fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך יודעים אם לחסוך לטווח ארוך או קצר?

באופן כללי, ניתן לחלק יעדי חיסכון והשקעה לשני סוגים: יעדים לטווח קצר ויעדים לטווח ארוך. איך מחליטים לכמה זמן לסגור את הכסף? זה יכול להיות מאתגר, אבל הכנו לכם מדריך שאמור לעזור.
צילום: FREEPIK

לפני שנתחיל, חשוב להבהיר שהחלטה על פיקדון בבנק תלויה במטרות הפיננסיות הספציפיות ובתוכניות העתידיות שלכם. כל אדם יכול להיות שונה כך שלא כל המידע המוצג כאן יתאים לכל אחד ואחת. עם זאת, כדי להחליט לכמה זמן לחסוך, הנה מספר נקודות שכדאי לשקול.

מטרת החיסכון שלכם

לפני שתוכלו להחליט על משך הפיקדון והחיסכון, עליכם להבין איזו מטרה בעצם עומדת לנגד עיניכם. האם אתם מעוניינים לצבור ממון עבור מטרות מיידיות כמו נופש או רכישת רכב, או למטרות ארוכות טווח כמו חינוך לילדים, פרישה, או רכישת בית? בהחלט יכול להיות מצב שבו יש לכם מטרות משני הסוגים, אז כדאי לעשות סדר כדי להבין את המשמעות של המונחים "טווח קצר" ו"טווח ארוך".

רמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת

כדי לקבל את ההחלטה, חשוב להגדיר כמה סיכון אתם מעוניינים, מוכנים ומסוגלים לקחת על עצמכם? באופן כללי, ככל שחוסכים ומשקיעים יותר זמן, כדאי להסתכן יותר, מכיוון שלאורך זמן כנראה שלא תיפגעו וכנראה גם תרוויחו מכך. עם זאת, יש להיות מחושבים ולקבל החלטות מושכלות ונבונות בהיבט של סיכון. בנוגע לחסכון לטווח קצר, יכול להיות טוב לנהל פיקדון עם תשואה נמוכה אך בטוחה. מכיוון שאתם מנסים לממן צורך מיידי, לא כדאי לפנות לאפשרויות של השקעות גבוהות במיוחד, שעלולות להסתיים בכי רע.

דחיפות הצרכים שלכם

כבר הזכרנו שעשויים להיות במקביל יעדים משני הסוגים, וזה למעשה תרחיש הגיוני מאוד. לכן, עליכם להבין מה יותר דחוף, מבלי להניח באופן אוטומטית שהצרכים לטווח קצר דחופים יותר, מכיוון שאולי ניתן לדחות אותם או לוותר עליהם לטובת העתיד. בעת סגירת הכסף, חשוב להבין לכמה זמן הוא לא יהיה נגיש עבורכם, כדי שתוכלו לתעדף הוצאות בינתיים.

נקודות יציאה מהפיקדון

כמובן, עצם העובדה שהכסף נסגרה לתקופה של חמש שנים, למשל, לא אומר בהכרח שלא תוכלו למשוך אותו במהלכה. בררו מראש לגבי נקודות יציאה מהפיקדון כדי להבין כמה ההשקעה שלכם גמישה. תבדקו אם במשיכה מוקדמת כרוכה עמלה, ומהם תנאי ההפקדה והמשיכה.

המלצות של מומחים פיננסיים

אם אתם עדיין לא בטוחים מה לעשות, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום. מומחים יוכלו להניח בפניכם את כל האפשרויות, להמליץ על הפעולה הטובה ביותר ולעזור לכם לבחור פיקדון משתלם ומתאים.

איך שומרים על בריאות כלכלית באופן קבוע?

כדי שתמיד יהיה לכם כסף להוצאות החשובות, עליכם לא רק לבחור פיקדונות וחסכונות בתבונה, אלא גם להתנהל בצורה חכמה בעקביות. בריאות פיננסית היא המפתח להשגת יציבות כלכלית ומניחה הפתעות.

כדי לקבל שליטה על הכספים שלכם, חשוב ליצור תקציב ולנהל את ההוצאות בצורה אחראית. התקציב הוא כלי פיננסי חשוב שמאפשר לכם לתכנן קדימה בצורה יעילה ולהגדיר את המטרות הפיננסיות שלכם לטווח הקצר והארוך.

בניית תקציב מתחילה עם עריכת רשימה של הוצאות והכנסות. עליכם לרשום את כל ההוצאות החודשיות שלכם, כמו שכר הדירה, חשבונות חודשיים, הוצאות רכב, מזון, ביטוח וכל הוצאה אחרת. ניתן להשתמש ביישום או תוכנה כדי לקלוט את המידע ולסכם את התקציב.

כאשר אתם יוצרים את התקציב, קריטי לוודא שהכנסות שלכם מכסות את ההוצאות. כמו כן, עליכם להקפיד לתת עדיפות להוצאות החיוניות כמו שכר הדירה והמזון.

ניהול הוצאות מסודר דורש התחייבות לתקופה ארוכה. עליכם לא רק לקבוע תקציב, אלא לפעול לפיו. אם אתם מגדירים לעצמכם לקנות דבר מסוים בתקופה הקרובה. תצטרכו לבצע התאמות כדי לעמוד ביעד באופן שלא יפגע בתקציב החודשי הכולל שלכם.

לשם כך, וגם בלי קשר, נסו לחפש דרכים לחסוך כסף כמו שימוש בהנחות, ביטול מינויים שלא נמצאים בשימוש שלכם וכו'.

בשורה התחתונה, אתם צריכים להיות חכמים ולא לקחת על עצמכם יותר מדי התחייבויות. אם אתם מתקשים לנהל את הכסף שלכם ולהקפיד על עמידה בתקציב ברור, ישנם מומחים שמספקים ייעוץ פיננסי, והם יכולים לעזור לכם לקבל החלטות חשובות ובטוחות לגבי הכסף והחיסכון שלכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות