fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צו זמני לעיכוב הליכים נגד קבוצת בן גלים

הצו הזמני בתוקף עד 22 בחודש. "היה ולא יינתן הצו המבוקש, קבוצת החברות תקרוס באופן שלא ניתן יהיה לשקמה", נטען בבקשת הקבוצה, שחובותיה נאמדים ב-85 מיליון שקלים
"לפעמים צריך לקבל החלטה מהבטן". גבי בן גלים | צילום ארכיון: נחום סגל
גבי בן גלים | צילום ארכיון: נחום סגל

בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר היום, רביעי, לבקשתן של ארבע חברות מקבוצת בן גלים והוציא צו זמני לעיכוב כל ההליכים נגדן, זאת לאחר שבתחילת השבוע החברות פנו לבית המשפט בבקשה למתן צו הקפאת הליכים ולמינוי נאמן במעמד צד אחד. הבקשה נבעה מקשיים תקציביים של החברות. את הבקשה הגישו החברות גבי בן גלים חברה לבניין, בן גלים חברה ליזמות ונכסים, בן גלים גיל ניהול ובנייה ובן גלים פיתוח והשקעות. היקף חובות החברות נאמד ב-85 מיליון שקלים.

מהבקשה עולה, כי המיזם שהכניס את קבוצת החברות לבעיות תקציביות ופגע בהמשך פעילותה הוא השיפוץ של מלון פלאזה באילת. לטענת המבקשים, השיפוץ של המלון הסתיים לפני כחמישה חודשים, אך חרף הגשת חשבונות לאחר סיום עבודות הבנייה, נמנע מזמין העבודה מלהעביר לקבוצה את התשלומים, להם היא זכאית, הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. לדבריהם, כתוצאה מכך הקשיח בנק אגוד את הקצאת האשראי לקבוצה, מה שהוביל אותה למחנק תזרימי קשה והורדת דירוג האשראי שלה. הדבר, טוענים המבקשים, הוביל את נושי הקבוצה לדרוש את העמדת התשלומים לפירעון מיידי. היקף החוב של חברות הקבוצה הוא כ-85 מיליון שקלים. כמחציתו לבנקים.

חברות קבוצת בן גלים מיוצגות על ידי עו"ד חובב ביטון. מהפירוט בבקשת ההקפאה, עולה, כי לחברות יש מיזמים פעילים של תמ"א 38 בכמה אתרים בחיפה. אחד הבולטים בהם הוא שני מגדלי היוקרה בשכונת סביוני דניה.

עוד עולה מכתב הבקשה, כי גבי בן גלים ובנו גיל ערבים באופן אישי לחלק מחובות החברה בקבוצה: "במהלך השנתיים האחרונות הזרימו בעלי המניות, באמצעות שעבוד דירות מגוריהם, נטילה או הגדלת המשכנתאות הרובצות על דירות מגוריהם, סכום המוערך בסך של 5.5 מיליוני שקל… בתקווה לאפשר לחברות להגיע למצב שהן יעמדו בהתחייבויותיהן, אך ללא הועיל, וכעת אין עוד מנין להזרים די כספים שיספיקו כדי לחלץ את החברות מהמחנק התזרימי שאליו נקלעו בעיקר בשל התנהלותו חסרת תום הלב של המזמין".

כמו כן כללה הבקשה מתן צו למינויו של עו"ד איתי פריימן לנאמן לתקופת הקפאת ההליכים, שייטול את סמכויות הניהול מידי הנהלת החברות מיום מתן צו הקפאת ההליכים ועד לאישור הסדר נושים; להורות לנאמן להגיש דוח ובו פירוט התנאים והסוגיות הנדרשים לגיבוש תוכניות הבראה והסדר לנושים לחברות; לאשר לו פתיחה וניהול חשבון בנק חדש על שמו ובנאמנות על שם המבקשים, אשר ייוחד לקבלה ולגבייה של כספים המגיעים למבקשים מחייביה וכל תקבול אחר שיגיע להם על מנת שייועדו למימון פעילותה השוטפת של הקבוצה ולפירעון חובותיה; להורות כי במסגרת צו הקפאת ההליכים יוסרו כל העיקולים שהוטלו ו/או יוטלו על נכסיהם של המבקשים, כך שיתאפשר לנאמן לגבות את כל הכספים המגיעים להם מחייביהם ויתאפשר למבקשים להמשיך בביצוע הסכמים במהלך עניינים רגיל.

עוד נטען בבקשה: "לחברות יש היכולת והידע המקצועיים להמשיך את פעילותן, אך הן זקוקות לפסק זמן קצר לצורכי התארגנות מחדש וביצוע הליך של הבראה שישמש גם בסיס לגיבוש הסדר נושים". כמו כן צוין: "היה ולא יינתן הצו המבוקש, קבוצת החברות תקרוס באופן שלא ניתן יהיה לשקמה, הואיל והחברות יאבדו את המוניטין שצברו במשך קרוב ל-45 שנה כחברות אמינות, מקצועיות ובעלות סיווגים קבלניים גבוהים בענפי הבניין".

השופטת בטינה טאובר החליטה שהדיון בבקשה יתקיים ב-22 לחודש והוסיפה: "בשל דחיפותו של הצו המבוקש ולאור מצבן של החברות, ניתן בזאת צו זמני, אשר יהיה בתוקף עד למתן החלטה אחרת, ולפיו הנני מורה על עיכוב כל ההליכים נגד החברה, לרבות הליכים משפטיים ו/או הליכי גבייה ו/או הליכי הוצאה לפועל ו/או מימוש נכסים ו/או מימוש שעבודים ו/או מימוש או חילוט ערבויות בנקאיות. כמו כן, חל איסור על החברות ועל בעלי המניות, לרבות בנות זוגם, לבצע דיספוזיציות כלשהן בנכסיהם, לרבות רכוש, זכויות במקרקעין ומכל מין וסוג שהוא, כספים וחשבונות בנק, וזאת עד למתן החלטה אחרת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות