fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שם המשחק: אכזבה

כדורגל: מכבי חיפה הייתה הרבה יותר טובה מבני יהודה, אבל יצאה בסיום רק עם נקודה ועם לא מעט תהיות לגבי אפודת השוער הראשון. האם מרקו בלבול איבד את זה?
היה מצוין בשבת. שרי | צילום: אדריאן הרבשטיין
היה מצוין בשבת. שרי | צילום: אדריאן הרבשטיין

 

הטעות של חיימוב
"זה היה אובדן ריכוז של שנייה, אני חייב לקבוצה שתי נקודות". את המשפט הזה אמר גיא חיימוב אחרי המשחק מול בני יהודה שהסתיים ב-1:1. ואם לא זכור לכם ששמעתם אותו אומר את זה השבוע, אתם צודקים. את המשפט הזה חיימוב אמר לפני קצת יותר משנה, אז איבד כדור פשוט לירדן שועה ששיחק במדי בני יהודה, שאמר תודה רבה וגלגל את הגול לשער.

לגיא חיימוב לא ממש הולך מול בני יהודה, וגם בשבת הוא קיבל שער ששוער בליגת העל פשוט לא יכול לקבל. בוודאי, לכל שחקן יש ימים יותר טובים ופחות טובים וגם לו מותר לתפוס יום פחות טוב, אבל אחרי מה שראינו בשנה שעברה, אפשר כבר להיות בטוחים שמכבי חייבת שוער הרבה יותר יציב, כזה שישרה ביטחון על ההגנה ולא יספוג שערים כמו במשחק מול בני יהודה. ככה מכבי חיפה לא תוכל לרוץ לאליפות וחבל, כי הסגל של מכבי הוא לא רע ואפילו במשחק בינוני ומטה כמו בשבת היא הבקיעה, והמומנטום היה בכיוון השער שני, עד הטעות של חיימוב.

לבלבול יש דילמה קשה מאוד. מה הוא יקבל מהשוער שלו כבר די ברור: הצלות גדולות לעומת טעויות קריטיות שיעלו למכבי בנקודות כמה פעמים בעונה.

ג'וש כהן הראה יכולת לא רעה בהזדמנות שקיבל כשחיימוב היה בחוץ עם זעזוע מוח, אבל זה ממש לא מבטיח שכהן בעצמו שוער ברמה הנדרשת במכבי חיפה, ואם כהן ייכנס עכשיו לשער, בלבול עלול לאבד את חיימוב עד לסיום העונה. דילמה לא פשוטה למאמן, אבל ככה או ככה מכבי חייבת למצוא שוער ברמה הרבה יותר גבוהה, בדיוק כשבלבול מצא את סיינסבורי מנבחרת אוסטרליה ובעיקר את טג'רון שרי הנהדר.

אובדן ריכוז של שנייה? גיא חיימוב | צילום: אדריאן הרבשטיין
אובדן ריכוז של שנייה? גיא חיימוב | צילום: אדריאן הרבשטיין

שרי ועוד עשרה
הזר ההולנדי הנפלא של מכבי היה מצוין בשבת, בישל לחזיזה מצב נהדר לשער, ובעצמו בעט כמה פעמים וסיכן את השער, עד שבדקה אחת הוא בעט וולה אדיר שזובאס עצר, ומיד אחרי ניצל עוד מהלך של מאבוקה, שרץ כמעט 70 מטר והעביר למרכז כדור שרוקאביצה השתלט עליו והסיט לשרי שהפך אותו ל-1:0. קדמה לשער של שרי מחצית ראשונה משעממת, שבה מכבי הייתה חלשה וכמעט לא הגיעה להזדמנויות בכלל.

יוסי אבוקסיס כהרגלו הגיע לחיפה עם ה-5-3-2 המפורסם שלו, צמצם רווחים בצורה יוצאת מהכלל ולא נתן להתקפת מכבי שטחים ריקים. בלבול השאיר יותר מדי זמן את הציוות המקורי של עוואד בימין וחזיזה בשמאל, ושניהם לא רק שהתקשו למצוא את עצמם, אלא גם הפריעו למגינים לעלות. הכניסה של ירדן שועה במקום עוואד שינתה את המערך של מכבי ל-4-4-2, חזיזה עבר ימינה ושרי לשמאל, ומכבי השתלטה לחלוטין על המגרש, הבקיעה והייתה יכולה להבקיע גם את השני עד שמהלך מקרי של בני יהודה הוביל לשווין שנשמר עד סיום המשחק. מאכזב מאוד מבחינת מכבי חיפה, אבל זו לא הפעם הראשונה שראינו בעיקר קבוצה אחת במגרש שתוקפת ותוקפת ולא מצליחה להבקיע את השער השני שיהרוג את המשחק ואז סופגת מכלום שער שוויון.

חייבים לנצח את כפר סבא
מכבי אמנם רחוקה שלוש נקודות מהפסגה, שם נמצאות הפועל בא שבע ומכבי תל אביב, ובשבת היא תצא למשחק חוץ מול הפועל כפר סבא, כשברקע המפגש בין שתי המובילות. זו הזדמנות מצוינת לסגור את הפער מאחת מהן או להתקדם בחזרה לנקודה מהפסגה במקרה של תוצאת תיקו. למכבי יש את כל הכלים לנצח את כפר סבא במשחק שככל הנראה יהיה דומה למשחק מול בני יהודה רק עם הגנה קצת פחות איכותית של כפר סבא, משהו שהירוקים של בלבול יהיו חייבים לנצל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות