fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצונאמי פסח על קרית ים

פיקוד העורף החליט ברגע האחרון שהצונאמי יפקוד את קרית חיים ונהריה ויפסח על קרית ים
דיכטר סיסו
אבי דיכטר עם שמואל סיסו. (צילום: דוברות העירייה)

עיריית קריית ים זכתה השבוע למחמאות מצד פיקוד העורף על תפקודה בתרגיל העורף הגדול – "נקודת מפנה" שהתקיים בקריה. כחלק מהתרגיל אמור היה לפקוד את העיר צונאמי, אולם ברגע האחרון הוחלט בפיקוד העורף לשנות את התרחיש כך שהצונאמי יפקוד את קריית חיים ונהריה ויפסח על קריית ים.

במקום זאת נדרשו צוותי החירום של העיר להתמודד עם הרס רב של בניינים בכל רחבי העיר ופינוי וטיפול באלפי נפגעים. נציגי פיקוד העורף אשר תרגלו את העירייה סיפרו בתום התרגיל כי הם מלאי התפעלות ממידת מוכנותם ומודעותם של הצוותים להתמודדות עם מצב זה ובמיוחד מהדרך הרצינית והמקצועית שבה תפקדו כל הצוותים.

במהלך התרגיל הגיע לעיר גם השר להגנת העורף, השר אבי דיכטר אשר נפגש בין השאר עם ראש העיר שמואל סיסו. השר התרשם מהתפקוד העירוני והביע באוזני סיסו את הערכותיו הביטחוניות הן בנושא האיראני והן בנושא היתכנות של אסון טבע. הוא הדגיש כי הכלי החשוב ביותר בשני המקרים הוא המודעות, קור הרוח והפעלת שיקול הדעת הנכון בכל מקרה ומקרה.

דיכטר סיסו
אבי דיכטר עם שמואל סיסו. (צילום: דוברות העירייה)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות