fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסל השלום העולמי הוצב באיצטדיון סמי עופר

מה משותף לרחבת האיצטדיון האולימפי בביג'ין, חוף נורמנדי, הכניסה לבניין האו"ם בניו יורק ואיצטדיון סמי עופר בחיפה?
פסל השלום העולמי
פסל השלום העולמי. איצטדיון סמי עופר (צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה)

פסלו של האמן יאו-יואן, פסל סיני נודע הוצב בחזית איצטדיון סמי עופר בחיפה לאחר שהעיר בייג'ין החליטה לבחור בחיפה, כאחד המקומות בעולם בו יוצב עותק של הפסל. בכך בא לסיומו מבצע לוגיסטי מסובך שכלל את יציקת הפסל, ליטושו, אריזתו, הובלתו משנחאי לחיפה, והצבתו על כנה שהוכנה מראש מצופה בלוחות גרניט אדומים שהובאו מסין. קבוצה של 12 עובדים מסין עסקו במלאכת ההנפה וההרכבה של הפסל הענק שגובהו מגיע ל 12מטרים ומשקלו הוא 40 טון.

פסל נוסף בסדרה ניתן לממשלת צרפת, שהחליטה להציבו על חוף נורמנדי, המקום ממנו פלשו צבאות הברית לאירופה כדי לשחררה מידי הנאצים מקום זה מסמל את השלום העולמי ולכן נבחר ואחר יוצב בניו-יורק ברחבת הכניסה לבניין האו"ם.

חיפה נבחרה בשל היותה עיר תאומה של שנחאי ומפני שהיא מהווה סמל בינלאומי לדו-קיום ושלום בין דתי. הפסל יוצב בכניסה לאצטדיון סמי עופר אשר הקמתו בשלבי סיום, במבואות הדרומיים של העיר  ויהיה האצטדיון המקורה הגדול ביותר בישראל, שיכיל 30 אלף מושבים והותאם לעמוד בדרישות התאחדויות הספורט הבינלאומיות.

"פסל השלום העולמי" עשוי מפלדת אל-חלד, כדי לעמוד בתנאי מזג אויר קשים, מציג אישה הפורסת ידיה לצדדים ומעל ידה השמאלית מתעופפת יונה. ניתן לראות בפסל את האות W, המסמלת שלושה מוטיבים – WORLD – על שום השלום העולמי, WIND – על כך שהפסל עומד בתנאי מזג אויר קשים ו-WOMAN שהיא על פי תפישתו הדמות החשובה והדומיננטית בעולם המודרני.

היונה המתעופפת מעל ידה השמאלית של האישה מסמלת את השלום ויוצרת בכנפיה את האות V כסימן לניצחון השלום העולמי. צורת הפסל דומה גם לשתי האותיות הראשונות באלף-בית הסיני, המסמלות מרכז, סימטריות, שלום, ביטחון ושלווה.

פסל השלום העולמי
פסל השלום העולמי (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)

 

פסל השלום העולמי
פסל השלום העולמי. איצטדיון סמי עופר (צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות