fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוקדים באירית

יאיר ורדיגר, יוצר מופע המחול האירי החדש Mystery of the dance שמגיע במוצ"ש, ה- 29.8 לתיאטרון הצפון בקרית חיים, מסביר למה המופע הזה הוא שנוצר בישראל ברמה בינלאומית ובעצם התשובה הישראלית ל-Lord of the Dance
מתוך המופע Mystery of the dance (צילום: דוד קפלן)
מתוך המופע Mystery of the dance (צילום: דוד קפלן)

"אנחנו התשובה הישראלית ל- Lord of the Dance. הקהל זוכה לראות הפקה ברמה בינלאומית שנוצרה בישראל אבל לא נופלת משום הפקה מחו"ל, עם סיפור עלילה מקורי, ובמחירים שווים לכל נפש. החזון שלי הוא להביא אותו לחו"ל, ולהראות שאנחנו ישראלים שעושים מחול אירי לא פחות טוב מהמקור", כך אומר יאיר ורדיגר, יוצר מופע המחול האירי החדש Mystery of the dance שמגיע במוצ"ש, ה- 29.8 בשעה 21:00, לתיאטרון הצפון בקרית חיים.

המופע מספר את סיפורם של שני חברי ילדות שפוגשים באלה מיסתורית הצדה את ליבם והוא משלב בין ריקוד המחול והסטפס האירי שמבצעים הוא ולהקתו, שניחנו ביכולות גבוהות ומדויקות של עבודת רגליים, מוזיקה אירית מקורית וקטעי אנימציה בוידאו ארט שמוקרנים על מסך LED. את המופע שאורך כ-70 דקות כתב המלחין אלון קפלן בשילוב קטעי סולו של שירה ונגינה בכינור, כשעל עיצוב התלבושות הופקד יגאל מרלי.

בכורת המופע נערכה בסוף החודש שעבר, בפסטיבל כרמיאל, בפני אולם מלא "המופע הוא אירוע שאין כמותו בארץ, הקהל שאל אם אנחנו בכלל ישראלים. כרקדן ב"LORD" ומורה, הסטנדרטים שלי מאוד מחמירים. המוזיקה האירית המסורתית חוזרת על עצמה ועלולה להרגיש מונוטונית לאנשים מסוימים, אבל עשינו התאמה לקהל הישראלי שכן יש נגיעות קלות של אלמנטים ים תיכוניים.

"האוזן שומעת חליל אירי אבל גם אפקטים שלא רגילים לשמוע במוזיקה האירית וזה מייחד את המופע. חשוב גם להגיד שמחירו של כרטיס למופע הינו 149 שקלים, לעומת מופעים אירים מחו"ל שעולה 350-400 שקלים".

סולן המופע, יאיר ורדיגר שגם כתב וביים אותו, חי ונושם ריקוד אירי כבר 18 שנה. הוא רקד במופע הבינלאומי "Lord of the Dance", מכהן כמורה ושופט מוסמך לריקוד אירי ומייסד את האקדמיה הישראלית לריקוד אירי הפועלת משנת 2002. יחד עמו רוקדים על הבמה כ- 14 רקדנים מהלהקה הייצוגית של האקדמיה הישראלית לריקוד אירי.

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "עכבר העיר".

מתוך המופע Mystery of the dance (צילום: דוד קפלן)
מתוך המופע Mystery of the dance (צילום: דוד קפלן)

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות