fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לכבוד החגים: ספרים מומלצים לילדים ולמבוגרים שאתם חייבים להכיר!

אם גם אתם מכינים לעצמכם ערמת ספרים לקראת החג, או שסתם בא לכם להביא מתנה למישהו קרוב, אז הנה לכם רשימת ספרים סוחפים שממש כדאי לכם להכיר!
מהממת | מאת: ישראל מליחי

גם את יכולה להגיע למציאות כזאת יום אחד

"מהממת", מאת ישראל מליחי, הוא רומן מותח וסוחף על מציאות שיכולה להיות בקלות גם מנת חלקך יום אחד. דנית, חיה את החיים הכי רגילים ובנאליים, נשואה, ואם לשני ילדים מקסימים, מקבלת ערב אחד הודעה מאדם לא מוכר. למרות התנגדותה, אט-אט היא נכנעת בצורה לא מובנת ונסחפת להתכתבות סוערת עימו, שמביאה אותה לכמה גילויים מסעירים: גילוי עמוק בנוגע לעצמה, גילוי מפתיע ודרמטי שנוגע לדמות שעימה היא מתכתבת, והבנה מרחיקת לכת על החיים שהיו לה עד כה ועל החיים שמצפים לה בהמשך. זהו מותחן פסיכולוגי מתעתע וסוחף, מעורר בקוראיו חוויה עזה של הזדהות ואולי גם הזדמנות להציץ לחיים, שאפשר שקיימים, לצד המציאות היום-יומית של כולנו. כדאי להישאר מעודכנים, כי הסופר הזה כבר דאג להכין לנו בקנה עוד 3 רומנים מותחים וסוחפים שבקרוב יראו אור! (הוצאת ספרי צמרת, 178 עמ')

מהממת | מאת: ישראל מליחי

האם הזמן באמת ישכיח את הטראומה?

"כרוניקה של דקות" מאת ליאור מישריקי, מגולל אירועים אמיתיים שחווה המחבר עצמו כלוחם בצנחנים בעת שירותו הצבאי בגזרת דרום לבנון במהלך מלחמת לבנון הראשונה בשנים 1986-1984. מסופר בו על החיים בארץ טרם המלחמה, תחילתה, ומיד לאחר מכן על האירועים שהתרחשו במהלכה ושרבים מחיילי צה"ל, והמחבר ביניהם, חוו. לעיתים, בין תיאורים של מצבים ואירועים מלחמתיים טראומטיים קשים יש אתנחתא, כותב המחבר אודות המציאות היום יומית של שנות כתיבת הספר. בין הכאוס הפנימי שהתחולל לתקופות שקטות יותר נותן המחבר מקום חשוב לפרוזה ולאירועים מההווי היום יומי, מהמילואים, מהמשפחה ועוד. הספר הוא ספר היסטורי ונוגע לכל חייל, חיילת או אזרח בשנות הימצאות כוחות צה"ל בלבנון. (הוצאת ספרי צמרת, 168 עמ')

כרוניקה של דקות | מאת: ליאור מישריקי

השנה תממשו גם אתם את הפוטנציאל העסקי והכלכלי שטמון בכם

"כמה זמן עולה לי הכסף?", מאת ינאי סביליה, הינו ספר מדריך ייחודי וחסר-תקדים המציג את הדרך ואת התהליך שמסייעים להתקדם לשלב הבא בחייכם המקצועיים ולממש את יכולותיכם.
האם אתם מרגישים שהגיע הזמן לעלות לשלב הבא בחייכם ולהפסיק להרגיש כמו עבדים? האם אתם מרגישים שאתם רוצים לדעת לנהל נכון את כלכלת הבית? לפתוח ולנהל עסק מצליח משלכם? לא מצאתם עדיין את הדרך הנכונה? המחבר, שעבר תהליך מפועל שכיר לעצמאי, ולבסוף ליזם ולאיש עסקים מצליח, שם דגש בספר על ממד הזמן, זמן קצוב ויקר מפז, ומסביר כיצד לתכנן כראוי את המסלול ולנצל את הזמן, כך שגם הנפש תהיה בריאה וחופשיה. מתברר שאיש עסקים מצליח אינו רודף אחרי הכסף – אלא אחרי הזמן. בספר זה תמצאו את כל הסודות – מהו עצמאי, מהם ההבדלים בין בעל עסק לבין איש עסקים, כיצד חושב איש עסקים מצליח, מהי התנהלות פיננסית יעילה ועוד ועוד. אז… כמה זמן עולה הכסף שלכם? (הוצאת ספרי צמרת, 90 עמ')

כמה זמן עולה לי הכסף | מאת: ינאי סביליה

על חיסכון והשקעה כבר דיברנו?

"להצליח בניהול השקעות" מאת ד"ר גדעון בן נון, הינו ארגז כלים מנצח לכל בית שרוצה לדעת להתנהל נכון מבחינה כלכלית. על כולנו לדאוג לעתידנו הכלכלי, לחסוך כסף ולהשקיע אותו בתבונה ובהצלחה. ספר זה יסייע לכם בכך באמצעות תובנות וכלים לקבלת החלטות בעולם ניירות הערך וההשקעות הפרטיות, כללי התנהגות בדמות “עשה", כמו גם “אל תעשה", כדי לשמור ולהשקיע את חסכונותיכם בתבונה ובהצלחה.
המחבר עושה זאת באמצעות הצגה ודיון בסוגיות, טבלאות, גרפים ודוגמאות רבות, ניתוח מצבים ואירועים והשפעתם על עולם ההשקעות, נקודות מבט להחלטה ולפעולה היכולות לסייע לנו להחליט "מה טוב לנו", כיצד לפעול בהצלחה ולהימנע מטעויות. הספר מיועד לכל אחת ואחד מאיתנו, לציבור הרחב אשר מעוניין לקחת אחריות על עתידו הפיננסי, גם אם אינו מהתחום המקצועי של עולם ההשקעות. כמו כן, הספר יוסיף ידע ותובנות לאנשי השקעות, מנהלים מתחומים שונים, מנהלי ויועצי השקעות, לחברים וחברות בוועדות השקעה, לאנשי ביטוח וסוכנים פיננסיים ולרבים אחרים. המחבר, ד"ר גדעון בן נון הוא מנהל השקעות, מהוותיקים והמוכרים בישראל, עם יותר משלושה עשורים של פעילות וניסיון בשוקי ההון בישראל ובעולם. ד"ר בן נון הקים ומנהל את חברת ייעוץ ההשקעות הוותיקה "אג'יו" – ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות בע"מ, העוסקת בייעוץ השקעות ("פמילי אופיס") ללקוחות פרטיים ולארגונים רבים במשק הישראלי, מפרסם ניתוחים וסקירות על עולם ההשקעות ובעל טור חודשי בגלובס. במסגרת לימודי הדוקטורט שלו, ד"ר בן נון כתב עבודת מחקר גדולה המנתחת את מרכיבי הסיכון בהחלטות הפיננסיות. המבוא לעבודה ומסקנותיה מוצגים בחלק האחרון בספר זה. (הוצאת ספרי צמרת, 364 עמ')

להצליח בניהול השקעות | מאת: גדעון בן נון

סלחי לי, זה אבא שלך או סבא שלך?

"אבא שלי הוא גם סבא", מאת איציק פלטק, הוא ספר יוצא דופן אשר רבים יוכלו להזדהות עמו, הן הצעירים והן המבוגרים החווים פער גילי. בעשור האחרון, מספר הגברים בארץ ובעולם החווים הורות מבוגרת עולה. איציק פלטק, בסגנון כתיבה רזה וייחודי, מגולל באופן אותנטי וגלוי לב את חוויותיו כהורה מבוגר. המיקוד בספר הוא על המפגש בין האב לבנותיו ובין הבנות לאביהן. בספר מובאים 28 קטעים קצרים המבטאים את הפער הבין-דורי ומציגים אי-הבנות קטנות שעליהן מחפה אהבה גדולה. זהו אוסף של סיפורים הלוכדים ברגישות ובקריצה משעשעת אירועי יום-יום המתמצתים חיים שלמים. הקטעים מלווים באיורים המוסיפים נקודת מבט וממד נוסף של עומק. הספר מדויק ואנושי, ומשאיר לקורא מקום רב לפרשנות. (הוצאת ספרי צמרת, 32 עמ')

אבא שלי הוא גם סבא | מאת: איציק פלטק

איך נמנע את החרם הבא?

"אהבה כמעט הורגת", מאת סנדי כהן, הינו ספר נוער הנכתב ע"י נערה בת 14, ששמה לעצמה למטרה למגר את תופעת החרמות ולהעלות את המודעות בקרב בני נוער הן המוחרמים, ובעיקר המחרימים.
הספר נכתב לאחר סבל מתמשך שחוותה המחברת בעקבות חרם כיתתי קשה שעברה. הוא משקף היבטים חברתיים מעיניה של בת עשרה, ובו התייחסות לנושאים מהותיים, הבריונות החמורה בבתי הספר, הקושי החברתי שאיתו מתמודדים נערים ונערות פחות מקובלים, עד כדי אי הגעה לבית הספר ועוד. סנדי כהן מקצינה את אותם היבטים בספר ומספרת סיפור דרך אודי ולונה, בני השש עשרה, אוהבים, ומתמודדים עם שנאתה וקנאתה העזה של רוני, בת כיתתם. הספר מעביר מסע מטלטל את הקורא, שלכאורה, קורא מצב כמעט בלתי אפשרי, כאשר לכל אורך הספר היא גם מעבירה מסרים אופטימיים. (הוצאת ספרי צמרת, 64 עמ')

אהבה כמעט הורגת | מאת: סנדי כהן

חמלה והתחשבות בבעלי חיים

"יוני-יון אוהב המון" מאת גלית גולוב, הינו ספר ילדים מקסים המגולל את סיפורו של יוני-יון, גוזל יונים המספר מבעד לעיניו על חוויותיו בדירתם של בני זוג מרגע שניצל ונאסף אליה בשעת סכנה. הוא מתאר את המראות, התחושות והחוויות שהוא חווה בעולם החדש. מה יעלה בגורלו של היון הצעיר? מי יהיו חבריו החדשים? כיצד יצליח להפתיע את בני הזוג שהצילו אותו? הספר יוצר אמפטיה וחמלה כלפי בעלי חיים ומשריש מסרים של התחשבות בזולת. (אייר עוזי בנימין, הוצאת ספרי צמרת, 24 עמ')

יוני-יון אוהב המון | מאת: גלית גולוב

איזה ילד הולך לישון בשמחה?

"עולם החלומות של לין" מאת אנה מסבכר קוקיש, הינו ספר ילדים שונה בנוף ספרי הילדים שסוחף ילדים לאהוב את זמן השינה ואף לחכות לו בקוצר רוח! גיבורת הספר, לין, מאוד אוהבת לישון. מדי ערב היא מתכרבלת עם הצעצועים האהובים עליה, שוקעת בחלום קסום בו כל הדמויות מתעוררות לחיים ויחד הם משחקים במשחקים ונהנים. לין כל כך נהנית מהחלום, שהיא לא רוצה להתעורר וכל היום היא מחכה בהתרגשות ללכת לישון. הספר בא להראות ששינה וחלומות יכולים להיות מהנים ונעימים ולא משהו שילדים חייבים לעשות ולא אוהבים, ובנוסף להסביר לילדים מה זה בעצם חלום. (איורים: ליאור רז, הוצאת ספרי צמרת, 24 עמ')

עולם החלומות של לין | מאת: אנה מסבכר קוקיש-

הניסיון הוא לא אסון

"שמיל החציל" מאת רן שליים, הוא ספר ילדים שבא לחזק את הדור הצעיר באמונה עצמית ובהבנה שמותר גם לפעמים לא להצליח, ושהניסיון הוא הדבר החשוב והמהותי בהצלחה. שמיל החציל שחי בכפר בגליל, מחפש את ייעודו ומבקש לממש את עצמו. הוא עורך ניסיונות שונים- מנסה לנגן, לעבוד את האדמה ולהיות ספורטאי- אבל נוחל אכזבה. למרות זאת רוחו אינה נופלת, ומכל כישלון, הפסד או אכזבה הוא לומד על חשיבות הניסיון, ההתמדה והבטחון. הספר כתוב בהומור ובחריזה קולחת ומתנגנת, והחלקים החוזרים שבטקסט מזמינים את הילדים להצטרף לסיפור ולדקלם אותם. המסר האופטימי והמעודד יכול ללוות ילדים ומבוגרים בכל קושי ולהעצים אותם. (אייר: בועז קריספין, הוצאת ספרי צמרת, 24 עמ')

שמיל החציל | מאת: רן שליים

לא כל יום זוכים לביקור מכדור הארץ

"חברי הטוב כדור הארץ" מאת עמית אהרוני, הוא ספר יקר וחשוב מפז שמטרתו להנחיל לדור הצעיר את חשיבות השמירה על איכות הסביבה. מאיה ובן כבר מתכוננים לישון כשהם זוכים לביקור מחבר טוב המבקש לספר להם סיפור לפני השינה. גם הם קצת מתקשים להאמין שמי שמבקר אותם הוא לא אחר מכדור הארץ בכבודו ובעצמו. עד מהרה פורס כדור הארץ את סיפורו בפני מאיה ובן, כיצד נוצר ומה עבר עליו מאז, והכי חשוב- איך מאיה ובן יוכלו להתנהג אליו יפה יותר ולשמור עליו- כמו שעושים עם חברים טובים. (אייר: בועז קריספין, הוצאת ספרי צמרת, 24 עמ')

חברי הטוב כדור הארץ | מאת: עמית אהרוני

ניתן לרכוש את כל הספרים דרך אתר נטבוק- netbook.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות