fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה יולי 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
נועם ועוגת ההרפתקאות | מאת הודיה דמרי

אהבה מהספרים

"אהבה מהספרים", הוא רומן רומנטי נפלא שכתבה אמילי הנרי. נורה חיה ונושמת ספרים. וכיוון שספרים הם החיים שלה, או בעצם העבודה שלה, נורה כבר למדה לנחש לאיזה כיוון הולך כל סיפור: הבעל הוא הרוצח; החנונית עוברת מהפך ובלי המשקפיים שלה היא פצצה; הבחור זוכה בליבה של הבחורה. נורה יודעת שהיא עצמה לא גיבורה מהספרים. אבל אחותה הקטנה, ליבי, שגם היא חובבת ספרים מדמיינת סיפור חדש עבור נורה: נסיעה לעיירה קטנה לחופשה, פיקניק פסטורלי, ופגישה מקרית אך לא  גורלית עם רופא כפרי יפה תואר או ברמן מקומי מסוקס היא משכנעת את אחותה לנסוע איתה לסנשיין פולז, עיירה שהתפרסמה בזכות סדרת ספרים מצליחה, אך למרבה הצער, במקום הגיבורים שליבי דמיינה, נורה נתקלת שוב ושוב בצ'רלי, עורך ספרים עוקצני ועגמומי מניו יורק. זה היה יכול להיות חמוד, לולא העובדה שהם נפגשו כבר אינספור פעמים בעבר, וזה אף פעם לא היה נעים במיוחד. אבל בעוד הם נקלעים  שוב ושוב זה לדרכה של זו – בשורה של צירופי מקרים שאף עורך שמכבד את עצמו לא היה מאפשר, מתחוור לה שאולי הסיפורים שהם סיפרו לעצמם לא חייבים להיות נכונים.  (מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצאת מודן, 336 עמודים)

אהבה מהספרים | מאת אמילי הנרי

מלא דמיון

"נועם ועוגת ההרפתקאות" מאת הודיה דמרי, הוא ספר ילדים מקסים וסוחף, מלא דמיון ובעל מוסר השכל חשוב שלוקח את הילדות והילדים הקוראים והמאזינים לטיול ולהרפתקה שיש בה גם פחד וגם תקווה, גם תחושת תסכול וגם תושייה, כך יכולים הילדים ליהנות גם מהדרך ולא רק מהמסר. הודיה בת התשע כתבה סיפור מסע מרתק, צבעוני, קולח ומלא דמיון שהתחיל בעוגת יום הולדת מרהיבה והסתיים בידידות אמיצה ובחברות אמת. בעודו נתקל במכשולים ויכול להם לומד גיבור הסיפור ואיתו גם הקוראות והקוראים על היכולת להפוך קושי ואכזבה להצלחה, על החומר מול הרוח ומה שביניהם ומראה שלא משנה כמה ארוכה הדרך ולא משנה כמה טרולים עם קוצים ורודים על הגב תפגשו בה, כשחבר טוב לצידך (הכלב מקס) ואמונה בליבך – הכול אפשרי. בעולם החומר בו אנו חיים, המסר המרכזי בסיפור הוא ההסתפקות במועט והאפשרות להעניק למישהו מתנה נהדרת גם אם היא לא חומרית מקבל משנה תוקף. הסיפור מרמז על כך שלעיתים מתנות שאינן חומריות הן הטובות ביותר ויוצרות חברות אמת לנצח נצחים. (איורים נפלאים: צבי פדלמן, הוצאת אוריון).

נועם ועוגת ההרפתקאות | מאת הודיה דמרי

עליה לפתור תעלומת רצח מהעבר

"תמונות נסתרות" מאת ג'ייסון רקולאק הוא מותחן מרתק המביא תעלומה על צעירה שנאבקת בעברה, ועל ילד קטן עם סודות מוזרים ומטרידים. אחרי שנה וחצי במוסד גמילה, בעקבות תקרית טראגית והתמכרות למשככי כאבים, מלורי קווין נכונה לצאת ולפגוש את העולם שבחוץ. היא מתקבלת לעבודה כאומנת בביתם של טד וקרוליין, זוג צעיר ואמיד מאוד, הורים לטדי בן החמש. מלורי מתאהבת בעבודה ובטדי, ילד מתוק וביישן שלוקח איתו לכל מקום את ספר הסקיצות שלו ועיפרון. בהתחלה הציורים שלו רגילים: ארנבת, בלונים, עצים. אבל אט-אט הם נעשים קודרים ומאיימים יותר, וגם מפורטים ומורכבים יותר. מה לילד בן חמש ולציור של גבר גורר גופת אישה ביער? מלורי מתחילה לחשוד שטדי מתקשר עם כוחות אחרים, אפלים, שמנסים להוביל אל פתרון רצח מן העבר. אבל מי יאמין לאומנת מסוממת לשעבר? יחד עם מעצב נוף אטרקטיבי ושכנה אקסצנטרית, מלורי יוצאת לפענח את התמונות ולהציל את טדי, תוך כדי השלמה עם הטרגדיה בעברה – לפני שיהיה מאוחר מדי. (מאנגלית: אמנון כץ, הוצאת מחברות לספרות, 382 עמודים)

תמונות נסתרות | מאת ג'ייסון רקולאק

מסעות פנימיים ואישיים

'לחיות מתוך אורגזמה', ספרה של נילי פירסט צ'צ'יק, יועצת אישית, זוגית וסקסולוגית, נולד מתוך סיפורם האמיץ של נשים, גברים וזוגות שהגיעו אליה לקליניקה לתהליך הדרכה, ליווי וריפוי. הזוגות עברו מסעות פנימיים ומרתקים לשיפור והטבה בחייהם האישיים והזוגיים – תהליכים להם הייתה עדה. הספר עוסק באנשים שעסוקים באהבה, חוסר ממנה, בעיות בזוגיות, יחסי מין, דימוי גוף, שקשה להם לקבל את עצמם, ביקורת, שיפוטיות, בעיות סדר ובלגן בבית, בגידות, אהבת נשים, אהבת גברים, אתגרי הגיל המבוגר ומחלה וסיפורים רבים נוספים. גיבורי הסיפור 'שבר והתרסקות' שרה וגיל הגיעו לאחר משבר שטלטל את חייהם – בגידת הגבר שקרתה כך פתאום ללא תכנון מוקדם או בלי רצון גלוי מצידו. בסיפור אנחנו מנסים להבין מה קרה בחיים שהוביל את גדי לבגוד. עם פרימת החיים שלהם, כשנערמו התובנות נגענו בתחושת הבגידה, הסליחה וההשפעות על הזוגיות. בעבודה עם קלפי טיפול ודמיון מודרך אפשר היה להתקדם ברצון לחיזוק הזוגיות. בסיפור 'שני ואבנר, האם להתחתן?' נילי מספרת על שני ואבנר, זוג בשנות השלושים לחייהם שהגיעו לטיפול לאחר זוגיות ומגורים משותפים כשהם תוהים האם נכון להם להתחתן. בתהליך הטיפול עלה נושא ההתמכרות לפורנו של אבנר שבעקבותיו כמעט לא היו יחסי מין ביניהם. שני הייתה עצובה מאוד ברוב המפגשים וגם לאחר שהבנו שאבנר לא נגע בה כמעט. נילי מתארת ברגישות ובאומץ תהליכים שעברו המטופלים ומעוררת רגשות של חמלה, תקווה ואהבה בהתייחסות למסעות הפנימיים והאישיים שעברו איתה יד ביד אל האתגרים, ההצלחות ולעיתים לאין הצלחות. הסיפורים מתובלים בחוויות אישיות שעברה נילי כבת, כאישה צעירה, כאימא וכאישה בוגרת. (הוצאת איפאבליש, 226 עמודים)

לחיות מתוך אורגזמה | מאת נילי פירסט צ'צ'יק

שתי נשים אמיצות

"הספרנית המרגלת" הוא רומן היסטורי מרגש ומרתק שכתבה מדלן מרטין. הוא שופך אור על אירועי מלחמת העולם השנייה מזווית לא שגרתית, ומספק הצצה למציאות הסוריאליסטית שהתרחשה בפורטוגל הניטרלית בעת המלחמה. ביצירה מרגשת ונוגעת ללב על שתי נשים אמיצות, נגלל סיפור של כאב ושל תקווה, בתקופה חסרת תקווה. בצל קרבות מלחמת העולם השנייה מקבלת איווה, ספרנית בספריית הקונגרס שבוושינגטון, הצעה לא צפויה: להצטרף ליחידה אמריקנית בליסבון שמטרתה לאסוף מידע מודיעיני על פעולות הנאצים. בעבודתה היא נחשפת למצב של הפליטים מאירופה ועושה כל שביכולתה כדי לסייע להם, תוך דאגה מתמדת לאחיה, הנמצא בשדה הקרב. מצבה הולך ומסתבך כשהיא נקלעת לתוך פרשיית ריגול המערבת סוכנים חשאיים מכל רחבי העולם, וביניהם איש מודיעין בריטי מסקרן במיוחד. בינתיים, בליון שבצרפת הכבושה מצטרפת הלן לתנועת ההתנגדות הצרפתית, לאחר שגילתה שבעלה נכלא על ידי הנאצים בשל פעילותו בתנועה. בעת שהיא נאלצת להשלים עם גורל בעלה האהוב משנה הלן את זהותה, נמלטת מאנשי המשטר הנאצי ומשתתפת בתהליך המורכב של הדפסת עיתון התנועה והפצתו. חייהן של השתיים מצטלבים כשאייווה חושפת את המסרים המוצפנים ששותלת הלן בעיתון המחתרתי, ושתיהן מתגייסות למען מטרה משותפת. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 301 עמודים)

הספרנית המרגלת | מאת מדלן מרטין

מותחן פסיכולוגי

"מי היא מוד דיקסון" הוא מותחן פסיכולוגי נפלא שכתבה אלכסנדרה אנדרוז. פלורנס דארו תמיד הרגישה שנועדה לגדולה, אבל אחרי רומן הרסני עם הבוס הנשוי שלה, היא מתחילה לפקפק בכך. כשהיא יוצאת למרוקו עם הבוסית החדשה שלה, סופרת מהוללת, עלומה ומתבודדת שכותבת תחת שם העט "מוֹד דיקסון", כל זה משתנה. בין הרחובות הצבעוניים של מרקש והחופים סְחופי הרוחות, פלורנס מתחילה סוף-סוף להרגיש שהיא מנהלת את סוג החיים המרַגשים והקוסמופוליטיים שהיא ראויה להם. אבל כשהיא מתעוררת בבית חולים לאחר תאונת דרכים איומה, ללא זיכרון מהלילה הקודם וללא שום זכר למוד – רעיון נועז ומסוכן מתחיל להתגבש במוחה. (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 304 עמודים)

מיהי מוד דיקסון | מאת אלכסנדרה אנדרוז

תמיד יש תקווה ואסור לוותר

"מציאות שאיננה" ספר שיריה של אדית קובנסקי, מתאר עולם שמתקיים בגבולות החמקמקים שבין המציאות והלא מציאות שקיימים בדואליות שמחזקת את הערכיות של שניהם. בשירים הנוגעים והמרגשים שכלולים בו כותבת אידית על אהבה, על החיים ועל אירועים שהתרחשו בחייה – אירועים שלדבריה תקפים גם כיום. המסר בשיריה הוא שתמיד יש תקווה ושאסור לוותר. כל שיר שלה גם אם הוא מתחיל בעצב – מסתיים בתקווה. הספר הוא על המצב האנושי, על אהבות, אכזבות, חרדות, יחסים אנושיים. זה יכול לגעת בכול אחד בכל מקום בעולם. בדיה: אהבתי צורבת בעיניים / מצטופפת בפנטסיה כזאת / חמקמקה נוגה כמו לילה / מכחיל ברגע מרהיבמתגולל מול דמעה שיכורה / בונה שיר אחר שיר מתלחש בתוכירוטט מקשיב לי / בין פסוקים זורמים בגעש הרוח / מתקפלים בריתמוס המוסיקהמתבוללים על הגויל / תוהים בניגון כזה / מרשים מתרחש בי / כאילו אני משוררת המים / כאילו אני משתמשת בדיבור הגשם / ובשקט הכמיהה המצטברת / נמהלת בזמן מזקין / מתקמט על הרצפה. בלדה: אני נוגסת פלח אהבתי / מרהיבה ווירטואוזית / מתהלכת פראית בשעשוע / מהפכנית משגשגת בשיר / נצמדת לאקסטזה כזאתגונבת אש כמו פרומתאוס / בתשוקה דומה ללילה.// ואני אשת החלומות חגה גבוה / משוטטת מול רעם הים / נועזת מתבוננת בשמש / בבלדה דומה לפרוזה / זורמת כמו מוסיקת האודיסיאה / ענקית מפתה אותי / אקסצנטרית בשיר.// ואז הזיכרון נעשה פרח חי באגרטל הזיותי / אמיתיות מעבר לכל המלים / מגששות מול רשרוש המים / ממלמלות שתיקתי פועלת ברעש הכי חרישי. (הוצאת אוריון, 54 עמודים)

מציאות שאיננה | מאת אדית קובנסקי

להתגבר על טעויות העבר

"מזכרת ממנו" מאת קולין הובר הוא רומן רומנטי מרתק. אחרי טעות טראגית שעלתה לה בחמש שנים בכלא, קנה רואן חוזרת אל המקום שבו השתבש הכול, בתקווה להתאחד עם בתה בת הארבע אבל קנה מגלה שאת הגשרים ששרפה לא ניתן לשקם. למרות מאמציה להוכיח שהיא ראויה להשתלב שוב בחיי בתה, כל מי שהכיר אותה בעבר מפנה לה עורף. כולם, חוץ מלדג'ר וורד, בעל בר מקומי, הקשר היחיד שנותר בין קנה לבין בתה, והאדם היחיד שלא סגר בפניה את הדלת לחלוטין. לדג'ר מאמין שלכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה. קנה היא צעירה שעשתה טעות איומה, אך האם עליה להמשיך ולשלם את המחיר? כשהחיבור עם לדג'ר הופך אט-אט לקשר המשמעותי ביותר בחייה, גדל הסיכון שאם הדבר יתגלה, הפגיעה ביקרים להם תהיה הרסנית. קנה חייבת למצוא דרך להתגבר על טעויות העבר כדי לבנות עתיד לה ולמשפחתה. (מאנגלית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה, 332 עמודים)

מזכרת ממנו | מאת קולין הובר

דרמה משפחתית מרגשת

"קראו לזה איך שתרצו" מאת בריג'יד קמרר הוא ספר לנוער בוגר, מקסים ומרגש. רוב ומייגן התחילו את השנה ברגל שמאל. רוב, שחקן מצטיין בנבחרת הלקרוס בתיכון, היה רגיל להיות במרכז העניינים. כל זה השתנה כשאביו הואשם בגנבת כספי החסכונות של חצי מתושבי העיר וגם ניסה להתאבד, ורוב מצא את עצמו בן לילה מנודה מהנבחרת ומקבוצת המקובלים, ועם משפחה מפורקת. גם מצבה של מייגן לא טוב במיוחד. לפני שנה גרמה לפסילתה של בחינת בגרות של מאה תלמידים, ומאז עליה להתמודד עם ההשלכות. ואם זה לא מספיק, אחותה הגדולה חוזרת מהקולג' בהיריון, ונראה שגם המשפחה שלה עומדת להתפרק. כשרוב ומייגן נאלצים לעבוד יחד על פרויקט במתמטיקה, נראה שקשר ביניהם עשוי להיות נקודת האור היחידה בחייהם, אבל אז מייגן מגלה שרוב החליט לתקן את הנזק שאבא שלו עשה בדרך מאוד לא שגרתית, וברור לשניהם שעל הכף מונח הרבה יותר מאשר החיבור שנוצר ביניהם. (מאנגלית: מיכל עמנואל, הוצאת מודן, 350 עמודים)

קראו לזה איך שתרצו | מאת בריג'יד קמרר

סודות מתגלים

"הנסיך הדרקון – שמיים" הוא הספר השני בסדרת הפנטזיה הנפלאה לבני נוער שכתבו ארון איהז ומלני מקגני איהז. ממלכת קטוליס מתכוננת למלחמה בדרקונים. בעוד כוחות הצבא מתקרבים אל הגבול, וירֶן הקוסם הגדול מנסה לזכות בתמיכתם של בני אנוש נוספים ובעזרתו של בן ברית מסתורי. בינתיים מתרכזים הנסיכים קאלום ואזרן והאלפית ריילה במשימה אחת: להביא את הנסיך הדרקון לאימו, מלכת זאדיה. העניינים מסתבכים כשילדיו של וירן, קלאודיה וסורן, מאתרים את החבורה ומנסים לשכנע את הנסיכים לחזור לארמון. כעת על האחים להחליט במי לבטוח: בשני בני האנוש שהם מכירים מאז ומעולם או באלפית שפגשו זה עתה. כשקרבות עזים פורצים וסודות מתגלים, חברויות יעמדו למבחן, תוכניות יצאו לפועל וכולם ייאלצו להתמודד עם בחירותיהם הקשות ביותר. האם יצליחו? (מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כתר, 278 עמודים)

הנסיך הדרקון 2 | מאת ארון איהז ומלני מקגני איהז

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות