fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך עובד חיתוך בלייזר?

אז תהליך החיתוך בלייזר הוא בעצם תהליך שהוא טרמי אשר בו קרן הלייזר הממוקדת תשמש כדי להמיס חומר גלם מסוג מסוים והיא תעשה זאת בצורה ממוקדת מאוד ומקומית מאוד, כמו למשל לצורך של ביצוע חיתוכים או על מנת ליצור חורים בלוחות מתכת. אז למה משתמשים בקרני הלייזר? אילו סוגי לייזר יש ומה הם בכלל היתרונות לשימוש בלייזר? על כל זאת ועוד נקרא בהמשך.
צילום:FREEPIK

האם באמצעות העצות של אתר האינטרנט חלום חרוט, תוכלו להכין כרטיסי ביקור עם חיתוך לייזר?

מובן מאליו, כי באמצעות העצות של אתר האינטרנט חלום חרוט , תיהנו מכרטיס הביקור בשביל יזמים שנמצאים בתחילת הדרך שלהם, שזאת בחירה נהדרת לקבלת החלטה מושכלת, כאשר בשוק הדיגיטלי של העידן המודרני, אין הגבלה לאזור גיאוגרפי וכי התעשייה המאוד מסוימת הזאת מהווה בחירה נבונה בשביל מי שחשוב לו להבין יותר טוב את השוק של חיתוך לייזר. מה שמשפיע גם על התובנות של המגזין שבתון, שמעוניין להעביר מידע רב ערך לגולשים שלו בחריטה של עיצובים בחומרים נבחרים.

האם מוסדות יכולים ליהנות מכל הטוב של חיתוך בלייזר?

מוסדות בהחלט יכולים ליהנות מכל הטוב אשר מציע חיתוך בלייזר . גם המגזין שבתון השכיל להבין את החוזק ואת ההשפעה של החיתוך בלייזר, והוא מביא בפניכם את היתרונות שלו, לשם התרחבות עסקית וכן לשם עמידה בדרישות שרק הולכות ומתגברות מדי יום שחולף.

למה משתמשים בקרני הלייזר לחיתוך חומרים?

בעבר זה היה בלתי אפשרי לייצר תוצרים מחומרים מסוימים. כיום, משתמשים בטכניקות של חיתוך בלייזר כדי לייצר מוצרים בדרך יעילה יותר, מהירה יותר ומדויקת הרבה יותר. בזכות האנרגיה הרבה שבה הלייזר משתמש יחד עם האפשרות למקד את כל האנרגיה הזו בצורה מאוד מאוד מדויקת ומאוד עדינה, מאפשרות ללייזר לבצע חיתוכים שהם איכותיים, מדויקים ואפילו ברמות שונות של מורכבות צורתית והנדסית.

מה הם סוגי הלייזר שמשתמשים בהם בתעשייה לצורך חיתוך לייזר תעשייתי?

ברוב המקרים בהם משתמשים בטכנולוגיה של חיתוך בלייזר, אתם לא תראו שזה נעשה רק באמצעות מיקוד של קרן האור בעוצמה גבוהה, אלא תמיד יהיה גם שימוש בגזים מסוימים או באמצעים טכנולוגיים כלשהם, וזאת על מנת לאפשר לקרן הלייזר להיות מיושמת בצורה הטובה ביותר והמדויקת ביותר בשביל לחתוך את החומר. זו הסיבה שיש בעצם כמה סוגים של לייזר אשר כל אחד מהם יכול לחתוך חומרי גלם שונים. אנחנו נדבר על שנפוצים יותר בתעשייה. סוג הלייזר CO2 הוא לייזר אשר עובד על פחמן דו חמצני והוא לייזר שיכלול גם שימוש של תערובת גזית שמשולבת עם קרן הלייזר. התערובת תכלול פחמן דו חמצני, הליום וחנקן. הסוג הבא יהיה לייזר סיבים שנקרא גם לייזר Solid State. בסוג הזה, הפקת קרן הלייזר נעשית על ידי שימוש בסיבים אופטיים כמו גם שימוש ביסודות נדירים. הסוג האחרון נקרא לייזר דיודה ישיר. הלייזר מהסוג הזה נחשב אחד החידושים המשמעותיים ביותר בעולם הלייזר. בטכנולוגיה הזו אנו משתמשים בכמה דיודות לייזר אשר מייצרות קרני לייזר שהם באורכי גל שונים.

מה הם היתרונות של חיתוך לייזר?

יתרונות רבים ומגוונים יש לעולם חיתוך בלייזר. ננסה למנות כמה שיותר מהם. קודם כל, כאשר אתם משתמשים בחיתוך בלייזר, אתם מקבלים חיתוך שהוא באיכות גבוהה מאוד. כלומר, אתם תקבלו גימור מדויק ואיכותי להפליא ללא צורך בשימוש של טכניקות גימור נוספות. הלייזר מספק לכם את האפשרות לחיתוכים איכותיים ומדויקים ברוב סוגי המתכות וזה כולל גם יריעות שהן ממתכת בעובי גדול יחסית. השימוש בלייזר מאפשר גמישות מאוד גבוהה בטכניקות חיתוך.  החיתוך נעשה ללא מגע ישיר בכלל בין ראש העיבוד לחומר הגלם. כמובן שיש עוד המון יתרונות לשימוש בלייזר, אך אלו לדעתנו, החשובים ביותר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות