fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסל חדש של בת הים הקטנה בחוף קרית ים

עדיין מחכים להוכחה. בת הים הקטנה (צילום: עיריית קרית ים)

לרגל יום הולדתה העשירי של "בת הים הקטנה", הוצב השבוע בחוף קרית ים פסל חדש, על המזח שבצפון הטיילת. לפני כעשור הוצב במקום פסל של בת הים הקטנה, לאחר שהסתובבו בעיר שמועות על בת ים שנצפתה במקום.

את הפסל החדש עיצבו וייצרו במפעל גל כיפוף אשר בעליו שמעון גל החליט להעניק לעיר פסל חדש במקום הפסל הקודם שהוצב במקום לפני כעשור. בעיצוב החדש הושקעה מחשבה רבה כך שניתן יהיה לראות את הים מבעד לפסל.

מדובר בפסל השוקל כמה מאות קילוגרמים ויוצר מחומרים מיוחדים ועמידים במיוחד, שיוכלו לשאת את תנאי מזג האוויר הקשים שליד הים. הפסל אף נבצע בחומר מיוחד שישמור עליו מפני נזקי מזג האוויר.

השמועות שהופצו לפני כעשור הביאו סקרנים רבים להגיע אל העיר ולחפש אחר בת הים הקטנה. הגדילו לעשות בעירייה ולהציע המחאה של סך מיליון שקלים, אותה יקבל כל מי שיצליח להנציח את בת הים או להביא כל הוכחה אחרת לקיומה.

בעקבות סקרנות הרבים, הגיעו אל קרית ים גם צוותי טלוויזיה מכל העולם ובאחרונה אף הופק סרט קולנוע בעקבות הסיפור, שזכה בפרס יוקרתי בפסטיבל הסרטים של ניו יורק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות