fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אביזרים לאופנועים וקטנועים – כך תבחרו נכון

רכיבה על האופנוע יכולה להיות משימה מורכבת מעט יותר מנהיגה על רכב בעל ארבעה גלגלים ודורשת ציוד מיוחד שיגן עליכם בימי החורף וגם במקרי תאונות
ציוד לאופנועים וקטנועים - כך תבחרו נכון. צילום: יח"צ
ציוד לאופנועים וקטנועים - כך תבחרו נכון. צילום: יח"צ

הרכיבה על האופנוע, בניגוד לכלי רכב שכוללים ארבעה גלגלים, היא משימה מורכבת מעט יותר. היא מחייבת ציוד מיוחד, ביגוד שיגן עליכם בחורף ורצוי גם פתרונות מיגון שיעשו את העבודה במקרה של תאונה או של נפילה. אז לפני שאתם יוצאים לדרך, הנה כמה אביזרים בהם כדאי להצטייד וטיפים לבחירה נכונה של הציוד שמתאים לכם באמת.

בסיסית וחיונית: קסדה

האביזר הבסיסי הוא בוודאי גם החשוב ביותר, ובתאונות שונות כבר הוכח שהקסדה הנכונה יכולה להציל חיים ולמנוע פגיעות ראש קשות. כשאתם בוחרים אביזרים לאופנועים, זהו הפריט הראשון שכדאי להכניס לרשימה, ויש גם כמה נקודות חשובות שכדאי לבדוק לפני שאתם ממהרים לרכוש את הקסדה היפה או הזולה מכולן. לפני הכל בדקו האם המידה מתאימה ונוחה לכם, כדי להימנע מקסדה לוחצת שתקשה עליכם במהלך הרכיבה. מצד שני, ודאו שהיא לא "מתנדנדת" אלא יציבה מאוד. בנוסף מומלץ לבחור בקסדה מלאה על פני קסדת חצי ראש, פשוט משום שהיא תספק הגנה טובה הרבה יותר. דרך אגב, לקסדה שלכם אפשר לחבר גם דיבורית, פתרון נוח ובטיחותי למדי.

נוחות מקסימלית: ידיות לכידון

ידיות הן מצרך בסיסי לאופנוע, ובלעדיהן הרכיבה תהיה בוודאי הרבה יותר מאתגרת. אלא שגם כאן יש מבחר אפשרויות, וכדאי לשים לכך לב. מסוג החומר ועד רמת החיכוך, הידיות האידאליות הן אלה שיתאימו לכם יותר מכל ויבטיחו לכם רכיבה נעימה וחלקה. בנוסף ניתן להצטייד במשקולת לכידון, בעיקר כדי לשפר את היציבות ולהפחית את הלחץ מהגוף בזמן הרכיבה. 

לאורך כל השנה: כפפות

דרך טובה לשדרג את חוויית הרכיבה, והיא מתאימה גם לקיץ החם וגם לחורף הקריר והגשום, היא להצטייד בכפפות לאופנוע. לא רק שהן משפרות את היציבה באחת האחיזה בכידון, הן גם מגינות על הידיים במהלך הרכיבה ובמקרה של נפילה. חוץ מזה, הכפפות מחממות את הידיים בימים הקרים ביותר, וכשהכידון מתחמם בקיץ (וגם הכביש כמובן), הרי שהכפפות עוזרות לנו לשמור על טמפרטורה נעימה הרבה יותר.

בייחוד בחורף: כיסוי לאופנוע

גשם ולחות עשויים להסב נזקים לא מבוטלים לחלקים שונים באופנוע, וכדי לספק לכלי הרכב הדו-גלגלי את ההגנה האופטימלית, מומלץ לעטוף אותו בכיסוי ייעודי. כדאי לוודא שהכיסוי אטום, כמובן, ושהוא מתאים למידות האופנוע שלכם. כיסוי קטן מדי יתקשה להגן על האופנוע בצורה אופטימלית, ומנגד – כיסוי גדול מדי עשוי להתלכלך בקלות רבה בשל המגע עם הקרקע, וגם הרוח עלולה להעיף אותו מאיתנו. 

 

ארבעת הפריטים שהזכרנו מרכיבים רשימה חלקית למדי, אבל הם בהחלט חיוניים לרכיבה שלכם, והם אלה שיבטיחו חוויה טובה, נעימה ובטוחה הרבה יותר. עם מגפי רכיבה נוחות ופתרונות מיגון מתאימים, תוכלו לרכב בראש שקט בכל יום בשנה, וגם כשאתם יוצאים למסלולים קצת יותר מאתגרים בשטח. להזמנות בקרו באתר האינטרנט של רשת אופנוסנטר בכתובת: https://ofnocenter.co.il/ או התקשרו אלינו בטלפון מספר: 0549793930.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות