fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדהים: תערוכת בוגרי התואר השני במכללת אורנים

תערוכת בוגרי התואר השני במכללת אורנים משוחררת ועוצרת נשימה המציגה התמודדות עם תהום הנפש כמנוע ליצירה בצורה מרתקת ומהפנטת, ומעניקה מראה המשקפת לצופיה את המציאות המורכבת בישראל על גווניה השונים.
מכללת אורנים בתערוכה מיוחדת | צילום באדיבות האמנית שמס הווארי זועבי

נדמה שהכוח של בוגרי התואר השני במסלול התמחות אמן – מורה – יוצר במכללת אורנים היא החשיפה האישית והאנושית של המציגים בה, שאסתטיקת היצירות בהם מדגישה את הפער בין התהום לבין העדינות בה היא מוצגת.

האמנית חן רותם מספרת את סיפורה המושתק של המלחמה, פורטת את מחיר הקרב על הנפש, מנסה לפענח את בני הזוג שחזרו אחרים לנשותיהם. בשזירה עדינה היא חושפת עדויות ממקור ראשון כיצד זירת הבית פוגשת את זירת הקרב

מכללת אורנים בתערוכה מיוחדת | צילום באדיבות האמנית חן רותם

אמנית נוספת היא קרן מאור – שער אשר לוקחת בחזרה בעלות (reappropriation) על גופה ומשתמשת בו ככלי ליצירה, כחומר וכמרחב המניע אותה לפעולה שיוצאת מתוכו, מפרקת אותו ונותנת לו ביטוי כאובייקט חיצוני.

מכללת אורנים בתערוכה מיוחדת | צילום באדיבות האמנית קרן מאור – שער

האמנים.ות הבוגרים.ות של התואר השני החליטו לדבר על נושאי טאבו, כאלה שלרוב לא מדברים עליהם: מטראומות מורכבות  ועד לאתגרי הורות.

האמנית שמס הווארי זועבי מציגה תערוכה מרהיבה לה היא בחרה את השם "הדהודי נשמות תלויות" המתארת את התלות שלנו במקומות, באנשים, בזיכרונות ובתמונות: כפרים, ערים, אנשים וחיות שחיו בארץ לפני הנכבה הם הדימויים ביצירתה של זועבי ובהם בולטת העז השחורה, שגידולה היה נפוץ בארץ עד שנאסר בחוק בשנת 1950 (ותוקן ב-2018). העיזים השחורות גורשו, והארץ "התנקתה" מהן.  הרחקת העז השחורה פגעה באיזון האקולוגי; חסרונה בלט בדילול הצמחייה ואף הוביל לשרפות רבות ולהשתלטות מיני צומח על שטחים נכבדים שקודם לכן היו מגוונים יותר.  יצירותיה של זועבי בתערוכה זו התמקדה בבדים. לפעמים אלה בדים חדשים, לפעמים אלה בדים משומשים שכבר "חיו" חיים אחרים ולפעמים אלה בדים שחורים שהציור עליהם נעשה בעזרת אקונומיקה. הבד מסמל עבורה את גוף האדם. הוא אף פעם אינו טבולה רסה. הוא תמיד "זוכר" את שעבר עליו. כל מה שנספג בו מסמל את מכלול החוויות והתכונות שצבר האדם לאורך חייו. החומרים שבהם היא משתמשת הם טבעיים ולקוחים מחיי היומיום – שמן זית, קפה, פירות למיניהם.

יצירותיה של זועבי בתערוכה 'הדהודי נשמות תלויות' מאופיינות בהיעדר תכנון, במקריות ואף באי שליטה. עקב כך נוצרים לעיתים דימויים מפתיעים, אשר כמו נולדים מעצמם מעירוב החומרים על הבד.

מכללת אורנים בתערוכה מיוחדת | צילום באדיבות האמנית שמס הווארי זועבי

אחרי כל זה לא תבואו לראות? התערוכות יוצגו בין התאריכים 11.07 – 29.07.23, כניסה חופשית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות