fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור : "מי שעשה את זה הוא בעל שנאה תהומית"

ביום ראשון השבוע, כמה שעות אחרי שמטען שהוצמד למכוניתו התפוצץ, הגדירה המשטרה את ראש עיריית קרית ים כמאוים בדרגה הגבוהה ביותר והוצמדה לו אבטחה 24 שעות ביממה. אבן צור מתקשה להתרגל למצב החדש: "גם כשאני אומר לא, זה תמיד בחיוך, חיבוק ואהבה. פתאום אני חוטף דבר כזה". אשתו מרטין: "נישאתי לאדם שכולו לב ונתינה. התחושה היא מאוד קשה"
"ראשי ערים צלצלו אליי ואמרו לי: 'ברוך הבא למועדון'". דוד ומרטין אבן צור (צילום: דורון גולן)
"ראשי ערים צלצלו אליי ואמרו לי: 'ברוך הבא למועדון'". דוד ומרטין אבן צור (צילום: דורון גולן)

ביום רביעי בערב, התקבלה הודעה מדובר המשטרה מחוז חוף, כי בחצר ביתו של ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור נמצא רימון רסס שלא התפוצץ וכי חבלן משטרתי הוזעק למקום. כמה ימים קודם לכן, בלילה שבין שבת לראשון רעדה האדמה בקרית ים, כשבשעה 03:00 לפנות בוקר התפוצץ מטען חבלה גדול, שהוצמד מתחת למכוניתו של ראש העירייה.

"בשנייה הראשונה חשבתי שהתקרה קרסה", אומרת השבוע רעייתו, מרטין, "באינסטינקט ראשוני של אמא, למרות שהילדים לא היו בבית, רצתי לחדרים של הילדים. אחר כך ירדתי למטה, פתחתי את דלת הכניסה וראיתי ששער החצר, באורך 10 מטרים, נקרע ממקומו והרכב עולה בלהבות. אמרתי לדוד שזה רימון, לא תיארתי לעצמי שזה מטען חבלה".

שעה לפני הפיצוץ, בני הזוג אבן צור עדיין היו ערים. בתם תהילה הייתה במסיבת יום הולדת, ומרטין צלצלה לבדוק אם היא מעוניינת שהם יבואו לקחת אותה בחזרה הביתה. הבן אלי לגמרי במקרה היה בבסיס. "הוא היה בגימלים כמה ימים, אבל בשבת הוא אמור היה לעשות תורנות בבסיס ולא רצה שהחברים שלו יידפקו, אז הוא הודיע למפקד שלו הוא חוזר לבסיס לעשות שבת", מספר אבן צור, "מרטין ואני שומרים שבת, לא נוסעים, אם הוא היה נשאר בבית, הוא היה נוסע ברכב".

כשנשמע קול הפיצוץ חשב אבן צור ששוב פרצה מלחמה ושטיל נפל בשכונה. מעוצמת הפיצוץ התנפצו חלונות הבתים של השכנים. עד שהגיעו כוחות הכיבוי והשיטור, יצאו השכנים עם מטפים וצינורות מים בניסיון לכבות את האש.

"אני יצאתי בריצה לחפש את תהילה ברחובות, כי היא אמרה לי שתחזור הביתה לבד. חששתי שיספרו לה בדרך והיא תיבהל", מספרת מרטין, והיא צדקה. בתם בת ה-17 נבהלה ממחזה המכונית שעלתה באש ומהנזק שנגרם לחצר הבית ולבתים הסמוכים. "כשהיא הגיעה הביתה היא אמרה לי: 'אבא, אני מתחננת, תעזוב את התפקיד הזה. היום זה היה מטען מתחת לרכב, מחר זה יהיה משהו אחר. היא התחננה עם דמעות בעיניים", מספר אבן צור.

ביום שישי, בעקבות פשעי השנאה- הדקירות במצעד הגאווה בירושלים והצתת הבית בכפר דומא, פרסם אבן צור פוסט בפייסבוק, בו קרא להרגעות הרוחות ולקיום הפסוק "ואהבת לרעך כמוך". אבן צור: "הפוסט דיבר על אהבה, ובמוצאי שבת חטפתי בעצמי. קיבלתי את זה כל כך בהפתעה. הרי במשך שנים התהלכתי ברחובות העיר, בשכונות, באמצע הלילה, תמיד אני נגיש ורגיש לכל תושב, זה האופי שלי.

הראיון המלא יפורסם מחר ב:"הד הקריות".

"ראשי ערים צלצלו אליי ואמרו לי: 'ברוך הבא למועדון'". דוד ומרטין אבן צור (צילום: דורון גולן)
"ראשי ערים צלצלו אליי ואמרו לי: 'ברוך הבא למועדון'". דוד ומרטין אבן צור (צילום: דורון גולן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות