fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה ינואר 2024: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
המלצות קריאה | צילום: pexels

קסמה של חברות

"דרך הגחליליות" מאת כריסטין האנה הוא רומן רב עוצמה על אהבה, על אובדן ועל קסמה של חברות. קייט כבר השלימה עם העובדה שהיא לא מקובלת כשטולי, הילדה הכי מדליקה בעולם, רוצה לתדהמתה להיות חברה שלה. קייט היא בת למשפחה אוהבת שמביישת אותה על כל צעד ושעל. ואילו טולי אפופה בזוהר ובמסתורין, אך יש לה סוד שהורס אותה. תוך זמן קצר הן כורתות ברית להיות חברות טובות לנצח. טולי, שננטשה על ידי אמה בילדותה, נואשת להוכיח לעולם את ערכה ומשתוקקת שיאהבו אותה ללא סייג. כבר בתיכון היא יודעת שתהיה עיתונאית מפורסמת, ועם סיום לימודיהן המשותפים בקולג' היא משכנעת את קייט לבוא לעבוד איתה בתחנת טלוויזיה מקומית. ואילו קייט רוצה רק להתאהב, להתחתן ולהקים משפחה. אבל הדרך להגשמת החלום הזה ארוכה משציפתה, ומעלה אצלה שאלות גם בנוגע לקשר שלה עם טולי. במשך שלושים שנה טולי וקייט לומדות להתגבר על הסערות שפוקדות את חברותן – על הקנאה, העלבונות והכעסים. הן תומכות זו בזו ומצליחות לשמוח ולצחוק גם ברגעים קשים. אבל כשהן חושבות שהן גברו על הכול, מעשה בגידה אחד מעמיד אותן בפני מבחן שאין קשה ממנו. (מאנגלית: גילת בנטל, הוצאת מודן, 470 עמודים)

דרך הגחליליות | מאת כריסטין האנה

סיפורו של טייס קרב

תא"ל (מיל') ישראל בהרב בספרו המרתק "בין רקיע לארץ: סיפורו של טייס קרב" מכניס איתו את הקוראים לתוך הקוקפיט ומנגיש לו אירועים עוצרי נשימה שקרו באוויר, גם למי שלא החזיק בידיו סטיק מעולם. לזכותו נרשמים תארים כמו אלוף "ההפלות" שקיבל על 12 הפלות של מטוסי מיג 21. על פעילותו במהלך מלחמת יום הכיפורים הוא קיבל את עיטור המופת. הוא חושף בפני הקורא את התנהלותו במצבי קיצון, את אישיותו, את פחדיו, את מחשבותיו ופעולותיו שלרוב עליהן להיות מהירות כברק. בין דפי הספר מגלה הקורא צורת חשיבה יוצאת דופן כרקע להחלטותיו קטנות כגדולות, גם אם לא אחת היה עליו לבחור בדרך לא מוכרת, שונה, לא שגרתית, שהייתה בניגוד מוחלט למקובל. כל הסיפורים, התיאורים והאירועים הכתובים בספר נכתבו בגוף ראשון ממקור ראשון, דבר שהופך את חווית הקריאה לעדות חיה ומהימנה שיש בכוחה להחיות את הרגע, כאילו זה קורה עכשיו. לכאורה נדמה שכל סיפור עומד בפני עצמו, אך מהר מאוד מתגלה החוט המחבר ביניהם והוא ישראל בהרב עצמו. בהרב חושף בספרו אירועים שמאפיינים את התנהלותו לצד מרכיבים מאישיותו ומחשבותיו. אחד הדברים שחשובים לו במיוחד היא דרך קבלת ההחלטות שלו לפעולות, שחלקן היו מהירות מאוד.  (הוצאת ספרי ניב, 414 עמודים)

בין רקיע לארץ | מאת ישראל בהרב

על גורל ועל הזדמנויות שניות

"שומרת הסופים הטובים" מאת ברברה דיוויס הוא רומן היסטורי נוגע ללב ומלא קסם שנע בין פריז של מלחמת העולם השנייה לבוסטון של ימינו, ומספר על גורל, על הזדמנויות שניות ועל תקווה – אבודה וחדשה. סולין רוסל גדלה במשפחה שהתמחתה בסופים טובים: במשך דורות רבים משפחתה ניהלה סלון כלות אקסקלוסיבי ומפורסם בפריז. על פי השמועה, בשמלות של סלון רוסל היה קסם מיוחד: כלה שתלבש שמלה בעיצובם ביום כלולותיה, מובטחים לה חיים של אושר זוגי. אבל סולין עצמה לא זוכה באושר הזה – מלחמת העולם השנייה מביאה לפתחה אובדן אחר אובדן, ובלית ברירה היא בורחת לאמריקה ומנסה לפתוח בחיים חדשים. שנים רבות לאחר מכן רורי גרנט, צעירה שחוותה לא מכבר אובדן משלה, מחליטה להגשים חלום ישן ושוכרת בניין מוזנח כדי לפתוח בו גלריה. באחד החדרים היא מוצאת קופסה מלאה מכתבים ושמלת כלה ישנה שמעולם לא נלבשה. כשהיא מגיעה להחזיר אותם לבעלת הבניין, סולין, מתפתח בין השתיים קשר אמיץ, והן מוצאות אוזן קשבת ומשתפות זו את זו בסיפור חייהן, באובדן שחוו ובתקוות לעתיד. (מאנגלית: נעה שביט, הוצאת מודן, 420 עמודים)

שומרת הסופים הטובים | מאת ברברה דיוויס

אורך ימים אשביעהו

לאורך 90 שנה נפגש הרב יעקב פרנק, שוחח והיה בקשר עם גדולי העולם והארץ החל מהסבא הרב צבי פסח פרנק, הרב אברהם הכהן קוק, אורד וינגייט והנציב הבריטי העליון סר ארתור ווקופ, אותם פגש כילד, דוד בן גוריון, גולדה מאיר, הרבי מלובביץ', עמוס עוז, נעמי שמר, נשיא רומניה ניקולאה צ'אושסקו, נשיא צ'כיה ואצלב האוול והרב עובדיה יוסף. וגם עם יונה הנביא.  את כולם הוא פגש פנים אל פנים כבר מגיל ילדות וקיים איתם שיחות או מגעים כאלה ואחרים שהותירו בו חותם והתוו את דרכו היוצאת דופן  בעולם.  בין כל אלה מוזכר גם הרגע הנדיר והמשמעותי בתולדות המדינה – רגע הכרזת המדינה בו זכה להיות נוכח. רגע של נער בן 19 שנכנס לבית דיזנגוף ביום ההכרזה כמוזמן מן המניין וכל שנייה בו חרוטה בזיכרונו כזיכרון חי ופועם. למרות גילו המתקדם זיכרונו הצלול זוכר כל פרט. בשפה קולחת ובדיוק רב דרך סיפוריו המרתקים מתוך מעיין מילותיו תיחשפו בספרו "אורך ימים אשביעהו – 71 מפגשים עם ההיסטוריה" אל מאחורי הקלעים של האנשים שעיצבו לנו את ההיסטוריה הארצית והעולמית בתחומי הדת התרבות והפוליטיקה. זה לא עוד ספר שיחות, אלא התיעוד המרתק של השיחות כולל גם מידע על התקופה ועל האישים שפגש, כך שהכול יחד יוצר תמונה רחבה של ההוויה הישראלית הכוללת משנות טרום הקמת המדינה ועד היום לצד פריזמה ייחודית על אישיותו המרתקת של הרב פרנק ושל אותם אישים. (הוצאת ספרי ניב, 496 עמודים)

אורך ימים אשביעהו | מאת יעקב פרנק

טעימות מאמריקה האחרת

אביחי שמידט לוקח את קוראיו בספרו "66 סיפורים מכביש 66" למסע בלתי נשכח במכונת זמן לאורך כביש מוזנח ונעלם בחלקו. המסע שמשתרע על פני ארבעת אלפים קילומטר מאגד בתוכו זיכרונות, חלומות, תקוות ומתמקד בחיפוש אחר אמריקה של פעם, זאת שדמותה הצטיירה לנו בספרים ובסרטי הוליווד. בין דפי הספר הולכת ומתגלה אמריקה שונה מהתדמית שדבקה בה כארץ השפע והאפשרויות הבלתי מוגבלות. שמידט כאדם חותר להסיר את שכבות הערפל ושואף לגעת בליבה של המהות. בספרו זה הוא משיל חלקים נרחבים של שכבות מהיבשת הנערצת עד כי נדמה שהיא נחשפת במערומיה. זוהי אמריקה ששרויה בַצֵל, בחצר האחורית שנשכחה מלב. זוהי אמריקה מתפוררת ועצובה, זרועה ערי רפאים ובתים רעועים, זוהי אמריקה שיש בחוות הנטושות שלה גרוטאות רכבים וכלים חקלאיים לצד מלצרים ומלצריות קשישים שמתנהלים בכבדות בדיינרים מוזנחים של פעם. שמידט שאינו מבקש ליפות דברים, מניח את המציאות כפי שהיא ויחד עם זאת אינו מוותר על ההומור ועל החמלה הבסיסית שמלווים תמיד את כתיבתו. גם במהלך הקריאה ובוודאי שבסופה, שואל עצמו הקורא האם אמריקה שהוצגה לראווה כלפי שאר העולם כהתגשמותו של חלום אוטופי, אולי בעצם מעולם לא הייתה כזאת? ואולי מהות הכול מצטמצמת לאימרת המחבר: "תן לעצמך לשוטט כדי לפגוש בנשמה שלך". (הוצאת אוריון, 237 עמודים)

66 סיפורים מכביש 66 | מאת אביחי שמידט

גרג הפלי חזר

"יומנו של חנון – ראש פתוח" מאת ג'ף קיני הוא הספר ה-18 בסדרה הנפלאה והאהובה לילדים בכיכובו של גרג הפלי. עד עכשיו הלימודים בחטיבת הביניים לא היו כיף גדול לגרג הפלי. לכן כשמאיימים לסגור את בית הספר, גרג לא ממש שבור מזה. אבל כשהוא מבין שראולי, החבר הכי טוב שלו, לא ילמד איתו יותר, גרג כבר לא נשאר אדיש. האם גרג וחבריו לכיתה יכולים להציל את בית הספר? או שזוהי התחלה של פרק חדש לגמרי בחיים של גרג? (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 218 עמודים)

יומנו של חנון 18, ראש פתוח | מאת ג'ף קיני

עליו להציל את האי ואת חייו

"סקאנדר וגנב חד-הקרן" ספרה של א״פ סטידמן הוא ספר פנטזיה מרתק לבני נוער. "כמו ענני סערה אפלים פרשו חדי-הקרן את כנפיהם והמריאו לשמים. עשן שחור הסתלסל סביבם, רעמים רעמו וברקים הכו בקרקע שנותרה הרחק מתחת לרגלים כשהמפלצות השמיעו את זעקת הקרב שלהן". סקאנדר סמית תמיד ידע שהייעוד שלו נמצא באי רחוק ומסתורי, מלא קסמי יסודות וחדי־קרן מפלצתיים. הוא התכונן במשך שנים לבחינת הבקיעה שלו, שבה נבחרים כמה מילדי היבשת להפוך לרוכבי חד־קרן. אבל היום הגדול משתבש, והתקוות שלו מתנפצות. עד שדמות מסתורית דופקת על דלת ביתו בחצות, והכול משתנה לנצח. החיים החדשים של סקאנדר מלאים בקרבות שמיים עצומים, מפגשים קטלניים עם חדי־קרן פראיים ושמועות על אויב אפל ומסתורי שחוטף חדי־קרן ומכין אותם לקרב. כשסקאנדר מבין שהוא היחיד שיכול להציל את האי ואת תושביו המופלאים, הוא מגלה שגם החיים שלו בסכנה, גדולה הרבה יותר ממה שדמיין. (מאנגלית: מיה אשל, הוצאת כנרת זמורה, 336 עמודים)

סקאנדר 1#, וגנב חד־הקרן | מאת א"פ סטידמן

הרפתקה מגניבה

"פרשת הפריצה הפרוותית" הוא הספר הראשון בסדרת הקומיקס הנפלאה לילדים  "כלבי בילוש" שכתבו קייט וג'ול טמפל. הבלש רהב מנהלת סוכנות בילוש די כושלת. הוא אמנם מריח פושעים מקילומטרים, אך בלי שותף לחקירה הוא לא מצליח להתחרות בכלבי-על יהירים. כשגל של פריצות מציף את תל הבהב, רהב יודע שזאת ההזדמנות הגדולה שלו לפרוץ, אבל כדי למצוא את האשם הוא מוכרח להשיג עזרה, אפילו אם היא מגיעה מחתולה!!! הומור ומשחקי מילים משולבים בספר קריאה וקומיקס. (צייר: שילה גורדון, מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כתר, 158 עמודים, מנוקד)

כלבי בילוש – פרשת הפריצה הפרוותית | מאת קיט וג'ול טמפל

קומדיה מרירה-מתוקה

"הכול טוב" שכתבה מוניקה הייזי  הוא קומדיה מרירה-מתוקה שחושפת את אי-הוודאויות של האהבה המודרנית, כוחה של חברות והחיפוש אחרי מה שנקרא "אושר". רומן ביכורים עשיר בהבחנות דקות, מצחיק, מסופר בקול רענן ובלתי נשכח. זהו רומן מלא מחשבה על החיפוש של בחורה מעורערת אחת אחר אושר ומשמעות, בעקבות פרידה לא צפויה. מגי בסדר. למעשה, הכול טוב. נכון, היא מרוששת, עבודת התזה הלא ברורה שלה תקועה, והנישואים שלה נמשכו רק 608 ימים; אבל בגילה המופלג, עשרים ותשע, מגי נחושה בדעתה לחבק את החיים כגרושה טרייה וצעירה במיוחד. סוף-סוף יש לה זמן לתשעה תחביבים, לאכול המבורגרים בארבע בבוקר ו"לחזור לשוק הבשר". בתמיכת היועצת האקדמית שלה שמאמינה באהבה קשוחה, חברתה הגרושה הטרייה איימי והצ'אט הקבוצתי (כמובן), מגי משרכת רגליים בשנה הראשונה לרווקותה, יוצאת לבלות בלי הפסקה, ומדי פעם מתעוררת על הרצפה ושואלת את עצמה שאלות קשות. (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 301 עמודים)

הכול טוב | מאת מוניקה הייזי

אלבום למזכרת – שירים ורשמים

"הלהבה" הוא אוסף מרהיב של שיריו ורשמיו האחרונים של לאונרד כהן, שנבחרו ואורגנו על ידו בחודשי חייו האחרונים. הספר כולל מבחר נרחב מיומניו, הכולל שירים, קטעי פרוזה ואיורים, אותם שמר באדיקות לאורך חייו, ושמספקים הצצה חסרת תקדים אל תוך חייו ומחשבתו של אמן והוגה ייחודי. לאונרד כהן החל את הקריירה האמנותית שלו ב-1956 עם פרסום ספר השירה הראשון שלו, 'תנו לנו להשוות מיתולוגיות'. הוא פרסם שנים-עשר ספרים נוספים, כולל שני רומנים מעוטרים, וזכה להצלחה עולמית כזמר-כותב-שירים איקוני. הוא הוציא ארבעה-עשר אלבומי אולפן, כולל שלושה בשנות חייו האחרונות שבהן הפך גם המופע הבימתי שלו לאחד המצליחים ומעוטרי השבחים ברחבי העולם. בין הפרסים הרבים שבהם זכה נמנים פרס גראמי למפעל חיים ב-2010, פרס הנסיך אסטוריאס לספרות ב-2011, פרס פן ניו אינגלנד לכתיבת שירים ב-2012, פרס ג'ונו לשיר השנה ואלבום השנה ב-2016, והוא הוכרז כחבר של כבוד בהיכל התהילה של כותבי השירים הקנדיים, היכל התהילה של הרוקנרול, והיכל התהילה של כותבי השירים בארה"ב. כהן הלך לעולמו בנובמבר 2016. (מאנגלית: אסף גברון, הוצאת כנרת זמורה, 304 עמודים)

הלהבה | מאת לאונרד כהן

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות