fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיפה: הכרמלית מושבתת למספר חודשים, התושבים מתוסכלים

ההשבתה נדרשת לצורך החלפת כבל שהתיישן, ראש העיר יונה יהב אמנם התנצל על כך בפני אלפי התושבים והמבקרים שלא יוכלו להנות מהכרמלית בחופשת הפסח, אולם התושבים המתגעגעים כבר מארגנים לכרמלית 'אירוע החלמה'
מושבתת אך אהובה מתמיד. הכרמלית בחיפה (צילום: צבי רוגר)
מושבתת אך אהובה מתמיד. הכרמלית בחיפה (צילום: צבי רוגר)

לראשונה מאז הוקמה הכרמלית, יוחלף בה כבל 'שהזדקן', במסגרת עבודות שימשכו מספר חודשים. אורכו של הכבל, עליו נעה הכרמלית הינו כ- 2000 מטר וקוטרו 57 מ"מ. זהו כבל ייחודי המיוצר בסטנדרטים גבוהים במיוחד, המורכב מצמות פלדה שזורות השוקלות 28 טון ומיוצר על ידי מומחים משוויץ.

בכל יום, לפני פתיחתה, וכדי לשמור על סטנדרטים גבוהים, מקיימת הנהלת הכרמלית נסיעת מבחן. בשל חשש לתקלה עתידית, זומנו דיחוי מומחים חיצוניים מ'מכון המתכות הישראלי בטכניון' על מנת למסור חוות דעת מקצועית הנוגעת לתקינות הכבל והמשך נסיעתה של הכרמלית.

מומחי הטכניון קבעו כי יש להשבית באופן מידי את תנועת הכרמלית. למקום הוזעק מומחה של החברה השוויצרית שייצרה את הכבל, אשר הגיע לחיפה תוך 24 שעות. בהחלטה משותפת עם צוות מומחים משוויץ הוחלט על החלפת הכבל. משום גודלו ומשקלו לא ניתן להטיס אותו לישראל והפעולה תימשך מספר חודשים, עד שתישמר לחלוטין בטיחות הנוסעים.

מושבתת אך אהובה מתמיד. הכרמלית בחיפה (צילום: צבי רוגר)
מושבתת אך אהובה מתמיד. הכרמלית בחיפה (צילום: צבי רוגר)

ראש העיר יונה יהב אמר כי הוא מתנצל בפני אלפי התיירים, האורחים, ותושבי העיר אשר לא יזכו ליהנות מנסיעה ברכבת התחתית היחידה בישראל, שיכלה להיות אחת מהאטרקציות המרכזיות בחופשת האביב. "ביטחון הנוסעים קודם לכול. אני מבין את מפח הנפש של הילדים והמשפחות אשר רצו ליהנות מהנסיעה למוזיאון המדע, גן החיות או מרכז הכרמל, וגם ליבי נחמץ כששמעתי את הבשורה. עם זאת, חיפה מלאה באטרקציות נפלאות בחופשת הפסח", אמר יהב.

ואילו מספר צעירים מחיפה , אשר הגעגועים לרכבת התחתית המיתולוגית כבר גוברים עליהם, יזמו אירוע ייחודי בשם "שירה חיפאית", ובו יקריאו משוררים וכותבי שירים, מבחר שירים שנכתבו על הכרמלית, 'בכדי לברך אותה ולאחל לה איחולי החלמה', כפי שנכתב בדף האירוע בפייסבוק.

האירוע מתוכנן על ידי אנשי קבוצת פייסבוק בשם "מדרגות- שירה חיפאית" וכן החנות "גולדמונד -ספרים יד שניה" והוא צפוי להתקיים מחר, שני,  בשעה 20:00 בערב, ליד תחנת הכרמלית שברחוב מסדה, בשכונת הדר. "הגיל והזמן עשו את שלהם והכרמלית האהובה שלנו קרעה גיד. עברו רק שבועיים וכבר החיסרון שלה בחיינו מורגש. קשה לדמיין כיצד נצליח להסתדר בלעדיה למספר חודשים. איכן נזכה לחוויית נסיעה מהירה וטובה? איך נגיע לעיר התחתית ולגן האם?", כך נכתב בדף האירוע בפייסבוק.

את הערב ינחה מור הובר, משורר, מנחה מעגלי שירה, ומעריץ וותיק ומשתמש כבד בכרמלית. נכון לכתיבת שורות אלו יופיעו שם 10 משוררים עם השירים שכתבו, בינהם סברינה דה ריטה, יונתן ישראל, ג'וני ספקטור ואחרים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות