fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך לשמור על פרחים לאורך זמן?

התחושה של קבלת זר פרחים מדהים ביופיו היא מרוממת נפש, בין אם זה במסגרת אירוע מיוחד כמו יום נישואים או סתם כי אדם אהוב השקיע בנו מחשבה. יש משהו מרגיע בהימצאותם של פרחים בחלל הבית וגם אין ספק שהם משדרגים מראה כל חדר.
צילום: Unsplash

לצערנו משך החיים של הפרחים הינו מוגבל ויחסית מהר הם מתחילים לנבול. אם ברצונכם להמשיך להנות מנוכחותם ומריחם המרשים למשך זמן ארוך יותר עליכם להכיר את הצרכים שלהם, הסיבות שגורמות להם לנבול ולטפל בהם כראוי. לפניכם המדריך המלא.

מפני מה להרחיק את הפרחים?

הצעד הראשון הוא להסיר את האריזה עימה קיבלתם את הזר טרם הכנסתו לכלי האחסון. הסיבה לכך טמונה בצורך של הפרחים לקבל המון אוויר, דבר שאינו יכול לקרות כאשר הם חנוקים בתוך עטיפה.

דבר נוסף שיהיה עליכם לעשות הוא לחתוך את הגבעולים עם סכין חדה ולא משוננת בזווית אלכסונית. פעולה זו תמנע מקצה הגבעול להיסתם ותאפשר לפרח "לשתות" מהמים בצורה יותר אפקטיבית.

בנוסף, הסירו את העלים הנמצאים על הגבעול עצמו, מכיוון שמגע שלהם עם המים באגרטל הוא מקור לחיידקים. הסירו גם את הפרחים הנבולים אשר פולטים גז אתילן המזרז את הנבילה של שאר הפרחים.

הרחיקו את הפרחים מאדן החלון או כל מקום אחר שחושף אותם בצורה ישירה לשמש שתגרום לפרחים לנבול מהר יותר, ומקמו אותם במקום מוצל ולא ליד פתח של מזגן. כמו כן, אל תניחו ליד הזר צלחת פירות מכיוון שהם פולטים עמילן שהוא גז נוסף שגורם לפרחים לנבול.

כיצד לאחסן נכון?

בחרו בכלי זכוכית מהסיבה שצמחים זקוקים לכמויות עצומות של אור על מנת לקבל ממנו את כל החומרים הנחוצים להם בשביל להתקיים, ובכלי כזה האור חודר בקלות פנימה. בחנות הפרחים "פרחי חיפה" ניתן למצוא מגוון רחב של כלים מתאימים לאחסון פרחים לשימורם לזמן המירבי.

מעבר לכך, טרם הכנסת הזר לכלי תוודאו כי הוא נקי, שטפו אותו במים וסבון או אפילו תרחיקו לכת והשתמשו עם אקונומיקה – כך תוודאו שלא נותרו בכלי חומרים העלולים להזיק לפרח.

טמפרטורה הנכונה 

ראשית, אם קניתם זר לאירוע עתידי שמרו אותו במקרר והוציאו בעת הצורך. בכל מקרה אחר הקפידו על טמפרטורת חדר יחסית נמוכה מכיוון שחום גבוהה יפגע מאוד בחיוניותם. מבחינת טמפרטורת המים ההמלצה היא שהם יהיו בטמפרטורת החדר – אם הם יהיו קרים מדי זה יפגע בגבעול.

תוספים

אופציה ראשונה היא להשתמש בשקיות של  ״מזון לפרחים״ שמקבלים בעת קניית הזר או ניתנים לקנייה, אבל חשוב להכיר שיש לא מעט "תרופות סבתא" שיאריכו את משך החיים של הזר.

אם תטפטפו מספר טיפות של אקונומיקה לכלי תרחיקו ממנו חיידקים המזיקים לפרחים וגם תמנעו היווצרות של ריחות ריקבון במים. אובייקטים נוספים היעילים נגד חיידקים הם מטבעות נחושת אותן ניתן להוסיף לכלי או לפורר כדור לדוגמת אספירין למים.

זכרו שסוכר הוא מקור מזון מצוין עבור הפרחים. ניתן לערבב את המים עם מעט ספרייט למשל (כמובן לא דיאט) או להוסיף ישירות כפית סוכר. כמו כן, במקום להשתמש במים רגילים תוכלו להחליף אותם במזוקקים או אפילו במי מזגן.

טיפול ותחזוקה

הפרחים זקוקים למים טריים בשביל לפרוח לכן הקפידו להחליף את המים בכלי כל יומיים וכמובן לא לשכוח להוסיף את התוספים שהזכרנו קודם. בעת ההחלפה יש לנקות גם את הכלי עצמו. בנוסף, המשיכו לטפל בפרח ולחתוך את הגבעול בערך כל שלושה ימים כאשר הוא בתוך המים ולנקות בתדירות גבוהה יותר עלים שנבלו או נשרו לתוך המים שבכלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות