fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים: מחאת הקייטנות העירוניות יוצאת לדרך

עיריית חיפה הפסיקה את ההתקשרות עם המתנ"ס להפעלת הצהרונים והקייטנות והתקשרה עם חברה פרטית. כעת, ההורים ייאלצו, לשלם יותר ולקבל בתמורה הרבה פחות
קייטנה | צילום אילוסטרציה: פוטוליה
קייטנה | צילום אילוסטרציה: פוטוליה

בקיץ 2018 יצאה עיריית חיפה בפרסום שהזמין את תושבי העיר להירשם לצהרונים החל מחודש ספטמבר וליהנות מהטבה: 935 שקלים לחודש, כשסכום זה כולל תשלום גם עבור הקייטנה לילדים במהלך חודש יולי (עד 31 בחודש). חודש ספטמבר היה עמוס בחגים, והורים רבים היססו האם לרשום את ילדיהם לצהרון כבר בחודש זה, אך ההטבה המשמעותית שהוצעה להם הכריעה את הכף.

לפני כשבוע וחצי קיבלו ההורים מסרון ממתנ"ס נווה יוסף, שבו התבשרו על הפסקת ההתקשרות עם המתנ"ס, שסיפק את שירותי הצהרונים בעיר, לרבות בקרית חיים, ואמור היה גם להפעיל את הקייטנה.

מדיווחים של עיריית חיפה עולה, כי כדי להוזיל עלויות, עברה הפעלת הצהרונים והקייטנות מהמתנ"סים לחברה פרטית. ההורים טוענים עתה, כי עלות הקייטנה מתייקרת ובצורה משמעותית מאוד וכי כעת ייאלצו לשלם על מחזור אחד של שלושה שבועות סכום של 1180 שקלים. לטענתם, אם ירצו להמשיך גם במחזור השני של הקייטנה לשלושה שבועות נוספים, יהיה עליהם להיפרד מ-2360 שקלים.

יצוין, כי בקרית חיים יש צהרונים, הזוכים לסבסוד מהעירייה, ועבורם שילמו ההורים 450 שקלים או 700 שקלים בחודש, תלוי בגובה הסבסוד. כעת, לדברי הורים, ההחלטה החד צדדית הזו מבטלת את הסבסוד של העירייה. המשמעות היא: גם העלאת מחירים וגם צמצום ימי הקייטנה מחודש לשלושה שבועות בלבד, כך שהמכה עבור הורים צעירים היא כפולה. לכך יש להוסיף את העובדה שחודשי הקיץ גם ככה קשים כלכלית להורים.

ברוך שמאילוב, פעיל חברתי בקריית חיים: "ההורים נמצאים בחוסר ודאות. הם עשו חישובים כלכליים בהתאם להסכם עם העירייה, וכעת ההסכם מופר בצורה חד צדדית. עלינו ללכת לחפש פתרונות חדשים".

לטענת הורים, מדובר בפגיעה מוחלטת בתושבי העיר – בילדים, בהורים ובסייעות, שעבדו עם הילדים בצהרונים במשך כל השנה, ועתה עלולות לאבד את עבודתן.

זיו פישמן, פעיל חברתי מקרית חיים, תיאר את הדאגה שלו כהורה מהשינויים שיעברו על הילדים בעקבות מעבר הפעלת הקייטנה לחברה פרטית: "כל שינוי קטן שילד עובר, מזעזע את עולמו. ספטמבר הוא חודש של התחלות חדשות עבור כולם – החל מילדים שעולים לכיתה א' וכלה בבוגרים שעולים לי"ב. הילדה שלי נקשרה לצוות הגן, ועכשיו היא תיאלץ להכיר ולהתמסר לצוות חדש לגמרי לחודש אחד בלבד ולעבור ימי הסתגלות שעלולים גם כן לפגוע בהורים. למה לא לחכות עם השינויים לתחילת השנה? מדוע לכפות אותו על הילדים עכשיו?".

פישמן הוסיף: "ישנה תחושה קשה בקרב התושבים שהעירייה מנסה לצמצם עלויות על חשבונם של ילדים קטנים והורים צעירים. אנחנו מבקשים שקיפות. חסרה לנו הסברה, שולחים אותנו 'לשבור את הראש' ולא מספקים לנו תשובות לשאלות. אם הייתה הסברה נכונה, אולי המצב היה נראה אחרת".

ההורים מתאגדים בימים אלה בניסיון לקבל תשובות מעיריית חיפה. כבר נפתח דף אירוע בפייסבוק, שבו הם קוראים להורים נוספים להצטרף למחאה והם מבטיחים שקולם עוד ישמע.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקת הנהלת העירייה והגורמים המקצועיים ובימים הקרובים תצא הודעה מפורטת״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות