכדאי לדעת

סיימתם צבא, אולי גם טיול גדול? חושבים על הצעד הבא בחייכם? אם גם אתם חשבתם להבחן במבחן הפסיכומטרי? המאמר הזה יעזור לכם להבין מהי בחינה פסיכומטרית, את מה היא בוחנת וכיצד מתכוננים אליה נכון. לכל הפרטים
צילום: PIXABAY

מבחן הפסיכומטרי הוא מבחן סלקציה המאפשר כניסה למוסדות האקדמיים. תוצאות המבחן פסיכומטרי נקבע ביחד עם ממוצע של תעודת הבגרות שלכם ומתקבל ציון משוקלל בשם ציון סכם. לכל מקצוע אקדמאי יש ציון סכם מוסכם שהוא בדרך כלל יהיה תלוי ברמת הקושי שהמקצוע דורש. הציון הנמוך ביותר הוא 200 והציון הגבוה ביותר שתוכלו להוציא במבחן הוא 800.

ציון הסכם יקבע לכם את רמת הקושי ואת מבחר המקצועות האקדמאים שאותם תוכלו ללמוד כולל המוסדות האקדמיים אליהם תוכלו להתקבל. מטרת סף הסכם היא להעריך את היכולות הקוגנטיביות שלכם ולקבוע את הרמת הלימודים שמתאימה לכם. כך תמנעו מכניסה "לנעליים גדולות" עליכם.

המבחן מאפשר כניסה למוסדות אקדמיים לגם לאלו שלא היו התלמידים הכי טובים, אלה שממוצע תעודת הבגרות שלהם נמוך ומעוניינים להתקבל למוסד אקדמאי.

במבנה המבחן יש שמונה פרקים עליהם תיבחנו בשאלון אמריקאי.

המבחן פסיכומטרי בוחן את הפן המילולי שלכם בכתיבה, כמות התשובות הנכונות עליהם הספקתם לענות ואת האנגלית שלכם.

מטרת הפרק "אנגלית" יקבע את רמת האנגלית שלכם ובהתאם תדעו לכמה קורסים תצטרכו להירשם באקדמיה.

המבחן נערכת  (3:10 שעות) ארבע פעמים בשנה פעם אחת בכל עונה (קיץ, חורף, סתיו, אביב) ב6 שפות: עברית, ערבית, צרפתית, רוסית וספרדית.

אם יש לכם הקלות תוכלו להשתמש בהם גם במבחן הפסיכומטרי כמו הארכת זמן, הקראת שאלון ועוד.

כיצד תוכלו ללמוד לבחינה הפסיכומטרית נכון ולהגיע מוכנים?

ראשית כדאי לפתור מבחנים פסיכומטרים משנים קודמות. בהתחלה, פיתרו אותם ללא זמן מוגבל. ובדקו כמה זמן לקח לכם לענות על כל השאלות ובאיזה נושא התקשתם. בנושאים בהם התקשתם רצוי שתתמקדו ותחזקו אותם באמצעות סרטוני הסברה, דפי סיכום או יעוץ עם גורם מוסמך.

לאחר מכן כדאי שתתחילו להגביל את עצמכם בזמן. 190 דקות כמו זמן המבחן. נושאים בהם אתם מתעכבים רצוי לדלג ולחזור אליהם בסוף אם נותר לכם זמן. שננו את החומר היטב ופיתרו עוד ועוד מבחנים. דרך זו היעילה ביותר להתמודד עם המבחן הפסיכומטרי.

מה קורה אם לא עברתם את רף ציון הסכם של המקצוע אותו רציתם?

לא עברתם? לא נורא! תוכלו לגשת למבחן פעם נוספת לשפר ציון. בנוסף, יש מגוון רחב של מקצועות שרף הסכם שלהם יתאים לציון שקיבלתם. חשוב לציין: הציון לא משקף את כל היכולות שלכם. יש תכונות שאינן נבחנות כגון: כריזמה, מוטיבציה, יכולת קבלת החלטות, עבודה תחת לחץ ועוד.. לפעמים סטרס, בלאק אווט, או יום לא מוצלח עלול להשפיע על תוצאות המבחן אך התוצאות אכן ממיינות רמות קושי שונות שיקבעו את סיכויי ההצלחה שלכם בלימודים.

היכן הכי כדאי לכם ללמוד לפסיכומטרי?

למידה למבחן משתנה בין אדם לאדם. נדרשת היכרות אישית עם אופן הלמידה היעילה ביותר עבורכם ויש מגוון רחב של אופציות כגון: למידה אישית על ידי רכישת ספרים, קורסים אינטרנטים מוקלטים, למידה משותפת בכיתות ומורה פרטי. אם ידועה לכם שיטת הלמידה הטובה ביותר עבורכם על מה שעליכם לעשות הוא רק לבחור!

היכן נבחנים?

הבחינות מתבצעות במספר מכללות ואוניברסיטאות שפרוסות ברחבי הארץ. באתר של יואל גבע תוכלו למצוא את המוסד האקדמאי הקרוב ביותר אליכם. שם תוכלו להיבחן ואפילו תמצאו מידע על כמות התלמידים הנבחנים בכיתה.

איך נרשמים למבחן?

ניתן להרשם למבחן באמצעות אתר מאל"ו לאחר שמילאתם טופס הרשמה.

מה עלות הרישום למבחן הפסיכומטרי?

העלויות משתנות לפי סוג המבחן (מבחן מכפ"ל, אמי"ר שבוחנת את האנגלית, יע"ל שבוחנת את הידע שלכם בעברית ומתא"ם) יש חשיבות לזמן ההרשמה. באם נרשמתם מוקדם\ במועד קרוב למבחן או ביום ההמבחן. המחירים נעים בין 275-1675 שקלים.

אם אני מעוניין לבטל הרשמה למבחן?

ביטול הרשמה למבחן תוכלו לעשות באתר ההרשמה "מאל"ו" לאחר שתכנסו לאזור האישי שלכם. הכסף ששילמתם יוחזר אליכם לאחר שנוכה בדמי טיפול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות