fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה מאי 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
טיול חריז בפריז | מאת יוסי נחמי

לחשוף ולהרוס רשת ריגול

"תרדמה עמוקה" מאת סטיבן קונקולי הוא מותחן טכנולוגי מרתק שיגרום לכם לכסוס ציפורניים וישאיר אתכם ערים כל הלילה. דבין גריי, מומחה לריגול נגדי ולמודיעין מסכל, מוצא עצמו בטריטוריה חדשה ומסוכנת לאחר מות אמו. האֵם, הלן גריי, קצינת סי-איי-איי לשעבר שחוותה התמוטטות עצבים, האמינה שהיתה על סף סיכול מזימה כלל ארצית ששווה למות כדי לעצור אותה. אחרים, כולל דבין, האמינו שהיא היתה שקועה בהזיות פרנואידיות ובדתה את כל הסיפור מליבה. בעקבות מפגש עם קולגה של אמו, איש מבצעים מיוחדים לשעבר, מתחיל דבין לחקור את הפרשה ומגלה קונספירציה רחבה ובוגדנית יותר מכל מה שמישהו העז לדמיין. כעת עליו לחשוף ולהרוס רשת ריגול נסתרת שהכתה שורשים מתחת לאפם של כל גורמי הביטחון ושמתכננת להנחית מכה אנושה על עתידה של ארצות הברית, ובאותה הזדמנות לנקום את מותה של אמו. (מאנגלית: יואב כ"ץ, הוצאת דני ספרים, 415 עמודים)

תרדמה עמוקה | מאת סטיבן קונקולי

מהו המפתח לפתרון התעלומה?

"החיים הם רומן" משלים את "טרילוגיית הסופרים" של גיום מוסו ,יחד עם "החיים הסודיים של הסופרים" ו"הנערה והלילה". זהו מותחן מסחרר, השואב את כוחו מעוצמתן של המילים. "לפני חצי שנה בתי בת השלוש, קארי קונוויי, נעלמה בשעה ששתינו שיחקנו מחבואים בדירתי בברוקלין." כך מתחיל סיפורה של פלורה קונוויי, סופרת נודעת. להיעלמותה של קארי אין הסבר. הדלת והחלונות של הדירה היו סגורים, מצלמות הבניין לא הראו שום פריצה. חקירת המשטרה לא העלתה דבר. התעלומה המהדהדת מעוררת ביקורת קשה על פלורה, שמתעקשת לשמור את חייה הפרטיים חסויים ואפופי מסתורין. בו בזמן, בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, מסתתר בביתו שבפריז רומאן אוזורסקי, סופר עם לב שבור – אשתו עזבה אותו ומאיימת לקחת ממנו את בנו האהוב. רומאן הוא היחיד שמחזיק במפתח לפתרון התעלומה של פלורה, וגורלם קשור קשר הדוק. (מצרפתית: שי סנדיק, הוצאת כנרת זמורה, 192 עמודים)

החיים הם רומן | מאת גיום מוסו

הצצה לפעילות הסיכול של השב"כ

"מסוכלים" מאת יזהר דוד (מחבר רב המכר "פצצה מתקתקת") הוא מותחן פעולה מרתק על מי שמסכנים את עצמם יום-יום כדי להציל את חיינו, ועל המחיר הגבוה, המושתק בדרך-כלל, שמשלמים הם ובני משפחותיהם. הספר מבוסס על סיפור אמיתי ודרמטי שהתרחש כשיזהר היה מנהל שטח ומבצעים בשב"כ והסיפורים מאפשרים הצצה לפעילות הסיכול של השב"כ. בספר הוא מגולל את השתלשלות אחד המבצעים הדרמטיים ביותר לו היה שותף. בינואר 2001, שיא אירועי האינתיפאדה השנייה, הקטלנית והמדממת. אלון, רכז שב"כ עתיר הישגים, אחוז רגשי אשמה על פיגוע שלא הצליח למנוע. הוא מחליט לצאת למסע נקמה במפגעים וכדי לממש את תוכניתו עליו לגייס מרגל שהוא בשר מבשרם של פעילי הטרור הפלסטיני. הוא מוצא את המועמד המושלם: מאלכ אל-קודסי, איש סודו של ראש התנזים בטול כרם. הקשר שיירקם ביניהם עומד לטלטל את חייו, ולא רק אותם. בבית ממתינה לאלון אשתו נטע, שכבר רגילה לחלוק את חייה עם גבר בעל שתי זהויות: בעל חם ואוהב ושב"כניק מכור לעבודה. אבל דווקא עכשיו, כשהם חובקים בת ראשונה, האיש שהתחתנה איתו הולך ונעלם. את מקומו תופס אדם זר, נוכח-נפקד, מתעתע ותוקפני. היא מפחדת בביתה שלה. (הוצאת כנרת זמורה, 264 עמודים)

מסוכלים | מאת יזהר דוד

כשהאישי והלאומי נפגשים

"המקום שבו הכול התחיל"  מאת אדלה פילובסקי הוא רומן מקסים ומרגש, יצרי, עז וססגוני שפורש בפני הקוראים עולם תרבותי נרחב ומצליח כדי לפרוט על נימיה העדינים ביותר של הנפש. אדלה קושרת ביד אמן בין גורלם הפרטי של גיבוריה לגורל הלאומי, היהודי והישראלי ומשקפת את האירוניה הכואבת שמתרחשת כשהאישי והלאומי נפגשים. קלרה ויינרייט, פסנתרנית, בת לאב ניצול שואה, גדלה בצל טרגדיה שהתרחשה במשפחתה במלחמת יום הכיפורים והשפיעה על האווירה בבית ועל יחסיהם של הוריה אליה. היא מגיעה לאמצע חייה למודת אכזבות הן בשל קריירת הפסנתרנית שלא המריאה כפי  שציפתה  והן בשל כישלונותיה ביחסיה הזוגיים, עד שקורה הדבר שמשנה הכול. לאחר מות אימה היא מקבלת לידיה יומן שמגלה סוד שהתרחש שנים רבות לפני שהיא נולדה ושמזעזע את כל עולמה. היא מתחילה להבין שהיא לא יכולה להמשיך בחייה עד שלא תגיע לעמקו של הסוד הזה. היא עוזבת את ביתה בתל אביב ומשאירה את תלמידיה מאחוריה ויוצאת לחפש אחר האמת בצי'לה, ארץ מוצאם של בני משפחתה. שם היא מבינה שזה המקום שבו התחיל הכול ובחיפושיה היא כמעט מאבדת את חייה. בצ'ילה היא מקבלת את ההזדמנות לצקת תוכן חדש לחייה. (הוצאת איפבליש, 251 עמודים)

המקום שבו הכל התחיל | מאת אדלה פילובסקי

סוד מזעזע ומטלטל

"גן החורף" מאת כריסטין האנה הוא סיפור סוחף ושובר לב על הקשר המורכב בין אימהות לבנות ועל הקשרים המתמשכים בין עבר להווה. הספר מפליא לשרטט דיוקן אינטימי של משפחה על רקע אחת התקופות הקשות במאה העשרים. האחיות מרדית' ונינה ויטסון שונות מאוד זו מזו. מרדית', הילדה הטובה שהולכת בתלם, נישאה בגיל צעיר ונשארה לנהל את מטע התפוחים המשפחתי. ואילו נינה המרדנית וחסרת המנוחה נודדת באזורי מלחמה ברחבי העולם בעבודתה כצלמת עיתונות. כשאביהן האהוב נופל למשכב, השתיים מוצאות את עצמן שוב יחד, לצד אימן הקרה והמתנכרת שמעולם לא הפגינה כלפיהן שום רגש בילדותן, הקשר היחיד בינן לבין אימן אניה היה דרך האגדות שנהגה לספר להן לפני השינה. על ערש דווי מחלץ אביהן הבטחה משלוש הנשים בחייו: האגדה האחרונה, זו שאניה מעולם לא הסכימה לספר עד סופה, תסופר בפעם האחרונה, אך הפעם במלואה. באי רצון פורשת אניה בפני בנותיה סיפור אהבה בן עשרות שנים, שנע מלנינגרד הקפואה ומוכת הרעב בתקופת מלחמת העולם השנייה ועד אלסקה של ימינו. סיפורה שולח את האחיות למסע שבסופו סוד מזעזע שמטלטל את יסודותיה של המשפחה כולה. (מאנגלית: ניצן לפידות, הוצאת מודן, 352 עמודים)

גן החורף | מאת כריסטין האנה

הנסיכה ההורסת

"הנסיכה ההורסת" שכתבה ננסי קרוליק היא סדרה נפלאה לראשית קריאה. בספר הראשון בסדרה "גבינה מותכת ודרקונים" אתם מוזמנים להכיר את הנסיכה ההורסת שמעדיפה ללבוש שיריון מאשר לחבוש כתר על הראש. הנסיכה הרמוניה מעדיפה שיקראו לה הנסיכה טורנדה, כי היא אוהבת להשתולל ולהרוס כמו סופת טורנדו. היא כלל לא רוצה להיות נסיכה – היא רוצה להיות אבירה. אבל תחילה עליה לצאת למסע של נדיבות ושל אומץ לב כדי להוכיח שהיא ראויה להצטרף לבית הספר לאבירים. בספר השני בסדרה "מן הפח אל הפחד" הנסיכה ממשיכה במסעה להפוך לאבירה והפעם היא נקלעת לממלכת נוה סלמי, שם כולם עצובים לאחר שמכשף מרושע חטף את ליצן החצר. האם תצליח הנסיכה, בעזרת ידידיה לוקאס האביר וזרזיף הדרקון, להביס את המכשף, לשחרר את הליצן ולהחזיר את החיוכים לנוה סלמי?  (איורים: בן בליסטררי, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 128/123 עמודים)

הנסיכה ההורסת – גבינה מותכת ודרקונים | מאת ננסי קרוליק

זכרונותיו של מומינאבא

הסופרת הפינית טובה ינסון בראה בסדרת המומינים עולם מרגש ואנושי, חופשי ופראי. דמויותיה הבלתי נשכחות ואיוריה היפהפיים מיקמו את יצירותיה בשורה הראשונה של ספרות הילדים והנוער העולמית. הספר "זכרונותיו של מומינאבא", לראשית קריאה, יצא כעת בתרגום חדש ונאמן למקור. כשמומינאבא היה מומינטרול קטן וסקרן, הוא היה גם הרפתקן גדול. לכן כאשר הוא חוטף צינון של קיץ ונאלץ לשכב במיטה מציעה לו מומינאמא לכתוב את זכרונותיו במחברת גדולה. כך יוכלו מומינטרול וחבריו לקרוא אותם ולגלות הפתעות רבות, למשל: איפה הכיר מומינאבא את אביו של סנופקין? מתי נפגשו הוריו של סניף? איך הציל מומינאבא דמות מסתורית מידי הגרוק המפחידה? וכיצד הכיר את מאי הקטנה? כן, יכול להיות שהוא יגזים קצת אבל הרי חייבים להגזים קצת כדי שסיפור יהיה מלהיב, לא? (משוודית: דנה כספי, הוצאת כתר, 203 עמודים, מנוקד)

משפחת המומינים זיכרונותיו של מומינאבא | מאת טובה ינסון

שיר אהבה לפריז

"טיול חריז בפריז" מאת יוסי נחמני (אדריכל ומתכנן ערים) הוא ספר מקסים ומהנה, ספר מתנה נפלא, שהוא כולו שיר אהבה לפריז – מעין מדריך בחרוזים למטייל בעיר. בספר רצף של פסקאות שכל אחת מתארת אתר מיוחד בפריז – חדש, ישן ואף עתיק, רובם מוכרים, חלקם פחות מפורסמים. כולם מוצגים במבט מיוחד שמאפיין ראיה מבחינת אדריכלות וגם היסטוריה. יש בספר כמה אתרים שלמרות ייחודם כמעט שאינם מוכרים בציבור, למשל "בית פאיווה" בשדרות שאנז אליזה או "בית הזכוכית" בגדה השמאלית ואחרים שגם לגביהם מספק המחבר מידע מעניין שלא מוכר, למשל – במרתף בניין האופרה, עד היום נובע מעיין!. בספר יש גם "אתנחתאות" שעוסקות בנושאים שונים – לאו דווקא כאלה שקשורים ישירות לפריז, והם נותנים רקע היסטורי למקומות ולאתרים שונים, למשל עתיקות מצרים בה ביקר נפוליאון במסעו למזרח התיכון בראש צבאו.  הספר כתוב כולו בחרוזים פשוטים ומדויקים הן בהיבטי התוכן והן בהקשר לשפה העברית שנותנת נופך מעניין נוסף לספר המיוחד הזה.  בספר משולבים איוריה המרהיבים של האומנית ליאורה קרן-נחמני. ביחד, כאוהביה של העיר פריז, הם מעבירים את אהבתם לעיר. (הוצאת ספרי ניב, 122 עמודים)

טיול חריז בפריז | מאת יוסי נחמי

על הישרדות ואהבה ללא גבולות

"אל הבית ברחוב הספורט" מאת שושי דאנג'לי כנדאניאן בהוצאת "ספרי ניב", הוא רומן ביוגרפי- מרגש ומרתק שעלילתו מתחילה באיטליה ומסתיימת בישראל. בחלקו הראשון מובא סיפור הישרדותן של שתי משפחות יהודיות באיטליה, האחת מוונציה והשנייה מליבורנו, בשתיהן  קהילות יהודיות פעילות. בריחתם של היהודים בתקופת השואה מלווה בתחושות של  נבגדות, רעב ואימה, לצד ערכים אנושיים ואהבת האדם  המתגלים במשפחות נוצריות הנותנות להם מקלט. בימי התופת מתגלה עוצמתן של נשים יהודיות המנווטות את משפחותיהן להישרדות ולהתפתחות אישית. סיפור אהבתם של ליצ'ה ואליו, נציגי שתי המשפחות, מובא באמצעות מכתבים והם מהווים את המעבר אל חלקו השני של הספר המתאר את עלייתם לארץ וההתאקלמות ברחוב הספורט בחיפה. הבחירה הציונית לתרום להקמתה של המדינה הצעירה נראו בתחילה כהרפתקה גדולה: הזוג הצעיר חלם כי יוכל לגדל את שלושת ילדיהם חזקים וחופשיים, אך גאוות ההשתייכות למולדת ההצעירה, אינה מקהה את הגעגוע לאיטליה: כי כאן העברית חורקת, אין מקרר או מכונת כביסה, כל לירה נספרת והבית קר. שולי תקופת הצנע נתנו אותותיהם. נשמתה של ליצ'ה נודדת בין שתי המולדות. עד בואו של השבר הגדול. זהו סיפור של הישרדות ואהבה ללא גבולות, של חמלה  וסליחה. (הוצאת ספרי ניב, 245 עמודים)

אל הבית ברחוב הספורט | מאת שושי ד'אנג'לי כנדאניאן

שירים, געגועים ומסעות

"מותק החושך" מאת נחי וייס משקף מסע חיים יצירתי ומרתק של נחי דרך תחנות מגוונות, מוזות ודמויות שונות בעולמו באמצעות שירה, הגיגים, דוקומנטים ומסעות מצולמים. הספר כולל שישה פרקים שעוסקים במסעות, אהבה, קדושה, מסתורין, מוזה ויצירה. זהו ספר קונספט שנע בין הקודש והחול, תשוקה ואהבות גדולות על תמורותיהן ושפה תלמודית לצד סלנג מקומי. הכותב יוצר ברשמיו אינטגרציה בין עולמות שונים: יהודי ואוניברסלי, דתי וחילוני, ישראלי ואירופאי, על רקע דילמות דתיות של הצעירים בני דורנו וחיפוש עיקש בשאלות של זהות, שורשים ואמונה על רקע התרופפות המוסדות השמרניים. נחי וייס נע בין כל חלקי האישיות שלו כדי לפצח משהו ולמצוא דבקות, התעלות, יצירה. להיפתח עד הסוף ולגעת באינסוף. הוא חייב את האש כדי להרגיש חי, את ההרפתקאות כדי להתפתח ואת המשברים כדי להתגבר עליהם ולזכות בניצחונות האלה. נושאי הכתיבה של נחי וייס עוסקים באלוהים, התבוננות, אהבה וזמניות. הרוח בשיריו נושאת כמיהה להרמוניה, לאהבה ודבקות, ובתוך כך לעבר בוהמייני, לארצות אירופה האהובות עליו, לערים הרומנטיות, לפסוקים היהודיים, לפסלים והנהרות. שיריו מעניקים מבט חדש על הפרטים המצויים סביבנו ומעוררים את הלב מחדש, לפעמים בנשיקה לפעמים בדקירה. (הוצאת ספרי ניב, 390 עמודים)

מותק החושך | מאת נחי וייס

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות