fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: גאווה מקומית

נבחרת ישראל במדעי המחשב קטפה שתי מדליות כסף ושתי מדליות ארד באולימפיאדה הבינלאומית במדעי המחשב. בין הזוכים: נועם גוטרמן ממוצקין שזכה במדליית כסף
נועם גוטרמן מקרית מוצקין (מימין) | צילום: מרכז מדעני העתיד
נועם גוטרמן מקרית מוצקין (ראשון מימין) | צילום: מרכז מדעני העתיד

נבחרת ישראל במדעי המחשב שבה לישראל מהאולימפיאדה הבינלאומית במדעי המחשב, שהתקיימה בשבוע האחרון באזרבייג'ן עם הישגים מרשימים: שתי מדליות כסף ושתי מדליות ארד.

אחד הזוכים במדליית הכסף הוא נועם גוטרמן, בוגר אורט מוצקין, תושב העיר. גוטרמן נכלל השנה בין 18 הנערים המחוננים והסב גאווה רבה לבית הספר אורט, שמשקיע לא מעט בפיתוח מדע וטכנולוגיה ואף אירח השנה משלחות מחו"ל שהגיעו להשתלם במסגרת המגמות השונות.

"יש לנו אלוף", כתב ראש העירייה חיים צורי בדף הפייסבוק שלו ואמר ל"הד הקריות": "הישג נפלא. כל הכבוד לנועם על ההתמדה והנחישות. אין לי ספק שהוא יגיע רחוק. ההישג שלו הוא גאווה קודם כל לעצמו, למשפחתו ולכל ילד בעיר שרוצה להגיע להישגים".

האלוף ממוצקין. נועם גוטרמן | צילום: באדיבות העירייה
האלוף ממוצקין. נועם גוטרמן | צילום: באדיבות העירייה

האולימפיאדה למדעי המחשב נחשבת לאחת התחרויות המובילות והנחשבות ביותר של מדעי המחשב בעולם, ומדינת ישראל משתתפת בה מ-1996. השנה היא התקיימה בבאקו בהשתתפות 327 צעירות וצעירים מ-87 מדינות. משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת התלמידים הנבחרים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות במדעים. נבחרת ישראל במדעי המחשב הוכשרה באוניברסיטת תל אביב לנוער.

שר החינוך, הרב רפי פרץ: "אומה חזקה חייבת להישען על יסודות מבוססים ואיתנים. ההישגים המרשימים של תלמידינו באולימפיאדות של המתמטיקה, הפיזיקה, הכימיה ומדעי המחשב הם יסודות חשובים שיתרמו לחוסנה ולעתידה של מדינת ישראל. הקרקע החינוכית הפורייה והמוחות שהתברכנו בהם הם משאב יקר, ואנחנו נשקוד על פיתוחו, כדי שישראל תמשיך להיות הקטר המוביל בשוק הכלכלי הגלובלי. לתלמידינו המצוינים אני אומר בהערכה ובהוקרה גדולה, המשיכו להיות עמוד האש שעומד בראש המחנה. יישר כוח".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות