fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: 100 מיליון שקלים יושקעו בשכונות הותיקות

זאת בעקבות הסכמים שאליהם הגיע ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, עם משרדי ממשלה שונים. בין היתר, ישודרגו התשתיות, מערכות ניקוז, מים וביוב, יבוצע שיקום מדרכות וכבישים, ריבוד והסדרת חניה וישודרגו מגרשי משחקים
השקעה מאסיבית בשכונות הותיקות. קרית ביאליק (צילום: דוברות העירייה)
השקעה מאסיבית בשכונות הותיקות. קרית ביאליק (צילום: דוברות העירייה)

המדינה תעביר עשרות מיליוני שקלים לשדרוג השכונות הוותיקות בקרית ביאליק. בשנים הקרובות עומדת העיר להכפיל את גודלה, בעקבות בניית שכונות חדשות ומודרניות, שיכללו בתוכן את כל השרותים הדרושים. ברחבי העיר יוקמו בתי ספר חדשים, גני ילדים ומעונות יום, פארקים ציבוריים ומרכזי תרבות.

יחד עם הפיתוח המואץ של העיר, ביקש ראש העירייה אלי דוקורסקי, לקבל תקציבים לטובת טיפוח ושדרוג השכונות הוותיקות. הוא סיכם עם משרדי הממשלה השונים כי בשנים הקרובות יושקעו כ-100 מיליון שקלים בשכונות הוותיקות בעיר. בימים אלו שוקדים בעירייה על בניית תוכנית עבודה מפורטת.

השקעה מאסיבית בשכונות הותיקות. קרית ביאליק (צילום: דוברות העירייה)
השקעה מאסיבית בשכונות הותיקות. קרית ביאליק (צילום: דוברות העירייה)

הפרויקטים יתפרשו על כל השכונות הוותיקות בעיר. במסגרת העבודה ישודרגו התשתיות, מערכות ניקוז, מים וביוב, יבוצע שיקום מדרכות וכבישים כולל עבודות קרצוף, רבוד והסדרת חניה, ייבנו או ישודרגו מגרשי משחקים ומתקני ספורט, יוחלף ריהוט רחוב, יוכשרו שטחי ציבור ותוחלף תאורה, תוך ניסיון מתמיד לחסכון באנרגיה. מבני ציבור וחינוך יעברו שדרוג, שיפוץ ושימור.

בין הפרויקטים שיפותחו: שדרוג ושיקום רחוב קרן היסוד, השלמת טיילת הגדורה, הקמת הפארק ברחוב זבולון, שדרוג גינת סביון וגן מרים, שיקום פארק אסתר, שיפוץ הפארק ברחוב הגליל, כולל מתקן משחקים, פרגולה, הצללה ריהוט גן ותאורה, שדרוג מתקני ספורט ברחבי העיר, הקמת פארק אורכי בין רחוב ש"י עגנון לרחוב גיורא, שדרוג והסדרת רחובות ועוד רבים.

במקביל עתיד גן סביון הוותיק, להפוך לפארק הנגיש היחיד בצפון והוא ייבנה בעלות משוערת של כ- 7 מיליון שקלים. בשכונת אפק יוקם מרכז טניס, שיכלול בתוכו בית ספר לטניס, בעלות משוערת של 6.5 מיליון שקלים. בשכונת צור שלום יוקם פארק מרכזי רוחבי, שבעתיד יחבר את השכונה הוותיקה עם שכונת נאות אפק החדשה. עלותו המשוערת של הפארק היא כ- 13 מיליון שקלים.

בבית העלמין בצור שלום יתבצעו עבודות בעלות של 1.2 מיליון שקלים. בנוסף, תשודרג רחבת הזיכרון בשדרות ירושלים, שתהפוך לרחבה פעילה בכל ימות השנה. מבני ציבור רבים יעברו שיפוץ נרחב.

"הקו המנחה הוא, שלצד פיתוח שכונות חדשות אסור להשאיר את השכונות הוותיקות מאחור", אמר דוקורסקי. "יש להשקיע משאבים נכבדים בשדרוג התשתית הציבורית לרבות מבני חינוך, תרבות וספורט שונים ברחבי העיר, הסביבה הירוקה, פארקים וגינות, איכות הכבישים והמדרכות, כדי להבטיח את רמת השירותים הגבוהה לכלל התושבים בחלקי העיר השונים. סיכמתי עם הממשלה שנקבל תקציב של אלפי שקלים בעד כל יחידת דיור חדשה שתיבנה בעיר, עבור פיתוחן של השכונות הוותיקות. יש כאן חלון הזדמנויות לחידוש הקיים בצד בניית החדש".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות