fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך להיות העיפרון הכי מחודד…באנגלית!

כולנו יודעים למה חשוב לדעת אנגלית, איזה יתרון יש לדוברי אנגלית בחיפוש עבודה ופיתוח קריירה, ועד כמה המחקר האקדמי תלוי בשפה הזו. עם זאת, לא תמיד ברור לנו איך בדיוק לחדד את האנגלית כדי שתשרת אותנו בצורה האופטימאלית – אבל בשביל זה הכנו לכם את המדריך הבא
איך להיות העיפרון הכי מחודד...באנגלית! | pixabay

כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לחדד את השליטה בשפות זרות. אבל עם ההיצע והזמן מוגבל, רצוי להעמיד בראש סדר העדיפויות את השפה האנגלית. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אנגלית היא ממש לא שפה שאותה לומדים רק עד גיל מסוים. בפועל, אפשר וצריך בכל גיל לחדד את כישורי השפה וכך גם ליהנות מיתרונות שונים.

שיטה ראשונה: עשה זאת בעצמך

הדרך הכי זמינה וזולה לשפר את האנגלית היא בשיטת "עשה זאת בעצמך". כאן הדגש הוא על ניסיון לשפר מיומנויות בסיסיות ויום יומיות, כמו למשל קריאה, דיבור וכתיבה. בפועל, מתחילים בקריאת ספרים באנגלית או עושים מנוי למגזין בינלאומי בתחום שמעניין אותנו.

במקביל, עוברים לצפות בסרטונים, סדרות וסרטים באנגלית אבל בלי כתוביות. לאט לאט אפשר להוסיף לארגז הכלים חוברות עבודה, תרגול עצמאי מול אתרי אינטרנט ושיחות באנגלית עם קרובים, חברים ובני משפחה.

שיטה שנייה: קורס אנגלית איכותי

דרך אחרת ואפקטיבית יותר היא להצטרף למסלול וקורס ייעודי של לימודי אנגלית לפי הרמה שבה נמצאים. קורס כזה אמנם עולה כסף, אבל היתרון הוא שיש מרצים ומדריכים שמלווים אותנו.

בטווח הקצר, מרצים שנמצאים לצידנו יכולים לתקן טעויות תוך כדי תנועה ולשפר את תחושת הביטחון האישי. בטווח הבינוני, המשמעות היא שמרגישים בנוח יותר לדבר באנגלית ולהתנסות בעוד מילים וביטויים שבעבר לא הכרנו. בטווח הארוך, לקורס יש ערך פרקטי כי הוא מתמקד בשיפור האנגלית בצורה איכותית ומבוססת ולא רק לפי תחושת הבטן של מה נכון או לא נכון.

שיטה שלישית: קריאת מאמרים

אם השיטה של "עשה זאת בעצמך" נראית לכם מסובכת או רחבה מדי, אפשר להוריד את הרף ולהתחיל עם מיומנות קריאה בלבד. היתרון הוא שקריאת טקסטים משיגה כמה מטרות בעת ובעונה אחת: היא גם חושפת אותנו למילים חדשות שאנחנו לא מכירים, גם עוזרת לנו לפתח שליטה במילות קישור וגם מסייעת להבין איך ומתי משתמשים במושגים מקצועיים.

הסוד הוא להתחיל עם קריאת מאמרים או ספרים ברמה שמתאימה לנו. אין טעם לנסות לקרוא מאמרים אקדמיים כבר בשלבים הראשונים של לימודי אנגלית, כי זה רק עלול ליצור תחושת תסכול. במקום זה, אפשר לקרוא ספרי ילדים ונוער או אפילו להיחשף לספרי קומיקס. כל עוד זה באנגלית וכל עוד לא נתעצל לבדוק מה המשמעות של מילה שאנחנו לא מכירים, התהליך יהיה יעיל ויסודי.

שיטה רביעית: דיבור

העידן הנוכחי מאפשר לכל אחת ואחד מאיתנו להתנסות בדיבור באנגלית, עם אנשים מכל רחבי העולם. אפשר לדבר עם חברים בטלפון, לצ'וטט עם קרובים שחיים בחו"ל או לפתוח שיחה עם אפליקציות נפוצות. אם רוצים להתנסות באנגלית מול גורם שלא מכיר אותנו אישית, בין אם מטעמים מקצועיים או בגלל ביישנות, אפשר אפילו לפנות אל מוקדי שירות לקוחות של חברות שונות ולנצל את הזמינות שלהם על מנת לתרגל את השפה.

לסיכום, לימודי אנגלית צריכים להיות מבוססים על החלטה מודעת ועל הרגלים קבועים. בסל ההרגלים היום יומיים שלנו, כדאי להוסיף למשימות קריאה, דיבור וצפייה בתכנים באנגלית. במקביל, אפשר ללמוד קורס מקצועי ולצאת ממנו עם ארגז כלים גלובאלי לחיים במאה ה-21.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות