fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל התנועה הגדול של ישראל יוצא לדרך

אור אבישי רקדנית יוצרת מכליל נבחרה להשתתף בפסטיבל דרך גוף  BODYWAYS, פסטיבל התנועה הגדול של ישראל שיצא לדרך ב-4-6  במאי, עם סדנאות עם בכפר המחול שבגליל המערבי
אור אבישי. צילום אפרת מזור

אור אבישי (37), רקדנית יוצרת ומנחה מכליל, נבחרה להשתתף בפסטיבל דרך גוף  BODYWAYS, פסטיבל התנועה הגדול של ישראל שיוצא לדרך ב-4-6  במאי בגליל המערבי, שם תעביר שתי סדנאות מתוך 52: סדנת רילס וסדנה של פרפורמנס.

אבישי, המתגוררת בכליל ונמצאת בזוגיות + ילד, גדלה במצפה חרשים. בגיל 13 החלה ללמוד ריקוד בשיעורי ג׳אז שהעבירה חנה משיח לבנות במועדון היישובי הקטנטן.

משם הצטרפה לחוגי מחול בקיבוץ געתון ונשאבה לעולם המקצועי. "כנערה, הריקוד תפס וחיבר אותי לגוף שלי, והפך לפריזמה משמעותית, דרכה תפסתי את המציאות", מספרת אבישי, "עשיתי בגרות במחול בהצטיינות בבית ספר למחול בקיבוץ ובגיל 18 נאלצתי לעזוב את המשמעת של עולם המחול דאז כדי לפגוש עוד איכויות פיזיות שלי. וחזרתי רק אחרי כמה שנים".

בזמן ההפסקה, השתתפה אור בפסטיבל הקונטקט הבינלאומי, ובעקבותיו פגשה אפשרויות תנועה חדשות ומיטיבות עבורה, שלא הכירה לפני כן.

לאחר מספר שנות הפסקה, חזרה ללמוד מחול לבמה, בסדנה של  "ורטיגו" והמשיכה בגיל 22 ללימודי תואר ראשון במחול באמסטרדם. גיל 22 נחשב אז הגיל הכי מבוגר שאפשר היה להצטרף ללימודי תואר ראשון במחול באותה המסגרת ואחרי 3 שנים וחצי מלאות ומעניינות, קיבלה תואר ראשון במחול. משנת 2010 היא עובדת כרקדנית עצמאית, משתפת פעולה עם בוריס שרמץ (כוריאוגרף ורקדן צרפתי) ועם יוצרים שונים בארץ ובעולם ומתמחה בשנים האחרונות בעיקר ברליס, פרפורמנס, אימפרוביזציה, קונטקט, מחול עכשווי ועוד.

על פסטיבל BODY WAYS פסטיבל התנועה הגדול ביותר שיתקיים ב4-6 במאי הקרוב בגליל המערבי, היא שמעה כבר שנים, ובשנים האחרונות כשחזרה לגור בצפון הארץ, בכליל, העדיפה לנהל את הפעילות שלה יותר ברמה המקומית ופחות לטוס בעולם. בפסטיבל הקרוב היא תעביר שיעור רליס שמשלב הרבה עקרונות שאור מתחברת אליהם ושאספה במהלך השנים בתחום המחול העכשווי וגם סדנא של פרפורמנס, המתאימה לאנשים שמתחשק להם להעמיק בעולם המשחק הפיזי ביחד עם אנשים אחרים.

להיכרות עם אורחי הפסטיבל אור משתפת: "עבורי הריקוד מאפשר למצוא שפיות, תנועה שהיא חיים, בריאות, מודעות לעצמי, לגוף שאני ולאיכות חשובה של זרימה ושל נחת, ומחייב אותי להיות קשובה לנשימה. מתוך מקום של הקשבה לעצמי ולסביבה נפתחות עבורנו אינסוף אפשרויות של ביטוי ומשחק".

מי שעוד תהיה היא יעל מלו (42), נשואה ואם ל-3 בנים מקיבוץ געתון. מלו רקדה בילדותה בלט קלאסי ומחול מודרני בחיפה, ולמדה גם בחטיבה וגם בתיכון לבגרות במחול.

יעל מלו.
צילום: מירב טל מרגלית

עם השנים כשהלכה והתבגרה, הוכשרה יעל להיות מורה למחול מודרני עכשווי ולאחר עשור שבו לימדה מחול ברחבי הצפון, הבינה שיש מקום למשהו נוסף בחייה: "הרגשתי שיש משהו עמוק בתוכי שקשור לתנועה ולתחושת רווחה וריפוי שאני רוצה לפתח הלאה. כך הגיעה ללימודי טיפול בתנועה. זה הגיע מתוך המקום של חיבור עמוק יותר לתנועה ולמה שהמחול עשה בשבילי וההבנה שאני יכולה לעזור לאחרים להתחבר לנפש ולרגש דרך התנועה", מספרת יעל.

פסטיבל דרך גוף  Bodyways מתקיים מידי שנה בקיבוץ געתון, שזה הקיבוץ שבו יעל מתגוררת. פסטיבל שמחבר שיטות של חיבור בין הגוף והנפש. פסטיבל שאנשים מכל רחבי הארץ באים אליו לכמה ימים, עוברים תהליך ברצף, עם אפשרות של צלילה לעומק באופן שפחות מתאפשר בסדנה שהיא חד פעמית או יומית.

עבור יעל, ההשתתפות בפסטיבל היא מעין סגירת מעגל: "אני מרגישה שעבורי זו הזדמנות מרגשת במיוחד, כיוון שהתחלתי בגעתון לפני יותר מ20 שנה בתור רקדנית בלהקה הקיבוצית 2 וכיום – אני מלמדת ומדריכה פה ומקבלת הזדמנות להיות מהצד השני של המתרס בתור מורה ומטפלת".

בפסטיבל, יעל תעביר שיעור תנועה ייחודי אותו פיתחה הנקרא: SEnse Dance. השיעור מחבר בין מחול, החוויה הסומטית (SE) ומערכת העצבים.

השיעור עצמו הוא שיעור חוויתי שמתבסס על תנועה עם דגש על חיבורים פנימה והחוצה מתוך התפיסה העצבית והחוצה אל המרחב הבינאישי.

בשיעור, יעל משלבת מוסיקה, משחקיות, קלילות, הקשבה לגוף והרבה תנועה שחלקה חופשית וחלקה מונחית. הדגש בשיעור הוא על יצירת תחושת ביטחון ונינוחות בגוף, באופן שיקדם ויזרים את ה"גלים" של מערכת העצבים.

"בסופו של דבר", אומרת יעל "נוצרת חוויה שלמה של תקשורת דרך תנועה ולפעמים גם עולות תובנות משמעותיות במהלך או בתום השיעור".

פסטיבל דרך גוף  Bodyways הנו פסטיבל תנועה בו הגוף מורה דרך, אשר יוצא לפועל זו הפעם השביעית, ביוזמת מיזם דרך גוף ובשיתוף להקת המחול הקיבוצית ומרכז היוצרים שלומי לצד עשרות אמנים עצמאיים ומנוסים. הפסטיבל יתפרס על פני 3 ימים ב-4-6 בחודש מאי, ויתקיים בשני יישובים בגליל המערבי: שלומי וקיבוץ געתון. הפסטיבל יציע לאורחיו תוכנית עשירה ומגוונת של מחול, תנועה, מודעות דרך הגוף, תפישה, אמנות, קהילה ויצירה רב תחומית. הפסטיבל מתאים לכל מי שחובב תנועה וזז בעולם ומזמין מבוגרים, ילדים ומשפחות לרקוד, לחולל, לחוות תנועה ובעיקר ליהנות.

מאחורי הפסטיבל עומד מיזם  bodyways בניהולה של ריבי נסים, פלטפורמה המחברת אנשים לחיים דרך גישות לקשב, ביטוי ויצירה. שמטרתה להנגיש את אמנויות הגוף והתנועה לכל אדם, מתוך אמונה בכוחם לרפא ולקרב לבבות.  פסטיבל דרך גוף Bodyways מתקיים מידי שנה החל משנת 2005 ומושך אליו משתתפים חובבי תנועה, מוזיקה, יצירה וריקוד, המגיעים מכל רחבי הארץ. החל משנת 2016 הפסטיבל יוצא לדרך בשיתוף להקת המחול הקיבוצית בכפר המחול הבינלאומי בקיבוץ געתון ובתמיכתן של מועצה אזורית מטה ועמותת תיירות אשכול גליל מערבי.

אתר הפסטיבל הנו https://www.bodyways.org/, סיור דיגיטלי 052-8856409, , כרטיסים  http://bit.ly/3nHGoRW

 

 לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות