fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סינמטק תל אביב יארח את פסטיבל הקולנוע הגאה

יום הנראות הטרנסי יערך ביום חמישי (28/3) בסינמטק בתל אביב, החל מהשעה 14:00 ועד השעות הקטנות של הלילה. במהלך הפסטיבל יוצגו סרטי טרנסג'נדרס. ההכנסות יועברו לפרויקט גילה להעצמה טרנסית  
מתוך הסרט "מעורב" צילום: מיקאלה לונגולוב קלוטץ

יום הנראות הטרנסי יערך ביום חמישי (28/3) בסינמטק בתל אביב, החל מהשעה 14:00 ועד השעות הקטנות של הלילה. יום זה יוקדש כולו לסרטי טרנסג'נדרס כשההכנסות יועברו לפרויקט גילה להעצמה טרנסית.

הקרנת הסרטים בשיתוף פעולה עם העמותה "פרויקט גילה" וחלק מההכנסות הינן תרומה לעמותה.
עמותת פרויקט גילה להעצמה טרנסית (ע"ר טרנסג'נדרים למען צדק חברתי) הוקמה בשנת 2010 על ידי קבוצת אקטיביסטיות שפעלו יחד בפריפריה הכלכלית-חברתית-גיאוגרפית. העמותה נקראת על שם גילה גולדשטיין ז"ל, שחקנית, אמנית, עובדת מין ומהפעילות הראשונות של הקהילה הטרנסית בישראל.

העמותה לוקחת חלק בעיצוב ושינוי מדיניות, הנגשת ידע, והעברת הכשרות. ב-2022 הקימה את המרכז הטרנסי, המרכז הקהילתי-שירותי הראשון בישראל לקהילה הטרנסית. מטרות העמותה הן קידום שוויון זכויות עבור הקהילה והעצמה אישית וקהילתית, מתוך אמונה עמוקה שחופש וגיוון מגדרי הופכים כל חברה לטובה יותר לכולם.

רשימת הסרטים מורכבת ממיטב היצירות הקולנועיות ממיטב פסטיבלי הקולנוע הבינלאומיים:

14:00מי אני לא

ביצירה תיעודית עדינה ומרגשת זו אנחנו נחשפים לסיפורם של שרון-רוז המתמודדת על תואר מלכת היופי בדרום אפריקה ולסיפורו של הפעיל החברתי דימקאטסו (Dimakatso), שני אנשים שונים מאד אחת מהשני. ישנו דבר אחד המחבר ביניהם: שניהם אינטרסקס. על אף שהשניים מגיעים מעולמות שונים לחלוטין, הם מספקים תמיכה אחד לשניה כאשר הם מנווטים את חייהם בין החלטות וגילויים במסעות ייחודים הנוגעים בשלל נושאים, כגון: זהות, יחסי משפחה, בריאות, רומנטיקה ובסופו של דבר קבלה עצמית.

הבמאית הרומניה טונדה סקוברן ליוותה במשך חמש שנים את חייהם של שרון-רוז ודימקאטסו והתהליך האישי שגיבורי הסרט עוברים נחשף מול המצלמה. התוצאה הינה רבת עוצמה מבחינה רגשית ומהפנטת מבחינה ויזואלית. אחת המפיקות בפועל של הסרט היא השחקנית זוכת פרס האוסקר, פטרישיה ארקט.

זוכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע הגאה 2023.

טריילר   כרטיסים

16:00טווס

מיונג היא אייקון אופנה ואחת רקדניות ה- voguing הטובות ביותר בסיאול. היא משתתפת בתחרות ריקוד בתקווה שאם היא תזכה, הזכייה תכסה את עלויות הניתוח שלה להתאמה מגדרית. כאשר היא מפסידה, היא מחליטה לחזור אל הכפר ולהשתתף בהלווית אביה שהתנכר לה לאורך שנים רבות. כדי לקבל את חלקה בירושה היא חייבת לבצע טקס ריקוד מסורתי באנדרטה לזכר אביה שהיה מורה ריקוד טקסי אהוב. מיונג יוצאת למסע שהיא לא תכננה, בחזרה לשורשים הכפריים שלה ואל האמונה הבודהיסטית ממנה התרחקה, בהתרסה מול התנגדות תושבי הכפר. היא נשארת נאמנה לעצמה גם כאשר היא משילה חלק מהשריון שלה, בדרכה המפותלת והמרגשת להארה עצמית ולמציאת הקול הייחודי שלה כרקדנית.

"טווס" הוא סרט הביכורים המעולה של של הבמאי\תסריטאי סונג בין ביון שזכה בפרס הסרט הבינלאומי הקצר הטוב ביותר "ידיים וכנפיים" ב-TLVfest בשנת 2019. עם הנופים המרהיבים של קוריאה, סצנות ריקוד מסחררות, עלילה מרגשת ודמות ראשית בלתי נשכחת, מדובר באחד הסרטים היפים ביותר של השנה החולפת, עם סוף מרומם רוח.

טריילר  כרטיסים

18:30מעורב

לאחר ניתוח התאמה מגדרית, נראה שעבור פניה (Feña) היה פשוט יותר לנתק את כל הקשרים עם עברו. ההתמודדות עם השינויים הייתה מספיק כואבת, שלא לדבר על התגובה של משפחתו. אבל כשהוא נתקל בבן זוגו לשעבר וזוכה לביקור בלתי צפוי מאחותו הקטנה ואביו, החיים מכריחים אותו להתמודד עם העבר.

"מעורב" – סרט הביכורים של ווק לאנגולוב-קלוץ הוא יצירה קולנועית מלאת חמלה, אינטימית וכנות, המוביל אותנו למסע של אדם המנסה ליישב את העבר שלו עם ההווה, עבור עתיד טוב יותר.

ציון לשבח מיוחד ניתן להעניק לצוות השחקנים הלא מוכרים שהופך את חווית הצפייה ביצירה המיוחדת הזאת לתענוג אמיתי. מתבלט מעל כולם השחקן הטרנסג'נדר ליאו מחיאל שכובש את הלב בתפקיד הראשי כפניה.

טריילר  כרטיסים

20:30אישה (טרום בכורה)

הקרנת טרום בכורה – לראשונה בישראל.

מהבמאית של סרט הגייז הפולני המעולה "בשם…", שהוקרן בישראל בשנת 2013, מגיע סרט חדש היישר מהתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2023 בהקרנת טרום בכורה ארצית: "אישה".

על רקע המעבר מקומוניזם לקפיטליזם בפולין, הסרט משתרע על פני 45 שנים מחייה של אניאלה ווסולי ומסעה למציאת חירות אישית כאישה טרנסג'נדרית. היא מתמודדת עם קשיים בחיי המשפחה ועם סביבה שאיננה מוכנה להכיר בה. אילו בחירות אניאלה תצטרך לעשות כדי לחיות כמי שהיא באמת?

יצירה קולנועית מרהיבת עין ומסחררת חושים המספרת סיפור הנמשך על פני עשורים ומתארת תהליכים חברתיים, פוליטים ואישיים מנקודת מבט של אישה טרנסית שעל אף הקשיים שהמדינה שבה היא חיה מערימה עליה נאבקת בבירוקרטיה, דעות קדומות וטרנסופוביה עד להגשמה עצמית.

טריילר  כרטיסים

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות