fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תביעה: קשירת אוניות גרמה נזק בעמוד השדרה

לאחר שתביעתו נדחתה על ידי הביטוח הלאומי פנה עובד נמל חיפה לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה להכיר בנזק שנגרם לו כפגיעה בעבודה
עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום יח"צ
עו"ד סאמי אבו ורדה | צילום יח"צ

מגוון מחלות המקצוע הולך ומתרחב, כאשר יותר מקצועות גורמים לבעיות גופניות אצל העובדים. כעת מתבררת בבית הדין האזורי לעבודה חיפה, תביעה להכרה כ"פגיעה בעבודה" של עובד נמל שתפקידו היה לקשור אוניות לרציף.

העובד הוותיק שעבד יותר מ-25 שנים בנמל חיפה, פנה למוסד לביטוח לאומי בדרישה להכיר בנזק שנגרם לו בעמוד השדרה המותני כ"פגיעה בעבודה" אולם בקשתו נדחתה בטענה שאין קשר בין הבעיות בגב לתנאי עבודתו ולא מדובר במחלת מקצוע.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי ונזקי גוף, הגיש העובד תביעה לבית הדין לעבודה ובה נטען כי עבודתו בנמל כללה פעולות חוזרות ונישנות שגרמו לו לרטט בכל הגוף. פעולות אלו כללו "משיכת החבלים הכבדים בהם קושרים את האוניות לרציף, חבלים וכבלים כבדים מאוד, במיוחד כאשר הם רטובים בשל שקיעתם במים. משיכה זו, חייבה התכופפות והתרוממות כשכל התיישרות היא תוך משיכה של הכבל הכבד תוך תנועה סיבובית ימינה שמאלה על ציר הגב התחתון".

בנוסף חלק מעבודתו במהלך השנים היתה על גבי הגוררות, שהן כלי שייט עם מנוע חזק  במיוחד שבכוחם לגרור ולדחוף אוניות ענק אל תוך הנמל לעבר הרציפים. לדברי התביעה  הגוררת עושה את פעולת הדחיפה והגרירה "תוך הפעלה של כוח מיכני אדיר שגורם לרטט חזק של הגוררת וכמובן כל מי שעליה".

מסיבה זו, טוען עו"ד אבו ורדה העובד היה נתון כל הזמן לפעולות חוזרות ונישנות של רטט, משיכה וסיבוב הגוף שגרמו לו לנזק בעמוד השדרה המותני ולכן הוא זכאי להכרה כמי שנפגע בעבודתו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות